فونیکسریمکسبهتام

پیش‌بینی کاهش ۵ میلیونی قیمت خارجی‌ها

روند نزولی قیمت خودروهای داخلی در بازار

عصر خودرو- بازار خودروهای داخلی این روزها روند کاهش قیمت را در پیش گرفته و شاهد پایین آمدن ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی قیمت برخی خودروها در بازار هستیم.

روند نزولی قیمت خودروهای داخلی در بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، این روزها بازار خودروهای داخلی تقریبا آرام است و قیمت‌ها روندی کاهشی را در پیش گرفته است. در این مورد می‌توان به کاهش قیمت برخی محصولات ایران خودرو در بازار اشاره کنیم، در عین حال قیمت محصولات سایپا تقریبا ثابت مانده است.

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگا‌ه‌داران و فروشندگان اتومبیل در این مورد به خبرنگار فارس گفت: طی روزهای  اخیر شاهد کاهش 400 هزار تومانی پژو 405 مدل  GLX در بازار بودیم، به طوری که در حال حاضر این خودرو با قیمت 29 میلیون و 600 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به کاهش 600 هزار تومانی قیمت پژو 405 مدل SLX در بازار اشاره کرد و گفت: این خودرو هم اکنون با قیمت 32 میلیون و 200 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

به گفته وی قیمت سمند SE نیز در بازار کاهش 500 هزار تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر با قیمت 28.5 میلیون تومان معامله می‌شود.

مؤتمنی با بیان اینکه قیمت سمند EF7 در بازار به 31 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر پژو 206 تیپ دو با قیمت 32 میلیون و 800 هزار تومان و پژو 206 تیپ 5 با قیمت 37 میلیون و 800 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

به گفته وی قیمت پژو 206 تیپ 5 طی روزهای اخیر افت 400 هزار تومانی را تجربه کرده است.

وی همچنین قیمت تندر 90 اتوماتیک را در بازار 48 میلیون و 300 هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت دنا نیز طی روزهای اخیر با کاهش 800 هزار تومانی به 44 میلیون و  200 هزار تومان رسیده که دلیل این افت قیمت، بهبود عرضه این خودرو از سوی ایران خودرو بوده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل‌ همچنین با اشاره به افزایش عرضه سراتو توسط کارخانه گفت: قیمت این محصول در بازار با کاهش روبرو بوده به طوری که در حال حاضر قیمت بازار سه میلیون تومان پایین‌تر از قیمت کارخانه است و سراتو دنده اتوماتیک با قیمت 87 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

وی درمورد قیمت رنو کپچر نیز گفت: قیمت کارخانه‌ای این خودرو 109 میلیون و 900 هزار تومان است، اما در بازار با قیمت 122 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

وی در مورد بازار محصولات سایپا نیز تصریح کرد: قیمت این محصولات طی روزهای گذشته روند ثابتی را در پیش داشته است.

به گفته وی سایپا 111 مدل SE  در حال حاضر در بازار با قیمت 21 میلیون و 100 هزار تومان، سایپا 131 مدل SE با قیمت 20 میلیو ن و 900 زهار تومان و تیبا مدل SX با قیمت 24 میلیون و 900 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند.

وی قیمت ساندرو دنده اتوماتیک را نیز در بازار 52 میلیون تومان عنوان کرد که طی 20 روز گذشته کاهش قیمت 2 میلیون تومانی را تجربه کرده است.

مؤتمنی با اشاره به خرید و فروش ساندرواستپ وی با قیمت 61 میلیون تومان در بازار گفت: در حال حاضر برلیانس 320 دنده اتوماتیک نیز با قیمت 52 میلیون تومان و برلیانس 330 دنده اتوماتیک با قیمت 56.5 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به عرضه مزدا 3 تیپ 4 صندوق‌دار با قیمت 116 میلیون و 900 هزار تومان از سوی گروه بهمن گفت: این خودرو در بازار با قیمت 125 میلیون تومان معامله می‌شود.

به گزارش فارس،‌ روند کاهشی قیمت خودروهای داخلی در حالی ادامه دارد که به گفته مؤتمنی در صورت بهبود عرضه خودرو از سوی خودروسازان، طی روزهای آینده فاصله قیمت خودرو در بازار و کارخانه کاهش خواهد یافت و قیمت برخی خودروها در بازار به قیمت کارخانه خواهد رسید.

همچنین درمورد بازار خودروهای خارجی باید به بی‌تاثیر بودن موضوع توقف ثبت سفارش برخی خودروها بر بازار اشاره کرد، در کنار این مساله رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل معتقد است، با کاهش قیمت دلار طی روزهای آینده شاهد کاهش قیمت خودروهای خارجی در بازار خواهیم بود، به طوری که قیمت خودروهای خارجی از ابتدای هفته آینده 5 تا 6 میلیون تومان کاهش را در بازار تجربه خواهد کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو