فونیکسریمکسبهتام

دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

فروش طرح ترافیک موتورسیکلت نانی برای مردم تهران ندارد

عصر خودرو- دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: فروش طرح ترافیک موتورسیکلت اگر آبی (درآمد) برای مدیریت شهری داشته باشد هیچ نانی (نفع) برای مردم ندارد.

فروش طرح ترافیک موتورسیکلت نانی برای مردم تهران ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، جلیل رحیمی جهان‌آبادی  گفت: در حالی که مسئله موتورسیکلت با مسائلی چون ترافیک، آلودگی هوا، درآمد و معیشت، حمل و نقل، امنیت جانی و مصرف سوخت گره خورده و  انتظار می‌رود شورای شهر به عنوان یکی از مدیران شهری به این مسئله با دیدی جامع بنگرد اما شاهدیم که برخی اعضای شورای شهر تهران فروش طرح ترافیک به راکبان موتورسیکلت را پیش کشیده و دلیل این کار خود را هم کاستن از آلودگی هوا اعلام کرده‌اند؛ در حالی که برای کاهش آلودگی هوا باید از طریق اختصاص تسهیلات بانکی مناسب برای جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی و کم آلاینده با موتورسیکلت‌های از رده خارج و با آلایندگی بالا اقدام کند.

    نماینده مردم تربت‌جام در مجلس،  اجرایی کردن  طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در کلان‌شهرها را نشانه‌ای از حسن نیت مدیریت شهری برای پایان دادن به معضلات ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها در شهر دانست و اظهار کرد: نمی‌دانم چرا تجربه جهان در اداره شهر از سوی مسئولان و مدیران شهری مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. از شهرداری و شورای شهر سوال می‌کنم در کشورهایی که با جمعیتی به مراتب بیشتر از ایران و تهران هستند، چگونه مشکل ترافیک و آلودگی هوا حل شده است؟ آیا اعضای شورای شهر و شهردار تهران که برای بازدید از پروژه‌های شهری به کشورهای مختلف سفر کرده‌اند نمی‌دانند که فراهم کردن بسترهای حمل و نقل عمومی و توسعه زیرساخت‌های آن از مهمترین راه‌های نجات تهران از ترافیک و آلودگی است؟

    وی ادامه داد: وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی کلان‌شهرها به ویژه کلان‌شهر تهران هنوز با استانداردهای جمعیتی تناسب ندارد، مردم برای رسیدن به کار و زندگی‌شان از موتورسیکلت یا خودروی شخصی استفاده خواهند کرد. حالا شما قضاوت کنید که به جریان انداختن فروش طرح ترافیک به موتورسیکلت‌ها در شورای شهر آیا حل کردن صورت مسئله است یا سوء استفاده از شرایط نامساعد به نفع مدیریت شهری؟

    دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس متذکر شد: وقتی خیابان‌های مرکزی و پیرامونی که برای تحمل بار ترافیکی 50 سال قبل طراحی شده است بدون تعریض یا تغییر اجبارا  حجم میلیونی خودروی شخصی، اتوبوس، تاکسی، آژانس و موتورسیکلت را تحمل می‌کند، وقتی حمل و نقل عمومی با نیاز جمعیتی مردم  تهران همخوانی ندارد یا وقتی کلان‌شهر تهران به بزرگ‌ترین پارکینگ کشور مبدل می‌شود، نمی‌توان مشکل آلودگی، ترافیک، مصرف سوخت و امنیت روان و جان مردم شهر را با فروش طرح ترافیک موتورسیکلت حل کرد.

    رحیمی جهان‌آبادی در عین حال ممانعت از تردد موتورسیکلت در محدوده طرح ترافیک را بسیار سخت توصیف کرد و افزود: فرض کنید که شورای شهر علی‌رغم هشدارها و معایب، چنین طرحی را مصوب و به اجرا درآورد آیا این طرح سرنوشتی مثل قانون برخورد با استفاده‌کنندگان ماهواره را پیدا نخواهد کرد که پس از چند ماه بگیر و ببند و رفتارهای غیرعادی مجریان و ناظران، با بی‌تفاوتی عمومی مردم به فراموشی سپرده شد؟

    نماینده مردم تربت‌جام در مجلس خاطرنشان کرد: در ارزیابی دلایل بی‌تفاوت شدن اکثر مردم به قوانین به این جمع‌بندی می‌رسیم که مردم مشکل ندارند بلکه این قوانین غیرعقلایی، ناقص و ناپخته است که همه را گرفتار و نگاه عمومی به حاکمیت را منفی می‌کند.

    وی از طراحان و موافقان فروش طرح ترافیک موتورسیکلت پرسید: آیا نمی‌دانید که قاطبه راکبان موتورسیکلت از نظر درآمدی و معیشتی جزو طبقات ضعیف و فقیر به شمار می‌روند؟ وقتی این افراد موتورسیکلت را وسیله حمل بار یا جابه‌جایی مسافر انتخاب می‌کنند از این طبقه می‌خواهید چه پولی دریافت کنید تا صرف چه کاری کنید؟ مشکل کجای شهر تهران با این درآمد می‌خواهید برطرف کنید؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو