فونیکسریمکسبهتام

نعمت زاده :

عرضه خودرو محدودیتی ندارد

عصر خودرو- وزیر صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد : ظرفیت عرضه خودرو محدودیتی ندارد و مدل های جدید هم در راه است.

عرضه خودرو محدودیتی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  واحد مرکزی خبر ،  محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران درباره چگونگی فروش خودرو از سوی خودروسازان افزود : خودروسازان علاوه بر فروش نقدی فروش اقساطی هم دارند و در سیاست کلی ابلاغ شده به خودروسازان هم بر فروش نقدی و هم پیش
    فروش تاکید شده است ، خوشبختانه با افزایش 40 درصدی در تولید خودرو هیچ مشکلی از جهت عرضه خودرو وجود ندارد .
    وی گفت : سهم ما در در تولید مشارکتی خودرو با خارجی ها براساس برنامه زمانبندی شده حداقل به 60 درصد خواهد رسید که این سهم درسال اول بطور متوسط 40 درصد خواهد بود .
    نعمت زاده افزود : امیدواریم اواخر امسال یک مدل از خودروهای پژو را عرضه کنیم و سال اینده هم تعداد بیشتری از خودرو پژو و برندهای دیگر عرضه خواهد شد.
    نعمت زاده گفت : تاکنون بیش از 21 هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط صنعتی و واحدهای کوچک کشاورزی موفق به دریافت حدود 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی شده اند.
    وی افزود : بیش از 11 هزار واحد و بنگاه اقتصادی از طریق کارگروه های استانی و بیش از 9 هزار بنگاه هم با مراجعه مستقیم به بانکها تسهیلات دریافت کردند.
    وزیر صنعت با تاکید بر ادامه تسهیلات دهی به بنگاههای صنعتی در سال آینده گفت : امیدواریم بانکها با سرعت بیشتری تسهیلات دهند.
    وی درمورد سئوالی پیرامون پنجره واحد گمرکی و اینکه این مسئولیت چرا باید به سامانه تجارت واگذار شود ، گفت : هر کسی باید کار خودش را انجام دهد و این تعبیر اشتباهی بوده که در رسانه ها مطرح شده است و موضوع این گونه است که برابر مصوبه هیئت وزیران که منطبق با قانون مبارزه با قاچاق است سامانه های مختلفی در نظر گرفته است که ما سامانه جامع تجارت و گمرک هم سامانه جامع گمرک دارد ولی از نظر ورود و خروج اطلاعات قانون تصریح کرده است که باید از طریق سامانه تجارت انجام شود.
    نعمت زاده گفت : اما در آئین نامه تصویب کردیم که تا سامانه جامع تجارت آماده می شود ، گمرک می تواند این کار را انجام دهد و حالا که این سامانه تکمیل و عملیاتی شده است با وزیر اقتصاد مکاتبه کردیم که طبق قانون خود را تطبیق دهند.
    نعمت زاده افزود : کوله بری یعنی حمالی و ما نباید مرزنشینان را وادار به این کار کنیم، این قاچاقچیان هستند که نمی خواهند حقوق دولت را بپردازند و لذا عده ای را اجیر می کنند و پول بیش از معمول می پردازند تا این کار را انجام دهند.
    وی افزود : باید تلاش کنیم که اشتغال به اندازه کافی در مرزها ایجاد شود و این کار را دنبال می کنیم و دیگران هم باید اقدام کنند.
    وی با تاکید بر فعال کردن بازارچه های مرزی گفت : باتوجه به فعالیت بیش از 20 بازارچه مرزی و تخفیف 10 درصدی سود بازرگانی در این بازارچه ها باید سعی کنیم واردات از طریق این بازارچه ها بصورت رسمی انجام شود و مرزنشینان می توانند از این امتیاز بهره مند شوند.
    نعمت زاده افزود : درحقیقت این کوله برها نیستند که قاچاق می کنند ، اینها عامل انتقال هستند و کسانی که دو طرف مرز نشسته اند و کار تجارت انجام می دهند ،مقصر هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو