فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان:

شهرداری طرح های خود را برای گشایش معابر کم عرض همدان ارائه دهد

عصر خودرو- رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان گفت: شهرداری باید طرح های خود را برای گشایش معابر کم عرض همدان ارائه دهد.

شهرداری طرح های خود را برای گشایش معابر کم عرض همدان ارائه دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، کامران گردان صبح پنج شنبه در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان عنوان کرد: در پی اجرای طرح گردشی شدن اتوبوس‌ها در نقاط مختلف شهر که به همت معاونت حمل ونقل شهرداری و مدیریت شهری منطقه 4 همدان انجام شد، خط اتوبوسرانی کوی مطهری دایر شده که این امر رویکرد مناسبی در ارائه خدمات به ساکنین این منطقه است.

    وی از استقرار  3 دستگاه اتوبوس جدید در ایستگاه شهرک مدنی خبر داد و افزود: در راستای بهره‌مندی مردم تمامی نقاط شهر از انواع اتوبوس‌های جدید، این اتوبوس ها به شهرک مدنی هدایت شده‌اند.

    رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با تأکید بر لزوم پیگیری موضوع آسانسور پل عابر پیاده سعیدیه و پله برقی مقابل مجتمع شهید آوینی عنوان کرد: روند پیگیریها در این موضوعات به کندی انجام می شود که باید سرعت گیرد.

    گردان در ادامه به مشکل تردد خودروها در خیابان عارف همدان اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود کاربری های غیر مجاز مانند مدارس و آموزشگاه های متعدد در این خیابان و پارک دوبله‌ها خودروی والدین دانش آموزان مقابل این آموزشگاه ها، تردد در این خیابان را با مشکل مواجه کرده است که درخواست داریم معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری و شهرداری منطه 2 هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند.

    وی در بخش دیگری از این جلسه پس از شنیدن مشکلات مناطق مختلف شهر از بیان معتمدین این محلات اضافه کرد: رفع مشکل عرض کم معبر 10 متری رضوان با توجه به جمعیت بالای محله باید در اولویت های بودجه ای سال 96 دیده شود هرچند پیش از آن شهرداری باید طرح خود را برای گشایش معبر در این محدوده ارائه کند. 

    درنظر گرفتن سرفصل بودجه‌ای در اعتبارات سال 96 برای بازگشایی معابر

    گردان همچنین بر لزوم تخصیص بودجه‌ای برای تملک املاک مورد نیاز و تعریض معبر در دره مرادبیگ تأکید کرد و افزود: برای این معابر باید سرفصل بودجه‌ای در اعتبارات سال 96 دیده شود.

    وی با اشاره به لزوم تعریض معبر ورودی کوی محمدیه گفت: تملک و تعریض ورودی محمدیه به دلیل حادثه خیز بودن معبر امری ضروری است.

    رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان به اقدامات قابل تحسین شهرداری در ایام اربعین و پذیرایی از موکب‌های حسینی اشاره و عنوان کرد: به غیر از خدماتی که در ایام اربعین با همت و تلاش خودجوش مردم ارائه می‌شد در سایر بخش‌ها 90 درصد مسئولیت بر عهده شهرداری بود که تمامی اقدامات لازم را برای رفاه حال زائران پیاده و ساماندهی کرد.

    کامران گردان همچنین افزود: بازگشایی معبر ورودی کوی فرهنگیان یکی از اقدامات تأثیرگذار شهرداری در این ایام بود که موجب سهولت در تردد و عبور و مرور زائرین اربعینی شد و در مجموع شهرداری در این ایام به خوبی ایفای نقش کرد.

    حل مشکلات مناطق در بودجه‌ بندی سال بعد مدنظر قرار گیرد

    نایب رئیس شورای شهر همدان نیز پس از مطرح شدن مشکلات مناطق مختلف شهر توسط معتمدین محلات اظهار داشت: باید حل مشکلات مناطق در بودجه‌ بندی سال بعد مدنظر قرار گیرد.

    محمدرضا الیاسی بابیان اینکه این امر باید بر اساس اولویت‌بندی صورت پذیرد چرا که قطعا رفع همه این مشکلات به صورت همزمان امکانپذیر نیست، گفت: تا حد امکان باید به این امور پرداخته شود چراکه وقتی طرحی برای هر موضوع درنظرگرفته شده باشد قابلیت برآورد نیز خواهد داشت.

    الیاسی با اشاره به مشکل معبر در منطقه کوی رضوان عنوان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت شهرسازی و معماری و شهرداری منطه سه باید در اسرع وقت نسبت به تهیه طرح  پیشنهادی برای رفع مشکل و بررسی در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک اقدام کنند.

    رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اقدامات این کمیسیون اظهار کرد: احداث فرهنگسرا و سالن های ورزشی در مناطق مختلف شهر از اولویت‌های عملکرد این کمیسیون در دوره چهارم شورا بوده است.

    رضا غلامی خجسته گفت: بر این اساس برای هر یک از چهار منطقه شهر همدان در بودجه 95 مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار به این موضوع اختصاص داده شد.

    مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت در مساحت 5 هزار و 800 متر مربع احداث می شود

    غلامی خجسته یکی از اقدامات پربار پروژه های فرهنگی را احداث مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت برشمرد و افزود: این پروژه در مساحت 5 هزار و 800 متر مربع احداث می شود که فرهنگسرای آن در زیربنای 2 هزار و 160 متر است و در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

    وی گفت: در حال حاضر نیز سالن ورزشی آن در دست اقدام بوده و زورخانه این مجموعه فرهنگی ورزشی در برنامه‌ریزی اجرایی سال آینده قرار گرفته است.

    در بخش دیگری از این کمیسیون معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به مشکل ترافیک و تردد در خیابان عارف اضافه کرد: وجود کلاسهای آموزشی موجب بروز مشکلات ترافیکی شده چرا که اغلب افرادی که با خودروی شخصی وارد این خیابان شده و با پارک دوبله موجب ترافیک و کندی تردد می شوند والدین محصلین این آموزشگاه ها هستند.

    عباس صوفی در ادامه به مشکل معبر 10 متری رضوان اشاره و اظهار کرد: ما طرحی آماده اجرا برای تعریض معبر در این منطقه داریم اما اجرای این طرح مستلزم تملک تعدادی پلاک است که خواستار مصوبه و حمایت شورای شهر در این زمینه هستیم.

    گفتنی است در این جلسه معتمدین محلات به بیان مشکلات هر یک از محله های شهر پرداختند.

       

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو