فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران – شهر آفتاب(۲۶)

اختصاص غرفه خودرو پاک در نمایشگاه خودرو

عصر خودرو- رئیس کمیته حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: نمایشگاه خودرو پاک اولین نمایشگاهی است که با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک در روز سه شنبه افتتاح خواهد شد.

اختصاص غرفه خودرو پاک در نمایشگاه خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  محسن سرخو رئیس کمیته حمل ونقل شورای اسلامی‌شهر در نشت خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه خودرو پاک اولین نمایشگاهی است که با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک در روز سه شنبه افتتاح خواهد شد.

    وی ادامه داد: این نمایشگاه از 26 تا 30 بهمن ماه هر روز از ساعت 12 ظهر لغایت 20 در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

    وی با تاکید بر این که این موضوع باید فرهنگ سازی شود و عموم مردم باید خود وسایل نقلیه شان را انتخاب کنند و شهرداری نباید بگوید که از چه موتور سیکلت یا خودرویی استفاده کنند.

    سرخو تصریح کرد: در این نمایشگاه تلاش بر این است تا علاوه بر ارایه این خودروها، محصولات از قیمت مناسبی برخوردار باشند.

    رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: طبق آمار سازمان حمل و نقل ترافیک، هر موتور سیکلت در روز برابر 8 خودرو آلودگی ایجاد می کند، بنابراین اگر یک میلیون موتورسیکلت جابه جا شود، معادل 8 میلیون جابه جایی خودرو در سطح شهر است.

    سرخو تصریح کرد: در برنامه دوم توسعه پیش بینی شده که 5 هزار دستگاه اتوبوس که 400 دستگاه از این اتوبوس ها برقی است به ناوگان حمل و نقل اضافه شود و 30 کیلومتر نیز به خطوط مترو اضافه شود، همچنین باید 59 کیلومتر خطوط حومه ای با هزینه دولت و توسط شهرداری ایجاد شود. تهران به طور کلی به 540 کیلومتر خط داخلی مترو  نیاز دارد که با احتساب 200 کیلومتر خطوط حومه ای به رقمی برابر 740 کیلومتر از این خطوط نیاز است.

    سرخو با اشاره به بحث توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران از ابتدای برنامه 5 سال دوم گفت: حدود 22 میلیون جابه جایی در شهر تهران داریم که 11 میلیون آن مربوط به خودروهای شهری و مابقی ساکنین غیر بومی تهران هستند.

    وی در ادامه افزود: هزینه مترو اسلام شهر توسط دولت پرداخته و اجرای آن نیز توسط شرکت مترو است و انتظار می رود تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد.

    رئیس کمیته حمل ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: در سال های گذشته به علت کاهش منابع شهرداری، پروژه ها کمی به تعویق افتاد اما در سال جاری با حمایت بانک شهر خطوط 6 و 7 مترو به سرعت پیش می‌رود .

    سرخو در پایان گفت : برای رفت و آمد در مترو به سر فاصله 3.5 تا 4 دقیقه به 1200 واگن جدید و برای فاصله 2.5 دقیقه به 2000 واگن در تهران نیاز است که با هماهنگی لازمه از سوی شرکت واگن سازی بخشی از واگن ها وارد و بخش قابل توجهی از آن در کشور ساخته می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو