فونیکسریمکسبهتام

تلاش کره برای جبران عقب ماندگی در الکتریکی‌ها

عصر خودرو- خودروهای برقی در بسیاری از کشورها همچنان به‌عنوان یک خودروی واقعی شناخته نشده است و افراد تا حدی هنوز تصور می‌کنند که این خودرو‌ها سرعت کم و دامنه حرکتی کمی دارند یا از نظر امکانات در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارند.

تلاش کره برای جبران عقب ماندگی در الکتریکی‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، برای اینکه افراد نسبت به خودروهای برقی دیدگاه مثبتی پیدا کنند دولت‌ها تخفیف‌های مناسبی در بخش مالیات برای این خودروها در نظر می‌گیرند تا افراد نسبت به خرید این نوع خودروها تمایل پیدا کنند. در کره‌جنوبی اما دولت تصمیم گرفته است تا 18 هزار دلار کمک‌هزینه خرید خودرو به افرادی که خودروی برقی می‌خرند بدهد اما خودرو باید این قابلیت را داشته باشد که از یک منبع برق معمولی ظرف 10 ساعت یا کمتر کاملا شارژ شود تا بتواند در فهرست حمایت دولتی قرار بگیرد اما این قانون شامل مدل‌های مختلف تسلا نمی‌شود، چرا که دولت موضوع آلودگی هوا برایش تبدیل به چالشی بزرگ شده است. این قانون شارژ 10 ساعته از سال آینده اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود خودروهای برقی مانند تسلا موتورز در این کشور با توجه به این تشویق فوق‌العاده افزایش پیدا کند. یکی از خودروهایی که انتخاب بسیار مناسبی است خودروی تسلا مدل 3 است که در سال 2018 به بازار وارد خواهد شد.

این خودرو با هدف کاهش چشمگیر قیمت خودروهای برقی قرار است تحولی در قدرت خرید قشر متوسط ایجاد کند و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد انتخابی هیجان‌انگیز در دنیای خودروهای سبز به حساب می‌آید. این مدل خودرو با قیمت پایه 35 هزار دلار با خودروهای بنزینی هم‌رده خود کاملا رقابت می‌کند و حتی ویژگی‌های بهتر و هیجان‌انگیزتری هم دارد. این خودرو 5 نفر ظرفیت دارد و می‌تواند در کمتر از 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و از نکات قابل توجه در این خودرو ایمنی بالا و 5 ستاره بودن آن است. قابلیت شارژ سریع و سخت‌افزارهای رانندگی خودکار و قابلیت طی کردن بیش از 345 کیلومتر با یک بار شارژ از ویژگی‌های این خودرو است که وجه تمایز آن با سایر خودروهای موجود در بازار است.  کره‌ای‌ها تنها با پرداخت نیمی از مبلغ این خودرو می‌توانند مالکیت آن را داشته باشند و البته برای خرید چنین خودرویی باید 2 سال صبر کنند. البته در داخل کره، هیوندا به‌عنوان خودرو‌سازی با سابقه در بخش برقی‌سازی وجود دارد و در حال حاضر 4000 خودروی برقی در این کشور وجود دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های دولت این تعداد باید به 6000 در سال آینده برسد که گامی مهم در این زمینه به حساب می‌آید. از سوی دیگر شرکت تسلا موتورز قصد دارد نمایشگاهی را برای عرضه و معرفی خودروهای خود در کره بازگشایی کند. چینی‌ها هم از طرفی منتظر هستند دولت کره این تصمیم را اجرایی کند تا محصولاتی که ممکن است در آینده تولید کنند را روانه این کشور کنند.

موضوع مهمی که مطرح می‌شود این است که تا چه حد افراد جامعه نسبت به خودروهای برقی اطلاعات دارد و نقاط قوت و ضعف خودروهای برقی را می‌شناسد. در آمریکا که مهد تولیدخودروهای برقی شده است بر اساس تحقیق‌های صورت گرفته 60 درصد از راننده‌های آمریکایی اطلاعاتی درباره خودروهای برقی ندارند و این خودروها را نمی‌شناسند و از طرفی 80 درصد از آنها نیز اعلام کرده‌اند که هیچ‌گاه رانندگی با خودرویی برقی را تجربه نکرده‌اند. در میان این افراد 85 درصد از آنها هم دلیل اینکه چرا به سراغ خودروهای برقی نرفته‌اند را کمبود جایگاه‌های شارژ اعلام کرده‌اند و برخی قیمت بالا و برخی نیز اینکه نمی‌دانند خودرو چه عملکردی دارد را دلیل عدم تمایل برای داشتن خودرویی برقی اعلام کرده‌اند. در میان افرادی که تجربه رانندگی با یک خودروی برقی را داشته‌اند 60 درصد از آن لذت برده‌اند و تنها 8 درصد اعلام کرده‌اند که این خودروها را دوست ندارند و 10 درصد هم اعلام کرده‌اند که قصد خرید یک خودروی برقی را در آینده نزدیک دارند. کره‌جنوبی در حالی تصمیم گرفته است به سمت تشویق استفاده از خودروهای برقی بپردازد که تنها دارای 4 هزار خودروی برقی است و نسبت به آمریکا از زیر‌ساخت‌های بسیار ضعیفی برای این کار برخوردار است. هرچند آنها به دنبال این هستند که افراد از شارژرهای معمولی و روش معمولی و زمانبر برای شارژ خودروها استفاده کنند و مزیت‌ها و معایبی دارد که باعث می‌شود افراد تمایلی برای 10 ساعت شارژ شدن خودرو نداشته باشند و مزیت این طرح این است که باعث می‌شود نیاز به زیر‌ساخت‌ها مخصوصا جایگاه‌های شارژ سریع کاهش پیدا کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو