فونیکسریمکسبهتام

افشای تلاش اپل برای ورود به بازار خودروهای بدون راننده

عصر خودرو- شرکت اپل که تاکنون با رازداری کامل تلاش خود را در زمینه طراحی و ساخت یک اتومبیل بدون راننده مخفی کرده است، نامه ای را ارسال کرد که مهمترین نشانه از اجرای یک پروژه محرمانه موسوم به Project Titan در این شرکت است.

افشای تلاش اپل برای ورود به بازار خودروهای بدون راننده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، شرکت اپل در نامه مذکور که برای اداره امنیت حمل و نقل بزرگراه های ملی ارسال شده است، اعلام کرد این شرکت «سرمایه گذاری سنگینی در زمینه مطالعه روش های آموزش به ماشین ها و خودکارسازی انجام داده است و به دلیل توان بالقوه سیستم های خودکار در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل، اشتیاق زیادی برای این بازار دارد.»
    این نامه واکنش رسمی شرکت اپل نسبت به خط مشی های دولت فدرال در خصوص خودروهای بدون راننده است که در ماه سپتامبر گذشته اعلام شد و اکنون با واکنش شرکت های مختلفی که در زمینه ساخت خودروهای بدون راننده فعالیت می کنند، از جمله گوگل و فورد، مواجه شده است.
    نامه شرکت اپل توسط شخصی به نام استیون کلر امضا شده است که اکنون در سمت رئیس بخش یکپارچه سازی محصولات اپل مشغول به کار است. کلر تا همین اواخر مدیر جهانی ایمنی خودرو در شرکت فورد بود.
    گفته می شود شرکت اپل از چند سال قبل در حال کار روی پروژه Titan است؛ اما تا کنون هرگز این موضوع را به طور رسمی تایید نکرده است. بر اساس شایعاتی که در این اواخر منتشر شده است ظاهرا شرکت اپل قصد ندارد یک خودرو الکتریکی برای رقابت با شرکت هایی همچون تسلا بسازد، بلکه هدف این شرکت توسعه یک نرم افزار ناوبری خودکار به منظور همکاری با شرکت های اتومبیل سازی موجود در بازار است.
    محتوای این نامه در حالی افشا شده است که شرکت اپل صدها نفر از کارمندان گروه خودرویی خود را جابه جا یا اخراج کرده است.
    این تغییر رویه به سوی توسعه نرم افزار، بخشی از برنامه های باب منزفیلد، یکی از مدیران اجرایی اپل است که در ابتدای سال جاری میلادی جانشین استیون زدسکی، رئیس بخش Titan در این شرکت شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو