فونیکسریمکسبهتام

راستگو مطرح کرد؛

ضرورت فعالیت زنان تاکسیران در پایانه های مسافربری

عصر خودرو- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: زنان تاکسیران باید در پایانه های مسافربری فعالیت داشته باشند ،چراکه این امر ضرورت دارد.

ضرورت فعالیت زنان تاکسیران در پایانه های مسافربری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش زنان در توسعه کشورها پرداخت و اظهارداشت: به تناسب اهمیت این حضور اجتماعی باید برنامه ریزی تخصصی در جهت ارائه آموزش مهارتهای لازم مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از موضوعات مهم در رابطه با زنان را رفع برخی تبعیض های موجود دانست و گفت: اهمیت نقش زنان در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برکسی پوشیده نیست اما با توجه به جمعیت 50 درصدی زنان در جامعه باید زمینه مشارکت اجتماعی آن‌ها را نیز فراهم ساخت.

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران یکی از دلایل افزایش آمار بیکاری در میان زنان را عدم برخورداری آنان از مهارت‌های لازم دانست و تأکید کرد: اگرچه حضور زنان در دانشگاه‌ها غیرقابل مقایسه با گذشته بوده و امروز جمعیت بسیاری از دختران و زنان از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند، اما متأسفانه همگام با آموزش های علمی مهارت‌های لازم کسب نشده و همین مسئله امروز بیکاری را در جامعه و به خصوص برای زنان موجب شده است.

راستگو حضور اجتماعی زنان در برخی حوزه ها از جمله تاکسیرانی را ضرورت دانست و گفت: تاکسیرانی بانوان امروز علاوه بر ایجاد اشتغال برای برخی از زنان ارتقا امنیت را به دنبال داشته، به طوری که می توان ادعا کرد زنان دیگر دغدغه در راه ماندن و یا  درگیر شدن با برخی آسیب‌های اجتماعی را ندارند.

وی در ادامه به تلاش مدیریت شهری در جهت بهبود وضعیت رفاهی تاکسیرانان زن اشاره کرد و افزود: بررسی های به عمل آمده بیانگر فعالیت بسیاری از زنان کم برخوردار و سرپرست خانوار در این حوزه است که با توجه به  نقش مادری این زنان در خانواده لازم است با فراهم سازی برخی امکانات رفاهی نظیر مهد کودک از دغدغه مراقبت فرزندان و آسیب‌های ناشی از تنهایی آن‌ها در منزل کاست.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه توسعه تاکسی بانوان در پایانه های تاکسیرانی را از ضرورت های امروز جامعه و شهر عنوان کرد و تصریح کرد: اگرچه نظارت مستمر مدیریت شهری ارتقا امنیت سیستم تاکسیرانی را موجب شده، اما با توجه به خواست و نیاز بانوان لازم است ایستگاه‌هایی نیز مختص زنان در پایانه ها پیش بینی شود، ایستگاه‌های راه آهن و ترمینال های مسافربری از تاکسی بانوان برخوردار نیست.

راستگو همچنین به توسعه فعالیت زنان تاکسیران در ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه‎ها و پایانه های مسافربری تأکید کرد و گفت: ایستگاه‌های راه آهن و ترمینال های مسافربری از تاکسی بانوان برخوردار نیست و این درحالی است که شرایط کاری، فردی و خانوادگی گاه زنان را مجبور به مسافرت به تنهایی ساخته و از این حیث لازم است با گسترش سیستم تاکسیرانی بانوان  از میزان دغدغه زنان و واههمه آنان به جهت درگیرشدن با آسیب‌های اجتماعی در مسیر حرکت به سوی مقصد کاست.

وی همچنین به حضور مسافرکش های شخصی در ایستگاه‌های تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: این موضوع امروز وضعیت معیشت تاکسیرانان را با مشکل مواجه ساخته و لازم است با برنامه ریزی صحیح اقدام مناسبی در جهت ارتقا سطح رفاه تاکسیرانان صورت پذیرد.

عضو چهارمین دوره ی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توقف طولانی مدت تاکسی ها در ایستگاه و عدم تفاوت نرخ مصوب تاکسیرانی با مسافرکش های شخصی سوق مسافران به مسافرکش های شخصی را موجب شده، افزود: لازم است با تخصیص یارانه سوخت و برخی بسته‌های تشویقی به تاکسیرانان ضمن کاهش نرخ کرایه زمینه ارتقا امنیت زنان را فراهم ساخت.

گفتنی است؛ در پایان این برنامه با اهدا لوح یادبود از زحمات زنان تاکسیران تقدیر شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو