فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان امداد و نجات کشور خبر داد

ابلاغ طرح افزایش ۵۰ هزار امدادگر ظرف ۱۰ روز آتی

عصر خودرو-رییس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به رفع مشکلات آشیانه بالگرد امداد و نجات استان یزد، از استقرار بالگرد در استان با تکمیل این آشیانه خبر داد.

ابلاغ طرح افزایش ۵۰ هزار امدادگر ظرف ۱۰ روز آتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مرتضی سلیمی امروز در حاشیه‌ نشست شورای معاونان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر که به میزبانی جمعیت هلال احمر استان یزد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه اشکالات آشیانه بالگرد امداد و نجات استان یزد تا حدودی برطرف شده است و با بالغ بر 96 درصد پیشرفت و تکمیل آشیانه، بالگرد در آن مستقر خواهد شد.

    به گفته‎‎ وی، در حال حاضر 23 بالگرد فعال در سازمان امداد و نجات کشور وجود دارد ولی نهایتاً قرار شده است که در مجموع 26 بالگرد برای کل کشور فعال شود.

    وی با توجه به وجود 31 استان اضافه شدن پنج بالگرد دیگر را برای رسیدن به حالت ایده‎‎آل ضروری دانست و خاطرنشان کرد: البته بالگردهای امداد مختص یک استان خاص نیستند بلکه در صورت بروز حادثه در یک استان، در صورت نیاز تمام بالگردهای امداد کشور برای امدادرسانی به استان حادثه‎‎دیده اعزام خواهند شد.

    سلیمی با اشاره به این که در حال حاضر 60 هزار امدادگر درجه‎‎بندی شده در کشور وجود دارد، تصریح کرد: البته تعداد امدادگران کشور بیش از این تعداد است ولی تاکید ما ارائه آمار صحیح و شفاف در هلال احمر است ضمن این که طی 10 روز آتی طرح افزایش 50 هزار امدادگر به استانهای کشور ابلاغ خواهد شد تا در زمان وقوع حوادث پاسخگویی مناسب تری در این رابطه داشته باشیم.

    رییس سازمان امداد و نجات کشور از اجرای طرح آمایش پایگاه‎‎های امداد و نجات در سراسر کشور خبر داد و گفت: براساس نتایج این آمایش، در صورت نیاز به پایگاه‎‎های بیشتر در هر استان، مجوزهای جدید صادر خواهد شد.

    گفتنی است؛ در جریان این نشست وقوع زلزله‌ای فرضی به شدت 6.8 ریشتر در شهرستان تفت از سوی سازمان امداد و نجات کشور برای ارزیابی توان نیروهای امدادی این شهرستان و استان یزد اعلام شد که با واکنش بسیار خوب نیرو‏‏های امدادی منطقه و استان همراه بود و تشویق رییس سازمان امداد و نجات کشور را به دنبال داشت.

    سلیمی، استان یزد را دارای سرمایه بزرگ انسانی در حوزه هلال احمر ذکر کرد و همدلی و انسجام امدادگران و داوطلبان در این استان را ستود و بر تداوم آن تاکید کرد.

    وی یزد را استان مناسبی برای اجرای پایلوت توجه به مباحث داوطلبی در این جمعیت خواند و در مورد تکمیل پایگاه‏‏ امدادی نیمه تمام استان قول مساعد داد.

    رییس سازمان امداد و نجات کشور در این نشست ضمن استماع مشکلات و پیشنهادات معاونین جمعیت و مسئولان پایگاه‎‎های امداد و نجات استان، در خصوص پیگیری و رفع آنها سخنانی ایراد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو