فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران – شهر آفتاب(۷۶)

بلندقامتان روس در سرزمین پارس

عصر خودرو: شرکت توان‌ خودرو در نمایشگاه خودرو تهران، دو مدل وانت به نام‌های پیکاپ (دو کابین) و کارگو (تک کابین) و شاسی‌بلند پاتریوت را معرفی کرد.

بلندقامتان روس در سرزمین پارس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰
  • بلندقامتان روس در سرزمین پارس
  • بلندقامتان روس در سرزمین پارس
  • بلندقامتان روس در سرزمین پارس
  • بلندقامتان روس در سرزمین پارس
  • بلندقامتان روس در سرزمین پارس

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هر سه مدل محصولات UAZ با پیشرانه 2.7 لیتری و سیستم 4WD قرار است به بازار ایران عرضه شوند و باوجود قیمت مناسب، امکانات جذابی هم دارند. در این بخش مروری کوتاه بر محصولات جدید توان خودرو برای بازار ایران خواهیم داشت.
***
چندین سال از گرم شدن بازار شاسی‌بلند‌ها در بازار می‌گذرد و در طول این مدت، زبان گویای این کلاس با تغییراتی مواجه شده است. برخی از تغییرات به وجود آمده درنتیجه تحولات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جوامع مختلف است که مستقیماً بر روی نیاز افراد تاثیر گذاشته و امروز شاهد حضور شاسی‌بلندهایی با ویژگی‌های نوین هستیم. یکی از آیتم‌هایی که در این مدت از این کلاس فاصله گرفته است، قابلیت آفرود و توانایی گذر از موانع صعب‌العبور است. علت این تغییر نیز کاهش راه‌های ناهموار در جهان و ارتقا یافتن سیستم عبور و مرور شهری است که نیاز به دو دیفرانسیل فعال را عملاً کاهش داده است. اما هنوز بسیاری از افراد در کنار نیازهای خود به یک شاسی‌بلند اصیل نیاز دارند و در کنار کاربردی بودن، جنبه تفریح و ورزش را نیز مدنظر قرار می‌دهند. یافتن چنین خودرویی در دنیای امروز شاید بسیار مشکل باشد اما گویا روس‌ها هنوز راه‌حل این مسئله را به‌خوبی می‌دانند. شرکت UAZ از سال 1949 میلادی فعالیت خود را در زمینه ساخت خودروهای تجاری آغاز کرده است. PATRIOT نام یکی از خودروهای شاسی‌بلند نوین در این شرکت است که خوشبختانه قرار است توسط شرکت توان خودرو به بازار کشور عرضه شود.
طراحی
Patriot در زبان انگلیسی به معنی میهن‌پرست است و نهادن این نام بر روی یک خودرو، بار سنگینی را بر دوش آن قرار خواهد داد. در نگاه نخست، می‌توان فرم یک شاسی‌بلند مربوط به دهه 70 میلادی را در این خودرو یافت. شکستگی‌های نسبتا تند و شکل مکعبی از ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. به‌خوبی می‌توان دریافت که طراحان این خودرو کاربردی بودن و هماهنگی طراحی و تطابق داشتن با هدف تولید را در اولویت قرار داده‌اند. دماغه و قسمت پشتی نسبتا کوتاه این خودرو به‌خوبی گویای این مسئله هستند که زوایای فرود و صعود برای عبور از صخره‌های نیمه تند نیز مناسب است. این شاسی‌بلند چهار درب، از فاصله 210 میلی‌متری تا سطح زمین برخوردار است و می‌تواند به‌خوبی از پستی‌وبلندی‌ها عبور کند. طراحی و فرم کلی خودرو با توجه به کارایی‌های ذکر شده مناسب است و باعث می‌شود با دیدن آن اعتماد به نفس بالایی در راننده ایجاد شود. طراحی داخلی کمی مدرن‌تر است اما کاربردی بودن همچنان به چشم می‌آید. دکمه‌ها با اندازه‌ای طراحی شده‌اند که بتوان با دستکش نیز به‌راحتی از آن‌ها استفاده کرد. نظم و چینش داخلی نیز چندان بر اساس زیبایی‌شناسی تنظیم نشده اما در عین سادگی، دسترسی‌ها بدون هیچ مشکلی صورت خواهد گرفت.
قوای محرکه
پاتریوت در زیر درب موتور خود از یک پیشرانه 4 سیلندر 2.7 لیتری بنزینی با توان تولید 136 اسب بخار در دور موتور 4600 و 210 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3500 بهره می‌برد. این نیرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به هر دو محور قابلیت انتقال دارد که از طریق یک جعبه‌دنده کمکی قابلیت سنگین و یا سبک شدن را نیز دارد و این تنظیم از طریق یک ولوم در کنار سردنده انجام می‌شود. این خودرو قدرتمند با وزن 2 تن قطعا برای شتاب گیری ساخته نشده است اما به لطف گشتاور مناسب می‌تواند به‌عنوان یک شاسی‌بلند سخت‌جان و قدرتمند ظاهر شود. حداکثر سرعت این خودرو چیزی معادل با 150 کیلومتر بر ساعت است.
ترمزها در جلو از نوع دیسکی و در عقب کاسه‌ای هستند. سیستم تعلیق محور جلو به‌صورت مستقل طراحی شده و بازوهای آنتی رول بار نیز برای افزایش تعادل خودرو در سرعت‌های بالا و پخش وزن مناسب قرار داده شده‌اند تا کاملا با یک خودرو آفرود طرف باشید. ذکر این نکته لازم است که این شاسی‌بلند در دو نسخه پیکاپ و کارگو نیز به فروش می‌رسد و به همین جهت، سیستم تعلیق عقب برای داشتن تحمل وزن 525 کیلوگرمی، از نوعی فنر شمش مدرن با بازوهای آنتی رول بار بهره می‌برد.
این خودرو همچنین از امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی مانند ABS ، EBD، نویگشین، دوربین عقب، مانیتور لمسی، صندلی‌های بزرگ مجهز به گرمکن در جلو و رینگ‌های 16 و 18 اینچی در کلاس‌های مختلف بهره می‌برد. همچنین برخی از قطعات بسیار مهم مانند گیربکس نیز در قابلیت پوشیده شده در محفظه‌های مخصوص برای حفاظت در برابر عوامل محیطی را دارا هستند.
پاتریوت در ایران
بر اساس اطلاعات به دست آمده از مدیران توان خودرو، که قیمت نهایی این خودرو در کشور چیزی در حدود  110 میلیون تومان خواهد بود. نسخه شاسی‌بلند 2.7 لیتری این خودرو به دلیل وجود محدودیت حجم موتور در خودروهای وارداتی، در داخل کشور به تولید خواهد رسید اما دو نسخه پیکاپ و کارگو به‌صورت وارداتی عرضه خواهند شد. این خودرو می‌تواند خلا شاسی‌بلند‌های مستحکم با قیمت مناسب را پر کند و نیاز بخش از جامعه را با قیمتی رقابتی تامین کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط