فونیکسریمکسبهتام

بررسی مشخصات و ویژگی‌های لکسوس IS۲۵۰ سدان در بازار دست دوم

ظاهر خشن، باطن نسبتا آرام!

عصر خودرو- نسل سوم لکسوس IS در اواخر سال ۲۰۱۳ و به عنوان مدل ۲۰۱۴ روی خط تولید این کمپانی قرار گرفت و البته همان‌طور که بارها در مورد برخی‌ خودروها گفته‌ایم، به دلیل محدودیت‌های تعیین‌شده برای حجم موتور خودروهای وارداتی، فقط با مدل IS۲۵۰ و پیشرانه ۲.۵ لیتری به بازار داخلی راه یافت.

ظاهر خشن، باطن نسبتا آرام!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بدون‌شک این نسل از IS نیز در بدو ورود به بازار ایران، همانند مدل قبلی و همچنین دیگر مدل‌های لکسوس، در تنگنای رقابت با حریفان پرطرفدار و شناخته‌شده آلمانی، یعنی ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس بنز C-Class قرار گرفت با این تفاوت که این بار طراحان و مهندسان لکسوس، مدل IS را با خلق و خویی اسپرت‌تر و البته مزایایی برجسته‌تر به میدان نبرد فرستاده بودند. در هر حال، IS250 در دوره‌ای نسبتا کوتاه‌مدت به کشور وارد شد و فعلا مدل جایگزین و 4 سیلندر آن یعنی IS200 نیز در بازار داخلی عرضه نمی‌شود که با این وجود، فقط می‌توانید مدل‌های دست‌دوم IS250 2014 یا 2015 را برای خرید در نظر داشته باشید که عمدتا دارای کارکردی کمتر از 70هزار کیلومتر هستند.

      خصوصیات ظاهری و تیپ‌های تجهیزاتی
    نسل فعلی IS نسبت به مدل‌های قبلی از چهره‌ای جسورتر و جوان‌پسندتر برخوردار است که این ویژگی نه‌تنها در فرم جذاب چراغ‌های جلو و عقب، بلکه در سبک جدید طراحی سپرها، رکاب، دفیوزر و همچنین ورودی‌های بزرگ‌تر هوا نیز دیده می‌شود. ضمنا این مدل از IS با 4 تیپ Premire (تیپ پایه و استاندارد)، پرستیژ (نیمه فول‌آپشن)، F Sport پرستیژ و F Sport پلاتینوم (فول آپشن) به بازار عرضه شده است که نوع سوم و چهارم به دلیل بهره‌گیری از کیت بدنه اسپرت، رینگ‌های 18 اینچی و همچنین تزئینات داخلی F Sport، محبوبیت بیشتری در بازار داخلی دارند.

    فضای کابین و تنوع آپشن‌ها
    یکی از ویژگی‌های بارز IS250 در مقابل مرسدس بنز C200 2014 و یا ب‌ام‌و 328i 2014، کیفیت برتر متریال داخلی آن، خصوصا در قسمت داشبورد است که رضایت بیشتری را جلب می‌کند و از طرفی، فضای سرنشینان عقب نیز نسبت به 2 رقیب آلمانی، اندکی راحت‌تر و البته جادارتر به نظر می‌رسد، هرچند که با وجود برآمدگی میان کابین، فضای پا برای سرنشین وسط ردیف عقب، تا حد زیادی محدود شده است. کامل‌ترین مدل IS250 در بازار ایران، مجهز به امکاناتی مانند سیستم Keyless Start، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه برای راننده، گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو، تنظیم برقی غربیلک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک دونقطه‌ای (با کنترل لمسی تنظیم دما)، ساعت آنالوگ، سانروف، پرده برقی شیشه عقب، نمایشگر و نویگیشن، بلوتوث و قابلیت اتصال USB و AUX، سیستم صوتی مارک لوینسون، سیستم کمک پارک، دوربین عقب، شیشه‌های UV، چراغ جلوهای هوشمند زنون یا فول LED، سیستم هشدار نقطه کور و حرکت بین خطوط، سیستم کنترل ترافیک پشت خودرو و سامانه پیشگیری از تصادف در جلو است و البته مدل‌های F Sport از پدال‌های آلومینیومی، روکش چرم قرمز‌رنگ (یا مشکی با دوخت قرمز) و همچنین صفحه کیلومتر‌شمار تمام دیجیتال نیز بهره می‌گیرند.

    سواری و مشخصات فنی
    لکسوس IS250 مجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر 2.5 لیتری به قدرت 205 اسب بخار و گشتاور 252 نیوتن‌متر است و این درحالی است که مرسدس بنز 2014 C200 یا ب‌ام‌و 320i با پیشرانه‌های 4 سیلندر توربوشارژ، قدرت 184 اسب بخار را همراه با گشتاور 270‌نیوتن‌متر در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین این سدان دیفرانسیل عقب ژاپنی با وجود گیربکس 6 دنده اتوماتیک، در مدت زمان 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند که یعنی 0.1 ثانیه سریع‌تر از 2014 C200 و 0.4 ثانیه کندتر از 320i است. فارغ از بحث اعداد و ارقام و توان پیشرانه باید بگوییم که فرمان‌پذیری این نسل از IS با وجود سیستم فرمان‌پذیری الکترونیکی، تا حد محسوسی نسبت به مدل قبلی چابک‌تر و دقیق‌تر شده‌ و حالا از لحاظ پایداری و قدرت مانور نیز فاصله خود را با رقبای آلمانی کمتر کرده است، هرچند‌که هنوز هم با کمی میانه‌روی در قابلیت‌های اسپرت و بهره‌گیری از یک سیستم تعلیق نسبتا نرم‌تر، به نوعی سواری راحت‌تر و بی‌صداتری را ارائه می‌دهد، ضمن اینکه شما می‌توانید وضعیت رانندگی IS250 را از طریق کلیدهای تعبیه شده ‌روی کنسول مرکزی در حالت‌های Sport (یا اسپرت پلاس در مدل F Sport)ا، Snow (برای مسیرهای لغزنده) و یا ECO (اقتصادی) قرار دهید. در خاتمه باید بگوییم که اگرچه لکسس IS250 به عنوان یک خودرو نسبتا کم‌استهلاک شناخته می‌شود اما مصرف سوخت آن با میانگین 9.7 لیتر در هر 100کیلومتر برای خودرویی با این مشخصات و بازدهی، نسبتا بالا به نظر می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو