فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران – شهر آفتاب(۷۹)

با سانگ و F۳ آشنا شوید

عصر خودرو: BYD به عنوان برندی نام‌آشنا در زمینه ساخت خودروهای برقی، مدتی است که پا به بازار ایران گذاشته است.

با سانگ و F۳ آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰
  • با سانگ و F3 آشنا شوید
  • با سانگ و F3 آشنا شوید
  • با سانگ و F3 آشنا شوید
  • با سانگ و F3 آشنا شوید
  • با سانگ و F3 آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در غرفه کارمانیا در نمایشگاه خودرو تهران شهرآفتاب علاوه بر نمایش مدل S6 که مدتی است در بازار ایران عرضه شده و به فروش نسبتا خوبی هم دست یافته است و همچنین خودرو تمام برقی E6 که آن هم به تازگی معرفی شده است، از 2 محصول جدید Song به عنوان یک کراس اوور شهری توربو و  F3 به عنوان یک سدان خانوادگی رونمایی شد.

BYD F3:
خودرو F3 که در نمایشگاه تهران رونمایی شد، در واقع نسل سوم خودرویی است که در سال 2010 معرفی شد. نسل سوم این خودرو که از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌برد قادر است قدرتی معادل 107 اسب بخار را در دور 5800 و گشتاوریی برابر 148 نیوتن متر را در دور 4800 تولید کند و این قدرت را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه و یا یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می‌کند. با توجه به داشتن پیشرانه کم حجم، مصرف سوخت این خودرو بر اساس اعلام کارخانه در سیکل ترکیبی 5.9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است که در تهران و شهر های شلوغ عددی ایدئال محسوب می‌شود و با توجه به باک 50 لیتری سوخت، راننده را از بنزین زدن های مداوم معاف می‌کند.
تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هم کاملا منظبق بر استانداردها است. از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به دارا بودن 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، ترمزهای جلو و عقب دیسکی مجهز به سیستم ABS و EBD، سیستم هوشمند قفل‌مرکزی و  کمربند 3 نقطه‌ای به همراه سنسور هشدار نبستن کمربند برای راننده و سرنشین جلو اشاره کرد.
علاوه‌بر تجهیزات ایمنی، سیستم‌های رفاهی این خودرو هم در سطح خوبی قرار‌ دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به داشتن دوربین دید جانبی و عقب و 4 سنسور پارک(که با توجه به طول 4615 میلیمتری این خودرو امری واجب محسوب می‌شود)، نمایشگر پشت‌آمپر LED، مانیتور 10.1 اینچی مالتی‌مدیا مجهز به سیستم مسیریاب و قابلیت تطبیق‌پذیری با بلوتوث و AUX، کنترل سیستم صوتی از روی  فرمان، آینه‌های جانبی برقی تاشو مجهز به گرمکن، در صندوق عقب برقی، سیستم یخ زدا برای شیشه عقب و سانروف دوحالته اشاره کرد.
از مهم‌ترین فاکتورهای نمای خارجی این خودرو می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی و چراغ‌های هالوژنی جلو اشاره کرد که نمای زیبایی به ظاهر این خودرو داده اند. نظر به اینکه در شکل گیری نمای ظاهری این خودرو از تویوتا کرولا الهام‌گیری شده است، تناسبات ابعاد بدنه هم بسیار قابل‌توجه است.
F3 در دو مدل دستی و اتوماتیک قرار است در اوایل سال آینده پا به بازار بگذارد. قیمت حدودی این خودرو در مدل دستی حدود 51 میلیون‌تومان و در مدل اتوماتیک 57 میلیون‌تومان پیش‌بینی می‌شود.

BYD Song:
این خودرو به عنوان یک کراس‌اوور شهری با بهره‌گیری از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر می‌تواند حداکثر 203 اسب‌بخار و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که از این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه تیپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. با توجه به حجم پیشرانه و دارا بودن توربوشارژر، این خودرو در بازار رقیب اصلی خودروهای JAC S5 و هایما S7 توربو خواهد شد. به همین دلیل جزییات تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودروها می‌تواند در انتخاب این محصول نقش بسزای داشته باشد. درباره تجهیزات ایمنی می‌توان به دارا بودن ایربگ راننده و سرنشن جلو و ایربگ های پرده ای و جانبی، بهره گیری از سیستم ESP، نمایشگر باد تایرها(TPMS) سیستم رادار پارک خودرو(دو سنسور در جلو و چهار سنسور در عقب)، سیستم کمکی ترمز ناگهانی(BOS)، سیستم کمک به حرکت خودرو در سربالایی و بهره‌گیری از کمربند 3 نقطه‌ای برای تمام سرنشینان اشاره کرد.
در داخل خودرو هم علاوه‌بر زیبایی ظاهری، امکاناتی همچون صفحه نمایشگر 8 اینچی مالتی‌مدیا مجهز‌ به سیستم ردیاب و با قابلیت تطبیق‌پذیری با بلوتوث و مجهز به 9 بلندگو، صندلی‌های برقی جلو همراه با گرمکن، آینه فتوکرومیک، سقف پانورامیک با سانروف دوحالته، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه هوا برای سرنشینان عقب، کروزکنترل با دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، صفحه نمایش به همراه قطب‌نما و صفحه‌کیلومتر LED به چشم می‌خورد.
به گفته مسئولین غرفه کارمانیا، این خودرو هم قرار است در نیمه اول سال آینده با قیمتی حدود 127 میلیون تومان و فقط در نسخه اتوماتیک به بازار عرضه شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط