فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

جایگزینی حمل و نقل برقی در بازار تا ۱۴۰۴

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد اولین خط ال‌آرتی در رینگ تاریخی تهران خبر داد.

جایگزینی حمل و نقل برقی در بازار تا ۱۴۰۴
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مازیار حسینی شب گذشته در مراسم بهره‌برداری 26 دستگاه اتوبوس تک کابین تولید داخل با بیان اینکه خوشبختانه در این مرحله 26 دستگاه اتوبوس تک کابین تولید داخل برای سرویس‌دهی به دو خط اتوبوسرانی در منطقه 16 وارد ناوگان شد، گفت: در ابتدای مدیریت وعده داده بودیم که برای توسعه و نوسازی ناوگان جنوب شهر، عمده اتوبوس‌های جدید را به این خطوط تزریق کنیم که خوشبختانه امروز به این مهم دست یافتیم.

وی با بیان اینکه از این پس درصدی از توسعه ناوگان به نوسازی ناوگان جنوب تهران اختصاص داده خواهد شد، تصریح کرد: اتوبوس‌های تک کابینی که وارد چرخه می‌شوند، تولید داخل هستند و سعی داریم از این پس در راستای حمایت از تولید داخل و کارگران ایرانی از اتوبوس‌های داخلی استفاده کنیم، هرچند که باید این حمایت دوسویه باشد، یعنی شرکت‌های خودروساز نیز در کیفیت و قیمت و همچنین رعایت استانداردهای روز پیش قدم باشند.

ورود 50دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برحسب دستورات شهردار تهران، خرید و نوسازی 3000 دستگاه اتوبوس در دستورکار قرار دارد، گفت: برهمین اساس دو قرارداد خرید 500 دستگاه اتوبوس با سوخت سی‌ان‌جی و دیزل با اتکا به توان خودروسازان داخلی منعقد شده است.

حسینی با بیان اینکه تا پایان سال، 50 دستگاه اتوبوس جدید دیگر نیز به ناوگان حمل و نقل پایتخت اضافه می‌شود، افزود: راه‌حل کاهش آلودگی هوا تنها توسعه حمل و نقل عمومی با اتکا به مدل‌های انبوه‌بر همچون مترو و اتوبوس است.

وی با بیان اینکه در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت با اتکا به اتوبوس‌های بخش خصوصی، شهرداری مدل خرید خدمت که براساس پیمایش است را در دستور کار قرار داده، گفت: در این روش، جی‌پی‌اس‌هایی بر روی اتوبوس‌ها نصب شده است که سرعت، پیمایش و توقف آنها مورد سنجش قرار می‌گیرد و براساس میزان پیمایش، پول داده می‌شود و این روش جدید و موفقی است؛ چراکه برای شهرداری مقرون به صرفه است و دیگر نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین اولیه برای خرید اتوبوس وجود ندارد و از سویی دیگر کیفیت خدمات نیز بالا رفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد اتوبوس‌های فرسوده پایتخت نیز تصریح کرد: تهران حداقل به 10 هزار دستگاه اتوبوس نیازمند است که در حال حاضر تنها 7000 اتوبوس داریم که بخشی از آنها در مرحله تعمیرات و... قرار دارند و باید بگوییم که با این حال اتوبوس نقش 23 درصدی در جابه‌جایی مسافران دارد.

حسینی همچنین در مورد جانمایی ایستگاه‌های اتوبوس گفت: در برخی مکان‌ها نیاز به ایستگاه سرپوشیده نیست و می‌توان به مانند کشورهای دیگر با نصب تابلو و خط‌کشی‌های متفاوت محل توقف اتوبوس را مشخص کرد و نیازی به سازه فیزیکی نیست.

به سازی و مناسب سازی ایستگاه‌های اتوبوس برای معلولان

نصب تابلوهایی با خط بریل برای نابینایان

وی با بیان اینکه به شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام شده است که در راستای مناسب‌سازی ایستگاه‌ها با اولویت خطوط بی‌آرتی اقدام کنند، گفت: به زودی ایستگاه‌های اتوبوس به تابلوهایی به خط بریل مجهز می‌شوند و ورودی ایستگاه‌ها نیز برای ویلچرسواران مناسب‌سازی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در ادامه با اعلام خبر موافقت شهردار تهران برای ارائه لایحه‌ای درخصوص متد جدید حمل و نقل در مرکز تاریخی تهران گفت: با موافقت شهردار تهران لایحه‌ای برای استفاده از حمل و نقل پاک و برقی در محدوده منطقه 12 تهران که محدوده تاریخی محسوب می‌شود، تهیه شده است.

حسینی با بیان اینکه براساس این لایحه در افق 1404 کل حمل و نقل عمومی منطقه بازار به سمت حمل و نقل پاک و برقی پیش می‌رود، گفت: برهمین اساس استفاده از موتور، اتوبوس و تاکسی برقی و همچنین ال‌آرتی و مترو در دستور کار قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی  ال آر تی در رینگ گردشگری

وی همچنین در مورد خطوط ال‌آرتی نیز گفت: با بیان اینکه مطالعات برای راه‌اندازی اولین خط ال‌آرتی در محدوده رینگ تاریخی تهران در محدوده‌های بهارستان، جمهوری و بازار انجام شده است، گفت: این خط با اتکا به روش بی‌او تی و جذب سرمایه‌گذار خصوصی پیش خواهد رفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه مطالعات برای تبدیل خط 7 بی‌آرتی (راه‌آهن – تجریش) که به ال‌آرتی در حال انجام است، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده روزانه 250 الی 300 هزار نفر از این خط بی‌آرتی استفاده می‌کنند که اگر این عدد را در ساعات فعال تقسیم کنیم، متوجه می‌شویم که در هر ساعت 10 الی 15 هزار نفر با این خط جابه‌جا می‌شوند که باید بگویم این حجم استفاده دیگر در بستر بی‌آرتی جوابگو نیست بلکه متد حمل و نقلی ال‌آرتی است که حالا به دلیل کمبودهای مدل حمل و نقل بی‌آرتی فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه مطالعات جامع حمل و نقل تهران در حال بروزسانی است، گفت: بی‌آرتی در برخی خطوط از سقف جابه‌جایی خود گذشته است و باید به متدهای جدیدی همچون مترو و ال‌آرتی توجه کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو