فونیکسریمکسبهتام

بلژیکی ها صنعت خودرو ایران را متحول می کنند

عصر خودرو- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بلژیکی ها با راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک در این استان، صنعت خودروی ایران را متحول می کنند.

بلژیکی ها صنعت خودرو ایران را متحول می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، ناصر فغفوری  افزود: برای نخستین بار سرمایه گذاران بلژیکی برای سرمایه گذاری در این صنعت وارد ایران می شوند.
    خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک، پدال کلاچ و نیاز به تعویض دنده دستی ندارند.
    وی از راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک در زنجان با سرمایه گذاری شرکت بانیچ بلژیک خبر داد و یادآورشد: برای نخستین بار است که چنین صنعتی وارد کشور می شود و پیش از این ایران در زمینه تولید گیربکس تجربه ای نداشت.
    فغفوری اظهار کرد: این شرکت بناست در محل یکی از صنایع غیر فعال در شهرک صنعتی شماره 1 زنجان مستقر شود.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در مرحله نخست شرکت بانیچ بلژیک با یک هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری وارد عمل می شود و فرصت شغلی برای 100 نفر ایجاد می کند.
    وی خاطرنشان کرد: این شرکت تمام صنعت خود را در ایران در سه مرحله اجرا می کند و در این مراحل تعداد اشتغال آن به یک هزار نفر می رسد.
    فغفوری ادامه داد: 30 درصد هدف تولید این شرکت تامین بخشی از گیربکس اتوماتیک مورد نیاز کشور چین است و مابقی به مصرف صنایع خودروسازی ایران می رسد.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از همکاری سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران ( ایدرو) با شرکت بلژیکی در راه اندازی این واحد صنعتی خبر داد و گفت: 80 درصد آورده سرمایه برای شرکت بانیچ و مابقی برای سازمان ایدرو است.
    وی ورود سازمان ایدرو برای سرمایه گذاری در زنجان را ارزشمند و قابل توجه برشمرد و اضافه کرد: برای نخستین بار است که این سازمان تصمیم به سرمایه گذاری در این استان می گیرد.
    فغفوری به پیش خرید محصولات شرکت بانیچ از سوی صنایع خودرو سازی ایران از جمله ایران خودرو، سایپا و خودروسازی بهمن اشاره و حضور این شرکت را فرصتی برای شکل گیری صنایع پایین دستی خودرو در زنجان اعلام کرد.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: عملیات اجرایی این واحد صنعتی با حضور مهندس نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل صنایع خودرو سازی ایران و هیات 15 نفره از سرمایه گذاران بلژیکی در دهه فجر امسال آغاز می شود.
    وی ابراز کرد: با ورود این شرکت علاوه بر راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک، زمینه بهره گیری و به کار اندازی یک صنعت تعطیل در زنجان ایجاد می شود.
    پس از سرمایه گذاران چینی، ترکیه ای و آذربایجانی، با ورود شرکت بانیچ، فرصت حضور سرمایه گذاران بلژیکی در زنجان فراهم می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو