فونیکسریمکسبهتام

دیدار مدیرعامل پژو با نخست وزیر انگلیس درباره سرنوشت "واکسهال"

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی پژو-سیتروئن برای مذاکره درباره برنامه خرید برندهای اوپل و وکس‌هال از جنرال موتورز با نخست وزیر انگلیس دیدار خواهد کرد.

دیدار مدیرعامل پژو با نخست وزیر انگلیس درباره سرنوشت "واکسهال"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رویترز، فعالیت‌های خودرویی جنرال موتورز در اروپا شامل برندهای اوپل و وکس‌هال است که دومی در واقع برند اوپل در انگلیس محسوب می‌شود.

    پیشتر روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که گِرِگ کلارک وزیر بازرگانی انگلیس همان تضمینی را که سال گذشته به شرکت خودروسازی نیسان ژاپن در زمینه زنجیره تامین و دسترسی به اتحادیه اروپا داد، به پژو-سیتروئن(PSA) نیز پیشنهاد داده است.

    اما پس از سخنان روز جمعه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مبنی بر تلاش برای حفظ مشاغل اوپل در آلمان، PSA اعلام کرد که اکنون خواهان گفت و گو با بالاترین سطح دولت انگلیس است.

    سخنگوی پژو- سیتروئن به رویترز گفت: کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو-سیتروئن خواستار دیدار با ترزا می نخست وزیر انگلیس شده است. این همان رویکردی است که ما با مقامات آلمانی نیز اتخاذ کرده ایم.

    سخنگوی نخست وزیر انگلیس تایید کرد که این دیدار برگزار خواهد شد و وزارت بازرگانی انگلیس نیز اعلام کرد، احتمال دارد این دیدار در روزهای آینده برگزار شود و کلارک نیز در آن حضور خواهد داشت.

    سخنگوی PSA گفت: این گروه به عنوان مالک برندهای پژو، سیتروئن و دی اس، همچنین قصد دارد گفت و گوهای مستقیمی را درباره این قرارداد با نمایندگان اتحادیه های کارگری در آلمان و بریتانیا داشته باشد.

    جنرال موتورز و PSA هفته گذشته اعلام کردند که در حال گفت و گو برای واگذاری احتمالی تجارت اروپایی جنرال موتورز به پژو هستند. این موضوع نگرانی‌هایی را در آلمان و انگلیس درباره از دست رفتن مشاغل کارگران اوپل و واکسهال ایجاد کرده است.  نیمی از 38 هزار کارگر شرکت اوپل در آلمان و حدود 4500 نفر در انگلیس در کارخانه وکس‌هال مشغول به کار هستند.

    اوپل علاوه بر آلمان کارخانه‌هایی را در اتریش، مجارستان، لهستان، اسپانیا و همچنین انگلیس(با برند واکسهال) دارد.

    این مذاکرات در صورت موفقیت آمیز بودن 16.3 درصد سهم بازار اروپا را در اختیار پژو-سیتروئن قرار خواهد داد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو