فونیکسریمکسبهتام

انهدام باندی که با مزدا و ماکسیما به سرقت می‌رفتند

عصر خودرو- رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند سارقان خودرو و داخل خودرو با ده‌ها فقره سرقت خبر داد.

انهدام باندی که با مزدا و ماکسیما به سرقت می‌رفتند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در ساعت پنج بامداد روز شانزدهم آذرماه امسال یکی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داد که سرنشینان یک دستگاه خودرو ماکسیما سفید رنگ در حال سرقت لوازم داخل خودرو به شیوه تخریب شیشه در خیابان شریعتی – خیابان سهیل هستند.

    با اطلاع خبر وقوع سرقت در خیابان سهیل، موضوع به کلانتری 101 تجریش اعلام و بلافاصله اجرای طرح مهار در محدوده محل وقوع سرقت برای شناسایی خودروی سارقان به مرحله اجرا گذاشته شد و با شناسایی خودرو سارقان، مأموران کلانتری به راننده ماکسیما دستور ایست داده اما راننده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

    طی یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی از سوی مأموران کلانتری 101، خودرو ماکسیما با سرعت بسیار زیادی با یک دستگاه خودرو مزدا سواری تصادف سنگین کرده و به ناچار متوقف و راننده ماکسیما از محل متواری شد. اما سرنشین دیگر خودرو به نام فرهاد. ش 30 ساله توسط مأموران دستگیر و در همان بازرسی اولیه از داخل خودروی ماکسیما، مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل چادر مسافرتی، سیستم پخش خودرو، ساک ورزشی و ... کشف و توقیف شد.

    در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت داخل خودرو و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با آغاز تحقیقات در پلیس آگاهی، فرهاد به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت شناسایی شد.

    همچنین در بررسی ارکان خودرو ماکسیما به دست آمده از سارقان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این خودرو دارای سابقه سرقت بوده و چند روز پیش در منطقه سعادت آباد سرقت شده است که فرهاد ضمن اعتراف به مسروقه بودن خودرو ماکسیما، راننده خودرو ماکسیما به نام محمدامین. م 35 ساله را به عنوان همدست خود در شب دستگیری و همچنین سرکرده گروه سارقان خودرو و داخل خودرو معرفی کرد.

    کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه محمدامین در منطقه سعادت آباد، به مخفیگاه وی مراجعه و در تحقیقات نامحسوس پلیسی از محل، اطلاع پیدا کردند که محمدامین همزمان با متواری شدن از دست مأموران، از مخفیگاهش نیز متواری شده است.

    با معرفی دو عضو دیگر گروه از سوی فرهاد. ش، دستگیری سپهبد 30 ساله و امیراشکان ( 32 ساله) در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و هر دو نفر آنها در داخل مخفیگاه‌هایشان در منطقه مرزداران دستگیر و پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی به عنوان سارقین سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو و سرقت داخل خودرو مورد شناسایی قرار گرفتند.

    هر سه متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو در مناطق غرب، شمال و شمال غرب تهران اذعان کرده و معترف شدند که تمام سرقت‌هایشان را با استفاده از خودروهای مسروقه ماکسیما و مزدا انجام داده و خودروهای مسروقه را پس از گذشت یک هفته، در سطح شهر رها و خودروی دیگری از همان مدل را برای ادامه اقدامات مجرمانه‌شان سرقت می‌کردند.

    در ادامه تحقیقات نهایتا محمد امین به عنوان آخرین عضو متواری و سرکرده گروه نیز در آخرین مخفیگاهش در منطقه اوین شناسایی و در دهم دی ماه امسال دستگیر شد. او نیز در جریان بازجویی‌ها مانند سه متهم دیگر پرونده، صراحتا به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو و همچنین سرقت هفت دستگاه خودرو ماکسیما و مزدا 3 اعتراف کرد.

    بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفـت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو در محدوده شمال، غرب و شمال غرب تهران در طول شش ماه گذشته، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود و سیر مراحل قانونی، استرداد اموال به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) – بعد از خروجی بلوار کاوه – خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو