فونیکسریمکسبهتام

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد

راه اندازی سیستم سنجش آلودگی هوا در ملارد

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اقدامات اداره محیط زیست تهران برای روز هوای پاک، از راه‌اندازی سیستم سنجش آلودگی هوا ملارد خبر داد.

راه اندازی سیستم سنجش آلودگی هوا در ملارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمد رستگاری بیان کرد: به مناسبت روز هوای پاک اقداماتی مانند پایش‌های صنعتی که به صورت روتین انجام می‌شود در دستور کار اداره محیط زیست استان تهران قرار گرفت.
وی با اشاره به بهره برداری از فیلتراسیون یکی از واحدهای صنعتی به مناسبت روز هوای پاک افزود: از دیگر اقدامات اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان ملارد بود. شهرستان ملارد یکی از شهرستانهایی است که جمعیت زیادی دارد و نیاز بود که ما کیفیت هوای آن منطقه را سنجش کنیم. درحال حاضر با بهره برداری از ایستگاه سنجش آلایندگی ملارد، در غرب تهران تقریبا به طور کامل پوشش سنجش آلودگی هوا وجود دارد.
رستگاری با بیان اینکه تست آلایندگی خودروهای درحال تردد از طرح‌های دیگر اداره محیط زیست استان تهران بوده است، گفت: این طرح را از هفته گذشته با همکاری پلیس آغاز کرده‌ایم و در روز هوای پاک از نظر فرهنگسازی این کار را بدون دخالت پلیس و اعمال قانون صرفا به این جهت که راننده‌ها بدانند تست آلایندگی خودروها ادامه خواهد داشت، انجام داده‌ایم.

وی افزود: خردسالان در روز هوای پاک به درختکار ی در محل پارک پردیسان پرداختند و همچنین از دیگر اقدامات اداره حفاظت محیط زیست استان تهران بحث نصب پنج آنالیزور گازهای آلی بوده است تا بتوانیم میزان گازهای آلی را هم در هوای شهر تهران بسنجیم.

معاون نظارت و پایش استان تهران بیان کرد: بازدید سرزده از مراکز معاینه فنی خودروها و ادامه طرح پایش ویژه صنایع از اقدامات دیگر اداره حفاظت محیط زیست استان تهران در روز هوای پاک بوده است.

وی با اشاره به جشنواره عکس و پوستر نفس‌های شهر گفت: هدف این جشنواره فرهنگ سازی در بحث آلودگی هوا، بازنمایی اثرات مخرب آلودگی هوا بر محیط زیست انسانی است و...است.

رستگاری در پایان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت هنر برای جلب مشارکت مردمی اهمیت زیادی دارد و امیدواریم کسانی که علاقه مند هستند آثار خود را درقالب عکس و پوستر ارسال کنند، همچنین علاقه مندان می‌توانند اطلاعات بیشتر را از سایت حفاظت محیط زیست استان تهران کسب کنند. این جشنواره در اسفندماه هم‌زمان با هفته درختکاری برگزار خواهد شد.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو