فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران – شهر آفتاب(۹۸)

فناوری ازت ایران را به خودروسازان جهانی صادر می کنیم

عصر خودرو: در نمایشگاه خودرو تهران و در سال های جانبی، شاهد حضور یک شرکت دانش بنیان بودیم، شرکتی با نام بازرگانی نازی‌نژاد که با تجهیزات گاز ازت در نمایشگاه حاضر شده است.

فناوری ازت ایران را به خودروسازان جهانی صادر می کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰
  • فناوری ازت ایران را به خودروسازان جهانی صادر می کنیم
  • فناوری ازت ایران را به خودروسازان جهانی صادر می کنیم

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در زمینه فعالیت های این شرکت با صادق نازی‌نژاد، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان به گفتگو نشستیم، شرکتی که که توانسته از کویر خراسان جنوبی، با کیفیت ترین گاز ازت را تولید کند به گونه ای که در این زمینه پا به پای کشور های پیشرفته جهان حرکت کرده است و می خواهد این فناوری را در اختیار بزرگان صنعت خودرو جهان قرار دهد.
***
نازی‌نژاد در آغز این گفتکو در زمینه مهمترین مزیت های بهره گیری از ازت در خودرو ها گفت:"از ازت در تایر خودرو استفاده می شود. ازت خصوصیات بسیار زیادی دارد که باعث شده در سال های اخیر خودروسازان جهانی به فکر استفاده از آن به جای هوای معمولی در تایر ها افتاده اند. اولیت خصوصیت مهم ازت در تایر خودرو، عدم تغییر حجمی آن در مقابل تغییرات دمایی است. هوای معمولی که در تایر خودرو ها وجود دارد با تغییر دما تغییر حجم می دهد و این مسئله باعث آسیب به تایر و کاهش رفاه سرنشینان می شود ضمن آنکه از نظر ایمنی هم می تواند خطرساز باشد. به عنوان مثال وقتی با یک خودرو معمولی در مناطق کویری تردد می کنید فشار باد زیاد میشود و و وقتی در مناطق سردسیر تردد می کنید فشار باد تایر کم می شود. این حالی است که وقتی از ازت در تایر خودرو استفاده می کنید تغییرات دمایی اثری بر تغییرات حجم گاز ازت و در نتیجه فشار باد تایر ندارد. "
وی افزود:"از سوی دیگر گاز ازت گازی خنثی است و عمر تایر را افزایش می دهد. این گاز همچنین ضربات وارد شده به تایر را کم می کند و در نتیجه رفاه سرنشیان بالاتر می رود و فشار به سیستم تعلیق کم می شود. به این ترتیب هم تایر و سیستم تعلیق افزایش پیدا می کند. همه این ها تنها بخشی از مزیت های بهره گیری از ازت در تایر خودرو است و به ههمین دلیل است که این فناوری در کشور آمریکا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است."
مدیر عامل شرکت بازرگانی نازی‌نژاد در ادامه گفت:"مفهومی به نام تجارت سبز در کشور های پیشرفته نهادینه شده است که مصرف کنندگان را به این سمت سوق می دهد که با پرداخت هزینه اولیه بیشتر، در دراز مدت از مدیریت هزینه های خودرو خود درآمد کسب کنند. به این ترتیب شما با پرداخت هزینه های اولیه بیشتر، در میان مدت با صرفه جویی به دست آمده چند برابر هزینه ای که انجام داده اید را کسب می کنید. در مورد بهره گیری از گاز ازت در تایر هم همین موضوع صادق است. به عنوان مثال هر چند گاز ازت هزینه اولیه بیشتری نسبت به تزریق هوای معمولی به خودرو دارد اما مزیت های بزرگی را ایجاد می کند که در میان مدت باعث صرفه جویی قابل توجهی می شود."
وی افزود:"به عنوان مثال با استفاده از گاز ازت در تایر خودرو ها، عمر تایر سه برابر می شود و ما این موضوع را تضمین می کنیم. به علاوه عمر لنت ها، عمر سیستم تعلیق و دوام رینگ ها هم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند و خط ترمز خودرو کوتاه تر می شود و همه این ها باعث می شود در میان مدت، سه برابر هزینه ای که انجام داده اید به شما بازگردد."
نازی‌نژاد افزود:"استفاده از ازت در تایر خودرو همچنین باعث از بین رفتن خطاهای سیسم TPMS می شود. این سیستم مسئولیت کنترل فشار باد تایر را بر عهده دارد و وقتی شما در خودرو های گران قیمت از هوای معمولی استفاده می کنید به مرور پیغام خطا برای این سیستم ایجاد می شود و مشتری خودرو ناچار است خودرو را به تعمیرگاه ببرد. این در حالی است که با استفاده از ازت، خطاهای سیستم ایجاد نمی شود."
وی در مورد استفاده از محصول شرکت بازرگانی نازی‌نژاد در خودرو های ایرانی گفت:"ایده ما بهره گیری از این سیستم در خطوط تولید خودروسازان جهانی است چرا که کاربرد این گاز در بازار هایی است که انرژی قیمت بالایی دارد و مشتریان متوجه تمایز میزان مصرف سوخت با استفاده از تایر های ازتی با تایر های معمولی می شوند. در بازار ایران با قیمت سوخت ارزان عملا مزیت کاهش مصرف سوخت از میان می رود اما این مسئله در بازار های اروپایی مهم است و ما می خواهیم این فناوری را در خودروسازان جهانی استفاده کنیم. در ایران هم قصد داریم این سیستم را به مالکین خودروهای گران قیمت ارائه کنیم. در این خودرو ها کاهش هزینه رینگ و تایر و لنت و ... بسیار مهم است ضمن آنکه استفاده از این گاز باعث افزایش رفاه در این خودرو ها می شود که مسئله مهم است."
در حال حاضر در بعضی از مراکز خدمات خودرویی سیستم گاز ازت ارائه می شود اما نازی‌نژاد معتقد است این مسئله نمی تواند تاثری بر کارکرد خودرو داشته باشد. وی در این زمینه گفت:"سیستم گاز ازت که هم اکنون در بعضی مراکز ارائه می شود تنها از نام ازت برای فروش استفاده می کنند.. گاز ازتی که ما ارائه می کنیم تنها در دو صحرا در جهان وجود دارد که یکی از آن ها آریزونا در آمریکا و دیگری بیابان های خراسان جنوبی است. ما در شرکت دانش بنیان خود توانسته ایم محصولی جدید ارائه کنیم که 20درصد با کیفیت تر از ازت آمریکایی است و ما نام آن را «نازوت» گذاشته ایم و به دنبال ثبت پتنت آن هستیم. ما برای محولمان گارانتی در نظر گرفته ایم اما هیچ یک از ارائه کنندگان این گاز نمی توانند چنین کاری کنند. ما 10 سال است روی این فناوری کار می کنیم و عملا در این زمینه حدود 30 سال از بازار ایران جلوتر هستیم."

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو