فونیکسریمکسبهتام

درآمد ۹۲ میلیاردی دولت از افزایش ۲۰ درصدی قیمت گازوئیل

عصر خودرو- بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، دولت با افزایش ۲۰ درصدی هر لیتر نفت‌گاز (گازوئیل)، ۹۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان درآمد کسب خواهد کرد.

درآمد ۹۲ میلیاردی دولت از افزایش ۲۰ درصدی قیمت گازوئیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در ردیف 160153 جدول شماره پنج لایحه بودجه سال 1396 که  درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی نام دارد درآمد حاصل از افزایش 20 درصد به قیمت هر لیتر نفت گاز آمده است.

    بر اساس این بند قرار است از این طریق دولت 92 میلیارد و 330 میلیون تومان درآمد کسب کند.

    این درحالی است که بر اساس لایحه بودجه 1396، احتمال افزایش پنج درصدی نرخ بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در سال آینده وجود دارد.

    به گزارش ایسنا، در بند (د) تبصره یک لایحه بودجه آمده است که وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساختهای تأمین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین و پس از واریز به خزانه داری کل کشور تا سقف 15 هزار ریال به مصرف برساند. این منابع جزو درآمد شرکت محسوب نمی شود و مشمول مالیات بر نرخ صفر است.

    مهدی امید معینی - مشاور موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی - در این مورد به ایسنا گفت: احتمال افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده‌های  نفتی در بند مذکور در سال آینده وجود دارد مگر اینکه اعلام شود نیازی به نوسازی در بخش‌های مربوطه وجود ندارد.

    به گفته وی، پنج درصد رقم بزرگی نیست که در طول سال به قیمت فرآورده‌ها اضافه شود و ممکن است این افزایش قیمت به صورت یکجا صورت گیرد. برای مثال اگر بنزین لیتری هزار تومان باشد شش درصد آن 50 تومان خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، بند مذکور در لایحه بودجه سال 1395 نیز وجود داشته و تفاوتی نکرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو