فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور تهران بزرگ:

خودروهای هیبریدی در حال حاضر نیازی به طرح ترافیک ندارند

عصر خودرو- رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد خودروهای هیبریدی به دلیل داشتن پایین ترین آلایندگی نیازی به نصب طرح ترافیک ندارند.

خودروهای هیبریدی در حال حاضر نیازی به طرح ترافیک ندارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سرهنگ جبارزاده رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با خودروهای هیبریدی اظهار داشت: در حال حاضر خودروهای هیبریدی به دلیل داشتن کمترین میزان آلایندگی نیازی به داشتن طرح ترافیک ندارند البته ممکن است این مورد تغییر کند و در آینده برای این خودروها نیز طرح ترافیک در نظر گرفته شود. 

وی افزود: البته رانندگان این خودروها تنها با این تصور که پلاک‌گذاری شده‌اند نمی‌توانند به صورت خودکار وارد طرح ترافیک شوند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه گاهی دیده شده که برخی از نماینده‌های فروش برای جذب مشتری آگهی می‌زنند که خودروهای هیبریدی بدون نیاز به داشتن طرح ترافیک توسط آن‌ها به فروش می‌رسد که شهروند نیز با این تصور که می‌توانند بدون محدودیت وارد طرح ترافیک شود، خودرو را خریداری می‌کند و وارد محدوده طرح ترافیکی می‌شود و مبلغ 20 هزار تومان جریمه پرداخت می‌کند.

جبارزاده در رابطه با تعداد خودروهای هیبریدی در کشور اظهار کرد: به طور کلی در حال حاضر 3 هزار و 312 خودروی هیبریدی در کل کشور و 2 هزار و 523 از این خودروها در تهران وجود دارند.

وی در رابطه با ساختار کلی خودروهای هیبریدی توضیح داد: خودروهای هیبریدی خودروهایی هستند که از دو موتور (الکتریکی و بنزینی) تشکیل شده‌اند که این خودروها کمترین میزان تولید آلاینده‌ را دارند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص دریافت طرح ترافیک برای خودروهای هیبریدی اظهار کرد: افرادی که خودروهای هیبریدی دارند باید با مراجعه به معاونت حمل و نقل طرح ترافیک به قسمت واحد صدور آرم مراجعه کنند و مدارک خود را اعم از گواهینامه، سند خودرو و گواهی عدم خلافی را ارائه دهند سپس با تکمیل فرم‌هایی که به آنها داده می‌شود، ثبت نام کرده و تشکیل پرونده دهند سپس پس از تاریخ اعلام شده از سوی متصدی ذی ربط می‌توانند در محدوده طرح ترافیک بدون هیچگونه مشکلی ورود پیدا کنند.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو