فونیکسریمکسبهتام

فرصت بزرگ پیش‌روی خودروسازی ایران

عصر خودرو- چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران در حالی از امروز برگزار می‌شود که به‌نظر می‌رسد خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی برای همکاری‌های مشترک خارجی، فرصت خوبی در مقایسه با همایش‌های قبلی دارند.

فرصت بزرگ پیش‌روی خودروسازی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،  آن طور که از لیست میهمانان برمی‌آید، همایش چهارم صنعت خودرو ایران در مقایسه با سه دوره قبل از وزن بالاتری برخوردار بوده و از جنبه شرکت‌کنندگان خارجی اعتبار بیشتری را به خود می‌بیند. به‌عنوان مثال، حضور همزمان مدیران عامل پژو و سیتروئن و همچنین مدیرعامل ائتلاف پژوسیتروئن در همایش موردنظر نشان می‌دهد این همایش از اهمیت بالایی برای شرکای فرانسوی خودروسازی کشور برخوردار است. در همایش چهارم البته نمایندگانی از فیات، هیوندایی، فولکس واگن، اسکانیا، ولوو و چند شرکت مشهور دیگر نیز حضور خواهند داشت که نشان می‌دهد خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی خود دارند.

    در این شرایط اما اگر خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی مذاکرات خود را با خارجی‌ها به سمت مشارکت‌های عمیق برده و وارد فاز «طراحی» شوند، اثرات مثبت آن برای این دو صنعت بزرگ کشور بیشتر خواهد بود. هرچند همکاری مشترک در قالب جوینت‌ونچر و پلت‌فرم مشترک نیز راهکار مناسبی در خودروسازی به‌شمار می‌رود، با این حال تا زمانی که صنعت خودرو ایران قدرت طراحی (به‌خصوص در حوزه پلت‌فرم) پیدا نکند، نمی‌توان آینده چندان درخشان و امیدوارکننده‌ای برای آن متصور شد.به باور بسیاری از کارشناسان، آنچه سبب رشد و توسعه صنعت خودرو ایران در پسابرجام خواهد شد، دست یافتن به علم طراحی و توسعه محصول است. با این حساب، حالا که فرصتی به نام همایش بین‌المللی خودرو در اختیار خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی قرار گرفته، بهتر است آنها مذاکرات و سرمایه‌گذاری‌های خود را به سمت مسائلی مانند طراحی پلت‌فرم و طراحی محصول برده و از این راه، قدمی بزرگ را برای خودروساز شدن (به معنی واقعی) بردارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو