فونیکسریمکسبهتام

وزارت صنعت پاسخ دهد

موتورسیکلت‌های آلاینده دوباره جان می‌گیرند!؟

عصر خودرو- در حالی کلان‌شهرها از جمله پایتخت درگیر معضل آلودگی هوا هستند که شنیده می‌شود تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری به عنوان یکی از متهمان اصلی آلایندگی هوای تهران قرار است دوباره از سر گرفته شود.

موتورسیکلت‌های آلاینده دوباره جان می‌گیرند!؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، به گفته کارشناسان هر دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری پنج تا شش برابر یک دستگاه خودروی سواری با استاندارد آلایندگی یورو 2 آلودگی تولید می‌کند.

    این وضعیت در حالی است که در حال حاضر نزدیک به صد درصد موتورسیکلت‌های در حال تردد در کشور کاربراتوری هستند و با توجه به استفاده گسترده از این وسیله نقلیه در مشاغلی چون پیک موتوری و جابجایی بار و مسافر با پیمایش بالا، این وسیله نفلیه نقش اصلی را در آلایندگی هوای کلان شهرها از جمله پایتخت دارد.

    نقش موتورسیکلت‌های کاربراتوری در آلایندگی هوا موجب شده تا در چند سال اخیر سازمان‌های مسوول خواهان توقف تولید این محصولات و جایگزینی آنها با موتورسیکلت‌های انژکتوری شوند و در نهایت نیز با مصوبه هیات دولت مقرر شد از ابتدای مهر ماه تولید موتورسیکلت‌های کابراتوری به طور کلی متوقف شود.

    در این شرایط اما شنیده می‌شود که علی‌رغم مصوبه ابلاغ شده برای توقف تولید این محصولات وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال صدور مجوز برای تولید تعداد دیگری از موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کشور است.

    در این زمینه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اخیرا اظهار کرده است:" براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار شده تولید نیم میلیون موتورسیکلت کاربراتوری که ثبت سفارش شده در دستور کار قرار گیرد و این در حالی است که باید براساس مصوبه هیات وزیران، موتورهای کاربراتوری از اول نیمه دوم سال تولید نشوند؛ اما حالا شاهد آن هستیم که به بهانه تولید سفارشات ثبت شده قرار است 500 هزار موتورسیکلت کاربراتوری تولید و به خیابان‌های شهر تزریق شود".

    این اظهارات در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه سکوت کرده و پاسخی در این رابطه نداده است. در این وضعیت این وزارتخانه باید شفاف‌سازی کرده و در شرایطی که آلودگی هوا مجددا گریبانگیر کلان‌شهرها شده روشن کند که آیا موتورسیکلت‌های آلاینده دوباره جان می‌گیرند یا آنکه برای همیشه به تاریخ پیوسته‌اند!؟

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو