فونیکسریمکسبهتام

در دیدار خوانساری با نایب رئیس مجلس چک مطرح شد:

مذاکره خودروسازان ایرانی و چک برای تولید مشترک

عصر خودرو- نائب رئیس مجس مجلس نمایندگان جمهوری چک از مذاکره خودروسازان ایرانی با خودروسازان این کشور برای مونتاژ، راه‌اندازی خط تولید مشترک و ارائه خدمات پس از فروش خودرو خبر داد.

مذاکره خودروسازان ایرانی و چک برای تولید مشترک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مسعود خوانساری که در رأس هیاتی تجاری از فعالان اقتصادی ایرانی به چک سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود به پارلمان چک رفت و با ویتخ فیلیپ نایب‌رییس مجلس نمایندگان جمهوری چک دیدار و گفت‌وگو کرد.

    فیلیپ از پیگیری‌های جدی مجلس، دولت و بخش خصوصی چک برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران خبر داد که در زمینه‌های مختلف صنعتی از جمله صنعت خودرو، تولید واگن و تجهیزات مربوط به مترو و تراموا به نتایج خوبی رسیده است.

    وی با بیان این که جمهوری چک دیدگاه بسیار مثبتی برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با ایران دارد تاکید کرد که روند توسعه روابط اقتصادی دو کشور نیز به مسیر درستی هدایت شده است و می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک حجم مراودات بسیار افزایش یابد.

    خوانساری هم طی سخنانیخبر داد که رئیس مجلس به همراه یک هیات پارلمانی در آینده نزدیک به پراگ سفر می‌کند و با مقامات چک دیدار می‌کند.

    مسعود خوانساری با بیان اینکه سابقه روابط تجاری و صنعتی ایران و چک به دهه‌ها قبل باز می‌گردد و خوشبختانه روابط اقتصادی و سیاسی ما با چک، در طول سال‌ها مثبت و رو به جلو بوده است، گفت: امیدواریم اکنون که با توافق هسته‌ای و رفع محدودیت‌ها و تحریم‌ها، اقتصاد ایران در قالب یک اقتصاد نوظهور و رو به رشد ظاهر شده است بتوانیم همکاری‌های خود را با کشورهایی مانند چک که صاحب صنعت و فناوری هستند بهبود ببخشیم.

    وی افزود: دولت و پارلمان جمهوری چک می‌توانند این نوید را به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران چک بدهند که پروژه‌های سودآور بسیاری در ایران وجود دارد که با توجه به جذابیت‌های بازار منطقه برای تولید و صادرات بسیار مناسب است و انتفاع چندجانبه دارد.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران هم‌چنین به ویتخ فیلیپ توضیح داد که پارلمان چک می‌تواند در رفع مشکلات کنونی بر سر توسعه از جمله مسایل بانکی و ایجاد کانال‌های ارتباطی برای نقل‌وانتقال پول بسیار موثر عمل کند و مشوقی برای توسعه روابط دوجانبه فراهم کند.

    مسعود خوانساری در ادامه تاکید کرد که اتاق تهران آمادگی کامل برای هرگونه همکاری در جهت رشد و توسعه مراودات اقتصادی دارد و می‌تواند در زمینه‌های مختلف با مقامات دولتی و بخش خصوصی این کشور همکاری کند.

    نایب‌رییس مجلس نمایندگان جمهوری چک نیز عنوان کرد که چک می‌تواند برای گشایش مشکلات مربوط به موانع بانکی و نقل‌وانتقال پول به ایران کمک کند و برخی از مشکلات موجود را حل کند.

    فیلیپ در ادامه سخنان خود به رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای شرکت‌های چک و ایرانی که در جریان آن قرار داشت اشاره کرد و گفت: خودروسازهای چک و ایران مذاکرات زیادی انجام داده و به نتایج خوبی برای همکاری رسیده‌اند و طی هفته‌های جاری برای مونتاژ، راه‌اندازی خط تولید مشترک و ارائه خدمات پس از فروش دوباره پای میز مذاکره می‌نشینند.

    این مقام جمهوری چک افزود: ما علاقه داریم که بتوانیم خودروسازی اشکودا را در بازار ایران فعال کنیم. این همکاری نه فقط در حوزه تولید خودروی سواری که مهم‌تر از آن در زمینه تولید اتوبوس‌های هیبریدی و گازسوز دنبال می‌شود. هم‌چنین دیگر فعالان صنعت خودرو در چک نیز مذاکرات خود را با شرکت‌های خصوصی و دولتی ایران آغاز کرده‌اند.

    ویتخ فیلیپ در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد جمهوری چک بتواند در مسایل مختلف اقتصادی از جمله نقل‌وانتقال پول و مراودات بانکی، خودروسازی، حمل‌ونقل شهری، انرژی و محیط‌زیست و ... با بخش خصوصی ایران وارد همکاری شود.

    جمهوری چک می‌تواند جزو پنج کشور سرمایه‌گذار در ایران باشد

    رییس اتاق تهران نیز در انتهای این نشست مشترک به فعال شدن دیگر کشورها در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های اقتصادی در ایران اشاره و تاکید کرد که جمهوری چک می‌تواند جزو پنج کشور اول سرمایه‌گذار در اقتصاد ایران باشد.

    مسعود خوانساری گفت: هم‌اکنون کشور هند در بندر چابهار ایران یک سرمایه‌گذاری یک میلیاردی انجام داده است. کشور چین چند سالی است که پروژه‌های مهم و بزرگی را در ایران به دست گرفته و کره‌جنوبی نیز یک خط اعتباری 10 میلیارد دلاری برای مشارکت با ایران اختصاص داده است.

    وی افزود: در میان کشورهای اروپایی نیز اتریشی‌ها فعالیت خود را در حوزه‌های گردشگری، هتل‌سازی و دارو آغاز کرده‌اند و دانمارک نیز با سرمایه‌گذاری برای تولید دارو وارد حوزه بهداشت و درمان شده است. کشور ایتالیا نیز در حوزه معدن و صنایع معدنی گام‌های خوبی برای مشارکت برداشته است. اکنون جمهوری چک می‌تواند با حمایت از فعالان اقتصادی خود و ترغیب و تشویق آنها وارد مرحله سرمایه‌گذاری شود و سهم بیشتری در همکاری‌های دوجانبه داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو