فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران خبر داد

پیشنهاد فروش بلیط‌ مترو بر اساس طبقه‌بندی دهک‌ها

عصر خودرو- معاون برنامه ریزی شهرداری تهران از بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی دولت در حوزه جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داد و افزود: اعتبارات این حوزه تا کنون به هیچ میزانی پرداخت نشده است.

پیشنهاد فروش بلیط‌ مترو بر اساس طبقه‌بندی دهک‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، امانی در نشست خبری امروز سه شنبه که در تشریح جزئیات بودجه سال آینده شهرداری تهران انجام شده بود گفت: بودجه سال 96 شهرداری تهران در شرایطی تهیه شده است که رکود اقتصاد شهری بر کلانشهر تهران و سایر شهرهای کشور حاکم است. در حوزه ساخت و ساز و بازار مسکن شاهد رکود هستیم که این آثار منفی در اقتصاد شهری و بازار اشتغال دارد. یکی دیگر از موضوعاتی که تهیه بودجه سال 1396 را دشوار کرده بود، لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال 96 دولت بود که مستقیم و غیر مستقیم بر شهرداری تهران تاثیرگذار بوده است و باعث شده این بودجه به صورت انقباظی تهیه شود.

وی افزود: برای سال 1396 شاهد رشد 3.4 درصدی بودجه شهرداری تهران بوده‌ایم به طوری که رقم بودجه شهرداری تهران در سال 95 از 17 هزار 800 میلیارد تومان به 18 هزار و 489 میلیارد تومان در سال 96 افزایش پیدا کرده است. این در شرایطی است که 11 هزار میلیارد تومان بودجه نقد شهرداری است که معادل 64 درصد کل بودجه است و 7000 میلیارد آن یعنی معادل 36 درصد بودجه به بودجه غیر نقد شهرداری تهران اختصاص پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته بودجه غیر نقد شهرداری تهران ابدا مورد حسابرسی قرار نمی‌گرفت اما امسال در لایحه بودجه در واقع درآمدهای نقد و غیر نقد شهرداری تهران مد نظر قرار گرفته است. اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران به پرداخت دیون پیمانکاران و حمل و نقل اختصاص داده شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه‌ای 70 درصد بودجه شهرداری تهران را به خود اختصاص می‌داد افزود: با توجه به شرایط حاکم این میزان برای سال 96 به 63 درصد کاهش یافته و اعتبارات هزینه‌ای از 30 درصد بودجه سال 95 به 37 درصد از بودجه سال 96 افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کاهش درآمدهای پایدار تهران نیز به دلیل تصویب ماده شش لایحه برنامه ششم توسعه روی خواهد داد. این در شرایطی است که در سال 93 درآمدهای پایدار شهرداری تهران 3400 میلیارد تومان بوده است که در سال 94 با 17 درصد رشد به 4000 میلیارد تومان رسید. این رقم در سال 95 نیز با رشد 10 درصدی به 4400 میلیارد تومان رسید. پیش بینی کرده بودیم که اگر با این روال حرکت کنیم در سال 96 درآمد پایدار شهرداری تهران به 5500 میلیارد تومان برسد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روند توسعه مترو تهران در دهه گذشته گفت: در سال جاری و سال آینده خطوط شش و هفت مترو تهران به بهره برداری خواهد رسید و برای بهره برداری از ایستگاه‌های جدید در این دو خط نیازمند به کارگیری پرسنل و پیمانکاران جدید هستیم که همگی به اعتبارات جدید نیازمندند.

پیشنهاد فروش بلیط‌ مترو بر اساس طبقه‌بندی دهک‌ها

وی با اشاره به اینکه برای افزایش نرخ بلیط‌ها نیز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و در شرایطی که یک سوم سهم بلیط توسط دولت پرداخت نمی‌شود موجب شده شرکت بهره برداری مترو تهران پیشنهاد ارائه بلیط‌های مترو بر اساس دهک‌های جامعه را بدهد یعنی بر همان اساسی که دولت پرداخت یارانه به برخی از دهک‌های جامعه را متوقف کرده است ما نیز ارائه بلیط‌ها را بر اساس همین دهک‌ها و با قیمت‌های متفاوت عرضه کنیم.

وی تاکید کرد: چرا کسی که در شمال شهر تهران مالک خانه است و با درآمد بالای 15 میلیون تومان در ماه زندگی می‌کند باید بلیط 250 تومانی را بخرد که فردی حتی پول پرداخت حق انشعاب فاضلاب را در جنوب شهر تهران ندارد، باید پرداخت کند؟.

خطوط BRT سال آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

وی ادامه داد: بنا داریم خطوط BRT را در سال آینده به بخش خصوصی واگذار کنیم اما باید ما به التفاوت آن را پرداخت کنیم. بی تردید با توجه به اینکه دولت یک سوم سهم بلیط اتوبوس را نیز پرداخت نمی‌کند باید این میزان از بودجه شهرداری تهران پرداخت شود. پیش بینی کرده‌ایم برای سال آینده رقم 300 میلیارد تومان ما به التفاوت پول بلیط باید به بخش خصوصی پرداخت کنیم.

امانی در تشریح بودجه هر یک از معاونت‌ها و مناطق شهرداری تهران برای سال 96 نیز به بودجه 2895 میلیارد تومانی مناطق 22 گانه اشاره کرد و افزود: سال گذشته 2630 میلیارد تومان بودجه به مناطق 22 گانه داده شده بود که برای سال آینده 200 میلیارد تومان افزایش سهم مناطق را پیش بینی کردیم.

وی افزود: برای معاونت فنی عمرانی بودجه 825 میلیارد تومانی و برای توسعه منابع انسانی 2120 میلیارد تومان بودجه برای سال 96 پیش بینی شده است. بودجه معاونت شهرسازی و معماری 230 میلیارد تومان و برای مدیریت بحران نیز 65 میلیارد و 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی به بودجه 2480 میلیارد تومانی معاونت مالی اقتصادی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: البته این بودجه بیشتر برای بازپرداخت وام‌ها و دیون شهرداری تهران در نظر گرفته شده همچنین 2193 میلیارد تومان بودجه برای معاونت خدمات شهری و 4764 میلیارد تومان برای معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که در صورت تحقق اوراق مشارکت دولت در بخش حمل و نقل و به ویژه مترو این بودجه تا 40 درصد افزایش خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بودجه معاونت اجتماعی و فرهنگی 712 میلیارد تومان پیش بینی شده که 10 درصد نسبت به سال 95 با افزایش مواجه بوده است.

امانی در پاسخ به ابهامات مطرح شده در خصوص پل طبقاتی صدر و بودجه آن گفت: هزینه تمام شده پل طبقاتی صدر 1297 میلیارد تومان بوده است. این در شرایطی است که در سال 90 بودجه پیش بینی شده برای ساخت پل طبقاتی صدر 640 میلیارد تومان بوده است اما به دلیل تعدیل‌هایی که در سال 91 و 92 به هزینه مصالح این پروژه تحمیل شد معادل 578 هزار و 243 میلیارد تومان تعدیل داشتیم که جمعا رقم تمامی این پروژه را به 1297 میلیارد تومان رساند، البته تعدیل در پروژه‌ها بر اساس فهرست بهایی که دولت هر سه ماه یک بار اعلام می‌کند به همه پروژه‌ها تحمیل می‌شود.

امانی در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدار شهردار تهران با نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: مباحثی چون مترو، جرایم راهنمایی رانندگی و بدهی‌های دولت به شهرداری تهران مطرح شد که قول‌های مساعدی برای کمک به شهرداری تهران در این حوزه‌ها داده شد.

به گزارش ایسنا، 23 آذر ماه سال جاری عیسی فرهادی فرماندار تهران از واریز 40 میلیارد تومان به حساب شهرداری تهران در حوزه جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داد.

ناصر امانی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر خبر فرماندار تهران و واریز 40 میلیارد تومانی اعتبارات جرائم راهنمایی و رانندگی به حساب شهرداری تهران ابراز بی اطلاعی کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو