فونیکسریمکسبهتام

بررسی و مقایسه پژو ۲۰۰۸ با جک S۵ دنده ای، MVM X۳۳s و ‌هایما S۷ اتوماتیک

خط‌و‌نشان خروس‌ها برای لشکر اژدها

عصر خودرو: بر اساس اخبار منتشره از سوی گروه ایران خودرو، پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ به عنوان نخستین محصول شرکت مشترک پژو و ایران خودرو (‌ایکاپ‌) در دهه فجر سال جاری آغاز می‌شود و این کراس‌اوور کوچک شهری تا پایان سال ۱۳۹۵ راهی خیابان‌های کشور خواهد شد‌. با توجه به قیمت احتمالی ۲۰۰۸ (‌۷۵ تا ۸۰ میلیون تومان‌)، رقبای اصلی آن را کراس‌اوور‌های چینی تشکیل می‌دهند که در سال‌های اخیر در برند‌ها و گونه‌های متنوع به بازار ایران عرضه شده و نسبتا موفق ظاهر شده‌اند‌.

خط‌و‌نشان خروس‌ها برای لشکر اژدها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰
  • خط‌و‌نشان خروس‌ها برای لشکر اژدها
  • خط‌و‌نشان خروس‌ها برای لشکر اژدها
  • خط‌و‌نشان خروس‌ها برای لشکر اژدها
  • خط‌و‌نشان خروس‌ها برای لشکر اژدها
  • خط‌و‌نشان خروس‌ها برای لشکر اژدها

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به همین بهانه و در نوشتار پیش‌رو به مقایسه پژو 2008 با 3 کراس‌اوور مطرح بازه قیمتی 75 تا 85 میلیون تومان خواهیم پرداخت و در پایان سعی خواهیم کرد به این سوال پاسخ دهیم که آیا پژو 2008 ارزش آن را دارد که برایش فرش قرمز پهن کرده و منتظر ورود آن بمانیم یا بهتر است به یکی از همین گزینه‌های فعلی بازار، قناعت کنیم‌.

پژو 2008
پژو 2008 به احتمال قوی در ایران با یک پیشرانه 1.6لیتری با حداکثر قدرت 120 اسب بخار و حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر ارائه می‌شود که این پیشرانه (که با کد EP6 شناخته می‌شود) با اتصال به یک گیربکس 4سرعته اتوماتیک (یا 6 سرعته دستی) ضمن مصرف 6.3 لیتر سوخت در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را برای 2008 به ارمغان می‌آورد‌. هنوز دقیقا مشخص نیست که 2008 با چه سطحی از امکانات رفاهی و ایمنی در ایران به تولید می‌رسد اما در فول‌ترین نمونه‌های این خودرو می‌توان مواردی مانند کیلس استارتر، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی تصویری مجهز به 6 عدد بلندگو +‌ بلوتوث و مسیریاب، سقف پانوراما، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور باران، دوربین دید عقب، سیستم تنظیم 5گانه حالت رانندگی، 6 عدد ایربگ و ... را یافت که به احتمال قوی، 2008‌های تولیدی ایران به علت بحث کنترل قیمت، برخی از امکانات فوق را به همراه نداشته باشند. از نکات مثبت پژو 2008 می‌توان به فضای خوب اتاق، سواری راحت و پیشرانه کم‌مصرف اشاره کرد و در مقابل هندلینگ و لذت رانندگی آن کاملا معمولی بوده و نمی‌توان از آن به عنوان خودرویی لذت‌بخش یاد کرد که البته با توجه به مشخصات فنی و کلاس خودرو، این موضوع تا حد زیادی طبیعی بوده و نمی‌توان آن را یک نقطه ضعف بزرگ تلقی کرد‌. قیمت احتمالی پژو 2008 در بازار ایران، 75 تا 80 میلیون تومان است‌.

جک S5 دنده‌ای
جک S5 دنده‌ای با بهره‌گیری از یک پیشرانه 2 لیتری توربو با حداکثر قدرت 174 اسب بخار و حداکثر گشتاور 235 نیوتن‌متر به همراه یک گیربکس 6‌سرعته دستی، ضمن مصرف 7.8 لیتر سوخت در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی، قادر است شتاب صفر تا 100 را در 10 ثانیه ثبت کرده و تا حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد‌.
مهم‌ترین مزیت جک S5 همین پیشرانه نسبتا پرقدرت و سر حال آن است که شتابی قابل توجه (‌علی‌الخصوص در نمونه دنده‌ای‌) را به آن می‌بخشد ضمن آنکه نباید از ظاهر هماهنگ و نسبتا زیبای آن در کنار تجهیزات رفاهی مناسب غافل شد. در مقابل از حساسیت‌های خاص پیشرانه‌های توربو نباید غافل بود ضمن آنکه رانندگی با خودرویی با ابعاد نسبتا بزرگ و گیربکس دستی در ترافیک شهری، تا حدی خسته‌کننده خواهد بود‌. در حال حاضر S5 دنده‌ای با قیمت 81 میلیون و 900 هزار تومان توسط کرمان موتور به فروش می‌رسد‌.

MVM X33s
MVM X33 که اکنون و پس از دو بار فیس‌لیفت با نام X33s شناخته می‌شود، مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری با حداکثر قدرت 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور 180 نیوتن‌متر است که این پیشرانه با اتصال به یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (‌CVT‌)، ضمن مصرف 8.8 لیتر سوخت در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی، طی 13.4 ثانیه از حال سکون به سرعت 100‌کیلومتر بر ساعت رسیده و تا حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه می‌دهد‌.
X33s از لحاظ ظاهر و سطح تجهیزات، نسبت به نمونه‌های قبلی خود، ارتقا‌یافته و سواری نرم و راحتی را به سرنشینان عرضه می‌کند اما در مقابل، شتابگیری ضعیف و نفوذ بیش از اندازه صدای پیشرانه به کابین، از نقاط ضعف این کراس‌اوور چینی با‌سابقه به شمار می‌آیند‌.  در حال حاضر X33s در نمونه عادی 75 و در نمونه اسپرت 77 میلیون تومان قیمت دارد‌.

‌ هایما S7 اتوماتیک
هایما S7 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری با حداکثر قدرت 148 اسب بخار و حداکثر گشتاور 180 نیوتن‌متر است که این پیشرانه با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک، ضمن مصرف 8.8 لیتر سوخت در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 15.8 ثانیه و حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت را به این فرزند چشم‌بادامی ایران خودرو می‌دهد‌. S7 سطح تجهیزات بسیار کاملی داشته، از سواری نرمی بهره می‌برد و خدمات پس از فروش گسترده‌ای دارد اما در بحث شتابگیری و توانمندی‌های حرکتی، نسبتا ضعیف ظاهر می‌شود‌.‌ هایما S7 اتوماتیک هم‌اکنون حدود 85 میلیون تومان قیمت دارد‌.

جمع‌بندی نهایی
در پایان مطلب اگر برگشته و نگاهی اجمالی به خودرو‌های مورد بحث داشته باشیم، می‌توانیم این نکات را بیان کنیم که اگر در خرید خودرو به اعتبار برند و کیفیت ساخت بیشتر از سایر فاکتور‌ها اهمیت می‌دهید و بیشترین استفاده شما از خودرو در داخل شهر است، بهتر است مدتی صبر پیشه کرده و پژو 2008 را بر‌گزینید‌.
اگر اولویت شما در خرید خودرو، توانمندی‌های فنی است و اهل شتابگیری و کل‌کل‌های خیابانی با کراس‌اوورهای هم‌رده هستید، بی‌درنگ جک S5 دنده‌ای را برگزینید‌ و در صورتی که مبحث فنی اهمیت کمتری برایتان داشته و بیشتر دنبال یک سواری نرم و کم‌دردسر هستید، دو راه پیش روی شما قرار دارد؛ اگر بودجه محدود‌تری داشته و به دنبال شرایط فروش آسان‌تر هستید، به سراغ MVM X33s رفته و اگر جیبتان کمی پر‌پول‌تر است، اضافه پرداخت حدودا 10 میلیون تومانی را تقبل کرده و‌ هایما S7 اتوماتیک را خریداری کنید‌.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو