فونیکسریمکسبهتام

اطلاعیه وزارت کشور در خصوص شرایط جاده‌های مواصلاتی تهران و شمال

عصر خودرو- وزارت کشور با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص شرایط جاده‌های مواصلاتی تهران و شمال، ضمن تشکر از حساسیت‌ها و پیگیری‌های رسانه ها، بر ضرورت اجتناب از تشویش افکار عمومی و ایجاد نگرانی در مردم تأکید کرد.

اطلاعیه وزارت کشور در خصوص شرایط جاده‌های مواصلاتی تهران و شمال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

    «باسمه تعالی
    نظر به انتشار برخی اخبار نگران کننده در برخی رسانه های خاص با مضمون وقوع شرایط بحرانی در برخی جاده های کشور و گرفتار شدن شمار زیادی از هموطنان در برخی جاده های شمالی کشور، موارد ذیل جهت آگاهی مردم شریف اعلام می‌شود:

    1. در 24 ساعت اخیر، گسترش بارندگی ها، قریب به 18 استان کشور از جمله راه های مواصلاتی بین شمال و مرکز کشور را فراگرفته و موج سرمای هوا، امکان آسیب پذیری مسافران را افزایش داده است.

    2. با توجه به پیش بینی کم وبیش کامل این شرایط از سوی دستگاه های تخصصی ذیربط، پیش از این هشدارهای لازم به بخش های مختلف و همچنین مردم شریف از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها اعلام شده و به طور مشخص بر ضرورت پرهیز از مسافرت های غیر ضروری تأکید شده بود.

    3. همه دستگاه های مسوول؛ شامل بخش های ارائه دهنده خدمات پایه شامل؛ آب، برق، گاز و تلفن نسبت به شرایط حادث شده، اشراف داشته و با تلاش مجدانه، عمده مشکلات ایجاد شده؛ از جمله در برخی از مناطقِ مسکونیِ درگیرِ برفِ شدید را رفع کرده و این روند تا تأمین شرایط مطلوب در همه نقاط استمرار خواهد داشت.

    4. بخش های مسؤول در خصوص راه های مواصلاتی و جاده ها، اعم از همکاران سخت کوش راهداری و پلیس راه و سایر یگان های مرتبط هلال احمر، اورژانس و ناجا، در طول ساعت های گذشته، همه امکانات موجود را در جهت امداد رسانی و بازگشایی محورهایی که در اثر حجم انبوه بارش برف و یا کولاک شدید، به طور موقت مسدود شدند، به کار گرفته و تا کنون بخش عمده این مشکلات رفع شده است و همچنین گروه های امداد و نجات، به وظایف خود در خصوص هموطنان در راه مانده شتافته اند و در نتیجه، اوضاع در تمامی مسیرهای پر تردد، کاملاً تحت کنترل است و با پیگیری مستقیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این تلاش ها استمرار خواهد داشت.

    5. با دستور وزیر محترم کشور، استانداران تهران و استان های شمالی کشور، مستقیماً بر روند عملیات امداد و نجات و رفع مسائل و پیامدهای بارندگی و برودت فزاینده هوا، نظارت خواهند داشت. همچنین بر اساس هماهنگی بعمل آمده، یگان های منتخب از نیروهای نظامی و انتظامی، با آمادگی کامل به گروه های امدادی یاری می رسانند.

    6. درادامه هشدارها و تذکرات پیشین، مجدداً از همه هموطنان عزیز، درخواست می شود، در شرایط جوی موجود از هرگونه سفر غیر ضروری اجتناب کنند و در خصوص سفرهای ضروری، حتماً نسبت به برنامه ریزی قبلی برای سفر افدام و با توجهِ اکید به هشدارهای پلیس و عوامل راهداری، حرکت خود را آغاز کنند.

    در پایان، ضمن تشکر از حساسیت های رسانه ای موجود و استقبال از استمرار این حساسیت ها که بخشی از نظارت همگانی مردم و افکار عمومی بر عملکرد خدمتگزاران، محسوب می شود؛ از همه اصحاب رسانه درخواست می شود همواره و از جمله در شرایط موجود، به ضرورت انعکاس حقایق و پرهیز از بزرگنمائی حوادث و اجتناب از ایجاد نگرانی های غیر ضروری در مردم پایبند باشند.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو