فونیکسریمکسبهتام

بررسی یک مشکل شهری در نیشابور؛

مردم نیشابور یک زیر گذر می خواهند

عصر خودرو- عدم وجود زیرگذر از مسیر ریلی که نیشابور را به دو بخش تبدیل کرده در برخی مناطق این شهر موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

مردم نیشابور یک زیر گذر می خواهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،  با توجه به اینکه نیشابور شهری است در مسیر راه های ارتباطی به ویژه مسیر خط راه آهن به نظر می رسد در بخشی از این شهر مردم نگرانی هایی از یک مشکل قدیمی که مسیر ترددشان را با چالش رو به رو  کرده است، دارند.

عبور ریل از میانه شهر موجب جدا شدن دو بخش از یکدیگر شده است و مردم انتظار دارند با ایجاد زیر گذر این مشکل رفع شود، در حالیکه چند ماه قبل برای اجرای این طرح باکس های سیمانی در محل قرار گرفته بود اما در روزهای اخیر اقدام به جابجایی این باکس ها شده است.

در جهت شفاف  شدن ابعاد این نگرانی خبرنگار مهر پیگیر موضوع شد و با اولین تماس و ارتباط روشن شد که تمام خواسته مردم در رفع مشکل نبود زیرگذر در محور ریلی نیشابورخلاصه می شود.

با ارتباط با یک شهروند نیشابوری، وی با تاکید بر اینکه شهرداری نیشابور پیش از این باید به تعهدات اش عمل می کرد، اظهار کرد: شهرداری با تصمیم بر انتقال باکس های زیر گذر مردم را نگران کرده است.

این شهروند نیشابوری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مسولان متعهد شده بودند برای اهالی خیابان مشاهیر (شهرکهنه، عطار، سابق )در محل مدرسه نمونه دولتی رستگار برای اینکه اصلا مسیری برای رفت و آمد ندارند و خط راه آهن مانع این تردد شده است زیرگذری ایجاد شود که این موضوع تا الان اجرایی نشده است.

این شهروند افزود : سال گذشته تعدادی باکس سیمانی آوردند که زیر گذر را اجرا کنند اما بعد از مدتی  آمده اند که دوباره باکس ها را از محل منتقل کنند.

دو زیرگذر باکسی در محور ریلی نیشابور احداث می شود

در همین رابطه گفتگویی با شهردار نیشابور انجام شد؛ هادی مسلمی شهردار نیشابور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه به زودی دو زیرگذر باکسی در محور ریلی نیشابور احداث می شود؛ اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه ایجاد شده اخیر از سوی این شهرداری در مورد ایمن سازی تقاطعات ریلی، مطالعات اجرای زیرگذر عابر پیاده در تقاطع ریلی خیابان کاشمر و همچنین زیرگذر سواره رو و پیاده در تقاطع شادیاخ (محل شهر کهنه) به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: در همین زمینه پس از پیگیری های فراوان حوزه ترافیک، باکس های پیش ساخته به ارزش تقریبی 2 میلیارد ریال با رایزنی صورت گرفته و با مساعدت اداره کل راه آهن خراسان  تهیه و جهت اجرا در اختیار شهرداری قرار گرفت.

شهرداری با همکاری اداره کل راه آهن ساخت تقاطع ها را در دستور کار قرار داد

مسلمی تاکید کرد :با توجه به اینکه خط ریلی از داخل محدوده شهر نیشابور می گذرد، لذا ایمنی حرف اول را می زند و در راستای کاهش حوادث ریلی و همچنین سهولت تردد ایمن عابرین و خودروها، با نگاه بر پدافند غیر عامل و ایجاد رونق هر چه بیشتر در منطقه گردشگری خیام و عطار، شهرداری با همکاری اداره کل راه آهن ساخت تقاطع ها را در دستور کار قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون مطالعات احداث این دو تقاطع  پیشرفت مناسبی داشته و با توجه به اینکه فرآیند انتخاب پیمانکار متخصص طی شده است، طبق پیش بینی انجام شده در کمتر از یک ماه آینده عملیات اجرایی آغاز می شود.

مشکل عبوری در مسیر ریلی نیشابور اتفاق نیفتاده است

جهت شفاف شدن موضوع گفتگویی با سعید شیبانی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور داشتیم، وی با تاکید بر اینکه مشکل عبوری در مسیر ریلی نیشابور اتفاق نیفتاده است، گفت: سوء‌تفاهم اهالی منطقه «شهر کهنه»  باعث ایجاد اندک ناراحتی در مردم شده بود، ماجرا این بود که قرار بوده زیرگذری برای تردد مردم در آن محل ایجاد شود اما راه‌آهن می‌خواست باکس‌هایی که در محل زیرگذر راه‌آهن از قبل ساخته و منتقل شده بود را به زیرگذر خیابان کاشمر منتقل کند و در محل شهر کهنه باکس‌های بزرگتری ایجاد کند تا تردد سهل تر شود.

وی افزود: نگرانی مردم از عمل نکردن مسئولان به تعهدشان در احداث زیرگذر، موجب مخالفت آنان با انتقال باکس‌ها شده است که البته هیچ گونه مشکلی برای تردّد قطارها در مسیر پرترافیک ریلی نیشابور – تهران ایجاد نشده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو