فونیکسریمکسبهتام

تحقیقات اخیر نشان داد

هزینه آلودگی هوای لندن ۳.۷ میلیارد پوند در سال است

عصر خودرو- کیفیت بد هوا سالانه هزینه‌ای بالغ‌بر ۳.۷ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس تحمیل می‌کند.

هزینه آلودگی هوای لندن ۳.۷ میلیارد پوند در سال است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد مسافرانی که از وسایل حمل و نقل عمومی در انگلیس استفاده می‌کنند هشت برابر بیشتر از افرادی که با ماشین شخصی تردد می‌کنند در معرض آلاینده‌های سرطان‌زا قرار دارند.

    بر اساس گزارش ‌میل‌آنلاین، کسانی که سفر با مترو لندن را تجربه کردند به دلیل کیفیت پایین به بالاترین میزان در معرض آلاینده‌های خطرناک قرار می‌گیرند.

    این در حالی است که سفر با اتوبوس‌های شهری نیز کم از مترو ندارند.

    کیفیت بد هوا هر سال هزینه‌ای بالغ‌بر  3.7 میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس تحمیل می‌کند.

    مطالعه محققان نشان می‌دهد زمانی که مترو و اتوبوس شهری از سیستم تهویه خود استفاده می‌کنند مسافران آنها بیشتر از قبل در معرض ذرات سرطان‌زا قرار می‌گیرند.

    در این پژوهش که توسط دانشمندان در دانشگاه سوری انجام شده است نوشته شده:" کسانی که با سفر با متروی لندن را تجربه کرده‌اند بدترین سطح کیفیت هوا را استنشاق کرده‌اند.

    پس از مترو بالاترین سطح از قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها  به اتوبوس‌های شهری تعلق داشت که با توجه به مدت سفر و باز بودن پنجره و سیستم تهویه میزان آلایندگی قابل‌توجهی در پی دارند.

    از آنجا که سفر با اتوبوس دقیقه 17-42 بیش از سفر خودرو بود، آن معنا بود که مسافران اتوبوس برای مدت زمان طولانی تر به سطوح بالاتر از آلودگی قرار گرفتند.

    در عین حالی کسانی که به طور معمول برای رفتن به سر کار از خودروهای دیزلی استفاده می‌کنند حداقل آلودگی را تجربه می‌کنند.

    این مطالعه همچنین نشان داد که کسانی که در مناطقی که از رفاه بیشتری برخوردار است زندگی می‌کنند و به احتمال زیاد به اتومبیل شخصی دسترسی دارند نسبت به کسانی که  در مناطق محروم‌تر زندگی می‌کنند و عمدتا از اتوبوس و اشکال دیگر حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند کمتر در معرض آلاینده‌ها قرار دارند.

     

    تخمین زده می‌شود که کیفیت بد هوا سالانه 3.7 میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس آسیب می‌زند و منجر به مرگ سالانه 9400 شهروند لندنی می‌شود.

    لازم به یادآوری است که این بررسی منحصر به شهر لندن بوده و بررسی این موضوع در سایر شهرهای انگلیس آماری تکان‌دهنده به دست خواهد داد.

     

    به این ترتیب، سطح آلودگی مسافرانی که با استفاده از اتوبوس به مقصد خود رفته بودند پنج برابر بیشتر از کسانی بود که با خودروی شخصی فاصله بین مبدا تا مقصد را طی کرده بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو