فونیکسریمکسبهتام

در ۲۰ روز پیک سفر اربعین به عراق؛

میزان مصرف بنزین ۲۳ درصد رشد کرد

عصر خودرو- مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه ظرفیت ۹۰ میلیون لیتری جایگاه‌های سوخت در مسیرهای منتهی به مرزهای عراق، ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت تمام می‌شود، گفت: میزان مصرف بنزین در استان‌های هدف در زمان اربعین با رشد ۲۳ درصدی مواجه شده است.

میزان مصرف بنزین ۲۳ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، عباس کاظم‌پور  در رابطه با جمع بندی اقدامات صورت گرفته در توزیع سوخت برای ایام اربعین و اقدامات مرتبط با سفر زیارتی 28 تا 30 صفر، اظهار کرد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته خوشبختانه اقدامات مناسبی صورت گرفته که از آن‌ها می‌توان به ارتقا ظرفیت‌های موجود همچون ناوگان حمل‌ونقل، ناوگان حمل فرآورده‌های نفتی و ذخیره سازی سوخت اشاره کرد.

    وی افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده از اطلاعات حمل و نقل، میزان مصرف خانگی و کپسول‌های انرژی مخصوص خوراک پزی زنجیره توزیع سوخت جانمایی شده و ویژگی‌های عرضه در سالجاری با سال گذشته متفاوت است.

    مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: در استان‌های هدف همچون خوزستان، امکان حمل و نقل به دلیل تراکم و انسداد راه‌ها، وجود ندارد و این در حالی است که میزان مصرف حامل‌های انرژی در ایام اربعین افزایش می‌یابد و ظرفیت 90 میلیون لیتری هر جایگاه ظرف 24 تا 48 ساعت مورد مصرف قرار می‌گیرد، از این رو جایگاه‌های سیار طراحی و جانمایی شدند.

    وی افزود: در بازه 20 روزه 15 آبان تا 5 آذرماه هفت فرآورده نفتی به میزان 269 میلیون لیتر در استان‌های هدف توزیع شده است که در این بازه بنزین با رشد 23 درصدی، نفت گاز با رشد 8.5 درصدی، نفت سفید با رشد 33 درصدی، گاز LPG با رشد 10 هزار تن، CNG با رشد 8 درصدی، سوخت بالگرد با رشد 100 درصدی و سوخت هواپیما با رشد 12 درصدی مواجه شده است.

    مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تاکید کرد: در زمان اربعین علاوه بر جایگاه‌های ثابت، 12 جایگاه سیار در نظر گرفته شد.

    کاظم‌پور در رابطه با اقدامات صورت گرفته در دو روز پایانی اربعین در مسیرهای منتهی به شهر مشهد، گفت: در روزهای 28 تا 30 صفر تمرکز هموطنان معطوف به شهر مشهد است و اقداماتی برای عرضه سوخت در مسیرهای منتهی به این شهر صورت می‌گیرد که البته حجم فعالیت کمتر از روزهای اربعین است.

    مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، یادآور شد: با توجه به پیش بینی‌ها و ظرفیت‌های موجود مسیرهای منتهی به شهر مشهد در دو روز پایانی ماه صفر مشکلی در عرضه رخ نداد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو