فونیکسریمکسبهتام

نوسازی ۸۸۰۰ تاکسی فرسوده در تهران

«پیکان» در تیررس نوسازی

عصر خودرو- معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد آخرین جزئیات روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر توضیحاتی را ارائه کرد.

نوسازی ۸۸۰۰ تاکسی فرسوده در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مهدی ابراهیمی  با بیان اینکه از ابتدای امسال، حدود 14 هزار متقاضی نوسازی تاکسی‌های فرسوده ثبت‌نام کرده بودند، گفت: برابر آخرین آمار 8830 دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند و به عبارت دیگر بیش از 5000 تاکسی دیگر از فهرست ابتدایی امسال باقی مانده‌اند که بنا به دلایل متفاوت هنوز خودرو جدید تحویل نگرفته‌اند.

    وی  در مورد وضعیت نوسازی تاکسی پیکان‌های فرسوده با بیان اینکه حدود 3550 خودرو  نوسازی شده است، گفت: صرف‌نظر از این موضوع تعدادی از تاکسی‌های پیکان فرسوده نیز وجود دارند که در سایت ثبت‌نام نکرده‌ و از وضعیت فعالیت آنها اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

    ابراهیمی با بیان اینکه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در این راستا ستادی را برای رصد این موضوع تشکیل داد و از معاونان سازمان  و همچنین روابط عمومی خواسته است که به روش‌های مختلف مالکان این تاکسی‌های پیکان فرسوده را به نوسازی ترغیب کنند، گفت: حدس‌مان این است که تعدادی پیکان تاکسی وجود دارد که فعالیت مشخصی ندارند. همچنین از طریق دوربین‌های سطح شهر و تطابق  اطلاعات با نهادهایی چون پلیس راهور متوجه شدیم برخی تاکسی‌های  پیکان هیچ ترددی در سطح شهر ندارند  و غیرفعال هستند.

    معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد عدم نوسازی تاکسی پیکان گفت: با توجه به وضعیت مبهم برخی تاکسی‌های پیکان سازما ن در مرحله بعدی سعی کرد به جای حذف این گروه از پروژه نوسازی از راه فراخوان مجدد و شناسایی آخرین وضعیت آنها تا حد ممکن  راه نوسازی را فراهم کند و  بر همین مبنا جلسات متعددی با مدیران مناطق و شرکت‌های خصوصی برگزار شد و اطلاعات لازم در این زمینه ارائه شد و آخرین وضعیت این خودروها بررسی و صورت جلسه‌ای در این زمینه تنظیم شد. سپس به دارندگان این تاکسی‌های پیکان فرسوده مهلت دو هفته‌ای داده شد تا شرایط خود را نسبت به نوسازی روشن‌تر کنند. این فراخوان به روش‌های مختلف به دارندگان تاکسی‌های پیکان ابلاغ شد و سازمان در همه موارد به صاحبان این خودروها گوشزد کرد که بلاتکلیف بودن این خودروها ممکن است با مخاطراتی مثل لغو پروانه فعالیت همراه شود.

    معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی با همراهی مدیران مناطق و شرکت‌ها حتی با صاحبان این خودروهای فرسوده نیز به صورت رودررو مذاکره کرد و در عین حال بروشورهایی نیز منتشر شد که تمام مسیر نوسازی و خودروهایی که قابلیت جایگزینی دارند در آن به تفصیل شرح داده شد و حتی مشخصات فنی خودروهای جدید و شرایط خرید آنها توضیح داده شد.

    معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در پنج ماه فعالیت ستاد نوسازی، حدود 8830 دستگاه خودرو جدید به تاکسیرانان دارای خودرو فرسوده تحویل داده شده است، گفت: پیش‌بینی سازمان این بود که امسال رکورد 10 هزار تاکسی نوسازی شده را ثبت کند و حالا هم به این رکورد نزدیک شده و به زعم مدیران سازمان باید تلاش بیشتری برای رسیدن به این مرز صورت گیرد.

    ابراهیمی ادامه داد: با وجود برخی موانع و مشکلات باید روند نوسازی سرعت مناسب و کافی در اجرا داشته باشد چون این امکان وجود دارد که سال آینده این طرح متوقف شود. بنابراین همه تاکسیرانانی که خودرو فرسوده دارند و تاکنون اقدام جدی برای نوسازی نداشته‌اند باید در این جهت قدم بردارند. برخی تاکسیرانان در حوزه دریافت وام بانکی دچار مشکل ضامن بودند که خوشبختانه با امکان ضامن شدن دیگر تاکسیرانان، این مشکل تا حد بسیاری حل شده است.

    معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: پیگیری‌های سازمان نشان می‌دهد که برخی تاکسیرانان حتی در فراهم کردن پنج میلیون تومان وجه اولیه نیز دچار مضیقه و تنگنا هستند و برای این افراد نیز تمهیداتی اندیشیده شد که از طریق وزارت کشور وام سه میلیون تومانی با کارمزد اندک فراهم شود و اقساط این وام به صورت دو ساله مسترد می‌شوند و می‌تواند گام موثری برای رفع مشکل مالی تاکسیران‌ها باشد.

    ابراهیمی افزود: موضوع نوسازی ناوگان از نظر سازمان بسیار مهم و حیاتی است و به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست. علاوه بر این دیگر نهادها نیز در مورد خودروهای فرسوده پیگیر هستند  و در واقع خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند به محض ورود به سطح شهر و قرار گرفتن در برابر دوربین‌ها اعمال قانون خواهند شد و جریمه برای آنها صادر  می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو