فونیکسریمکسبهتام

نماینده شرق استان کرمان:

ترسیم افق تولید ۵۰۰ هزار خودرو در صنایع خودروسازی بم

عصر خودرو- نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: افق تولید ۵۰۰ هزار خودرو در این شهرستان ترسیم شده که با تحقق این مهم ۳۰ هزار نفر در این بخش مشغول به کار می شوند.

ترسیم افق تولید ۵۰۰ هزار خودرو در صنایع خودروسازی بم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حبیب الله نیکزادی پناه شامگاه دوشنبه در نشست منطقه سه اقتصاد مقاومتی استان کرمان شامل شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر با حضور وزیر کشور افزود: بم یکی از مناطقی است که از منابع آبی مطمئنی برخوردار است که به دلیل بی توجهی برخی مسئولان در حال مواجه شدن با بحران آب هستیم.
    وی با اشاره به بهره برداری از سد نساء در سال 91 اظهار کرد: تاکنون نتوانسته ایم از آب این سد در بخش کشاورزی استفاده کنیم و در حال حاضر در این منطقه از آب های زیرزمینی استفاده می کنیم که یک ضرر به این سفره ها است.
    وی با اشاره به نبود محدودیت برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار گفت: بیش از 200 هزار تن خرما در این شرق استان تولید می شود اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی مجبور به عرضه سریع خرمای تازه هستیم.
    وی با اشاره به اینکه دامداری در شرق استان کرمان با مشکل جدی روبرو شده است ادامه داد: در حوزه معادن پهنه ای بسیار خوب را در منطقه داریم که تاکنون نتوانسته ایم به نحو احسن این منابع را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنیم.
    نیکزادی گفت: بم در حوزه گردشگری، تنها منطقه ای است که چندین اثر ثبت جهانی دارد اما نتوانسته ایم زیرساخت های لازم برای استفاده از پتانسیل های این بخش را فراهم کنیم.
    وی با اشاره به صنعت خودروسازی بم نیز ادامه داد: عمده تحرک اقتصادی در بم توسط مرد اقتصادی ایران محقق شده و امروز سرمایه گذاران جدیدی در حال ورود به این منطقه هستند.
    وی با اشاره به قرار گرفتن بم در مسیر قاچاق مواد مخدر گفت: مردم این شهرستان نیز همانند سایر نقاط کشور از این موضوع آسیب دیده اند و برای کاهش این آسیب ها باید به موضوع اشتغال توجه ویژه ای شود.
    نیکزادی گفت: به دنبال توسعه رشته های دانشگاهی هستیم تا بخشی از اقتصاد شهرستان بم از این رهگذر تامین شود.
    وی بر افزایش امکانات نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت در بم تاکید کرد.
    نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان تصریح کرد: پدیده ریزگردها به موضوعی همیشگی در زندگی مردم این منطقه تبدیل و مشکلات عدیده ای از این ناحیه برای شهرستان های شرقی استان کرمان ایجاد شده است.
    وی ادامه داد: جازموریان و توفان های 120 روزه سیستان موجب بروز ریزگردها در این منطقه شده که برای رفع این مشکلات باید اقدامات اساسی انجام شود.
    نیکزادی گفت: رفع مشکل دریافت تسهیلات قبل از زلزله یکی از موارد مورد درخواست مردم شهرستان بم است.
    وی اظهار کرد: کل سیستم بانکی بم قفل شده و با بخشودگی تسهیلات قبل از زلزله بخش زیادی از این مشکل برطرف می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو