فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران – شهر آفتاب(۸۵)

شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران

عصر خودرو: با افزایش رقابت بین خودروسازان در تولید خودرو هایی با کارایی بیشتر و البته قیمت ارزان تر، شرکت های خودروسازی اقدام به همکاری با هم در بازار های گوناگون کردند و در برخی از موارد، این همکاری ها به ادغام دو یا چند تولید کننده نیز رسید. یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن بازار های جدید در کنار کاهش هزینه ها، استفاده از برند های معتبر و شناخته شده در منطقه هدف است که با این روش، یک شرکت اروپایی می تواند از آمریکا تا آسیا و آفریقا را بازاریابی کرده و محصولات خود را به فروش برساند.

شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران
  • شرقی‌نشین گروه دایملر در ایران

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گروه دایملر آلمان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده خودرو های تجاری در دنیا، تشکیل یافته از چندین شرکت آمریکایی، آلمانی، هندی و ژاپنی است و البته همکاری تنگاتنگی با کمپانی های دیگری چون فوتون، ماز و کاماز و... نیز دارد. این گروه در بدنه خود، کمپانی ژاپنی فوسو را دارد که هر چند این تولید کننده در کلاس های وزنی مختلفی اقدام به تولید خودرو می نماید اما باید مهم ترین تخصص آن را در ساخت کامیون های سبک وزن یا همان اصطلاحا کامیونت ها بدانیم.

آشنایی با فوسو :
شرکت فوسو که در واقع باید آن را به نام میتسوبیشیفوسو بنامیم، از بزرگ ترین خودروسازان تجاری در کشور ژاپن و البته از معتبرترین های دنیاست که بازار های مهمی را در آسیا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکا و اروپا در اختیار دارد. این شرکت جزئی از گروه دایملر تراکز است که با خرید 89.29 درصدی سهامش از سوی این گروه بین المللی، به دایملر پیوسته است. اساس و زیر بنای تولد فوسو در سال 1932، از سوی بخش کشتی سازی کمپانی میتسوبیشی بوده است و اگر برخی از محصولات این شرکت با نام میتسوبیشی نیز دیده می شوند، به همین خاطر است و در ابتدای فعالیت نیز، اسم این بخش از کمپانی میتسوبیشی، صنایع سنگین میتسوبیشی بود. فوسو ابتدا به ساخت اتوبوس پرداخت و کم کم به سمت تولید انواع خودرو های تجاری سبک و سنگین نیز کشیده شد. امروزه این شرکت پایگاه های تولیدی مختلفی در مصر، ژاپن، هند، پرتقال، فیلیپین، ونزوئلا، ترکیه و روسیه دارد که محصولات تولیدی این سایت ها شامل خودرو های باری سبک و سنگین، اتوبوس و مینی بوس در همه نقاط دنیا به فروش می رسند. اما همان طور که گفتیم، عمده شهرت این کمپانی بر روی ساخت کامیونت هاست و Canter نام کامیونت بسیار موفقی از فوسو است که قدمت تولید آن نزدیک به چندین دهه می رسد. کنتر در واقع سبک وزن ترین محصول این شرکت ژاپنی- آلمانی است که جدید ترین ساخته آن، یعنی مدل هیبریدی کنتر، یکی از موفق ترین و پر سر و صداترین کامیونت های هیبریدی دنیا شده است. ضمن این که به تازگی این شرکت یک نمونه برقی از کنتر را نیز رونمایی کرده است.
عکس شماره 1

ساخته ها و محصولات فوسو :
محصولات باری فوسو در سه دسته سبک وزن ها یا همان اصطلاحا کامیونت ها، میان وزن ها و سنگین وزن ها قرار می گیرند. هم چنین این شرکت تولیداتی در رده مسافری از نوع مینی بوس و هم چنین اتوبوس دارد.
1- رده سبک وزن ها :
سبک وزن های فوسو با نام کنتر تولید می شوند که این کامیونت در دو نوع اتاق با سه پیشرانه مختلف، در تناژ های 3.5 تا 8.5 تن تولید شده و البته خریدار در انتخاب نوع خودرو بر اساس طول شاسی و فاصله محوری نیز دست بازی دارد. کنتر 3.5 تن را می توان به جای گیربکس 1+5 دنده دستی، با گیربکس دو کلاچه اتوماتیک 1+6 دنده نیز سفارش داد، ضمن این که با انتخاب پکیج ECOFFICIENCY که آیرودینامیک بدنه آن را بالاتر می برد، می توان تا 9 درصد در مصرف سوخت نیز صرفه جویی کرد. پیشرانه های در نظر گرفته شده برای این مدل یک موتور 3 لیتری یورو 5 است که بسته به نوع کامیون انتخابی، قدرت تولیدیش می تواند برابر با 130 اسب بخار، 150 و یا 175 اسب باشد. گشتاور این سه موتور نیز به ترتیب برابر با 300 نیوتن متر، 370 و 430 نیوتن متر است. نمونه بعدی، مدل 6 تن کنتر است که در توانایی حمل بار تا حدود 3.9 تن را به طور خالص دارد.  موتور این سری از کنتر یک نمونه 150 اسبی با 370 نیوتن متر گشتاور است. مدل بعدی، کنتر 7.5 تن است ه آن هم از موتوری مشابه به دیگر نمونه های کنتر استفاده می کند و برای آن دو پیشرانه 150 و 175 اسب بخاری در نظر گرفته شده است. اما سنگین وزن ترین کنتر، مدل 8.55 تنی آن است که گیربکس خودکار گفته شده در بالا برای آن به صورت استاندارد نصب می شود و پشرانه هایش نیز می توانند یکی از دو سری 150 و 175 اسب بخاری باشند. قابل ذکر است که هر سه این پیشرانه های ذکر شده، در اساس و پایه باهم مشابه بوده و دارای سیستم آلایندگی EGR و مجهز به فیلتر DPF  هستند.


2- رده میان وزن ها :
رده میان وزن های فوسو شامل سه اتاق مختلف است که تناژ های 9.9 تن تا 25 تن را شامل می شوند. اما معروف ترین این رده، نمونه فایتر است که هم چهره ای به روز و مدرن دارد و هم با تناژ 10 تا 25 تن، گستره وسیعی از تناژ کاری را در اختیار خریداران قرار می دهد. برای این خودرو می توان پیشرانه های گوناگونی از 160 تا 280 اسب بخاری را سفارش داد.

3- رده سنگین وزن ها :
سنگین وزن های فوسو دارای تناژ های مختلفی از 15 تا 65 هستند. در واقع چهار چهره مختلف را می توان در بین سنگین وزن های فوسو دید که در این میان مدل TV با بهره مندی از اتاقی با نمای کلی شبیه به مرسدس بنز آکسور، از بقیه آشنا تر به نظر می آید. پیشرانه این کامیون نیز با آکسور مشترک بوده و از سری OM457LA است که فوسو از این پیشرانه، قدرت 400 اسب بخاری آن را برای این محصولش در نظر گرفته است. این پیشرانه دارای 2000 نیوتن متر گشتاور است. دیگر عضو معروف این سری که در کاربری کشنده نیز تولید می شود و چهره ای مدرن تر از بقیه دارد،  مدل Super Great است.
 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط