فونیکسریمکسبهتام

نقش مترو در کاهش آلودگی های زیست محیطی پایتخت

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تشریح فواید اقتصادی و زیست محیطی مترو بر اهمیت گسترش این ناوگان تاکید کرد.

نقش مترو در کاهش آلودگی های زیست محیطی پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر محمد احمدی بافنده در بیست و دومین همایش ملی - منطقه‌ای انجمن متخصصان محیط زیست ایران با اشاره به اینکه از ابتدای بهره برداری تاکنون ٧و نیم میلیارد سفر با مترو تهران انجام شده و هر سفر یک دلار به اقتصاد کشور کمک کرده است،گفت: اگر همین پول در توسعه مترو هزینه می‌شد شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا بودیم.

    وی با بیان اینکه آثار و فواید زیست محیطی مترو برکسی پوشیده نیست،تصریح کرد: با همین مقدار سفر انجام شده 15هزار میلیون تن، تولید گازهای آلاینده کاهش یافته است.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه صحبت‌های خود به صرفه جویی پنج میلیارد لیتری در مصرف بنزین که معادل 42 هزار و 500 میلیارد ریال است اشاره کرد و گفت:  با احتساب تورم سالانه استفاده از مترو تهران تاکنون باعث 355 هزار میلیارد ریال صرفه جویی در مصرف بنزین شده است.

    وی ادامه داد: هزینه کردن برای ساخت مترو برون‌شهری همزمان با گسترش خطوط درون‌شهری یک ضرورت است، چراکه اکنون روزانه بیش از 3 میلیون خودرو وارد  کلان‌شهر تهران می‌شود و ساخت مترو برون شهری و اتصال آن با شبکه درون شهری تنها راهکار مؤثر برای کاهش این رقم و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی ناشی از آن است.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه اکنون تنها خط برون‌شهری فعال، خط 5 مترو است،گفت: این خط  بار سنگین مالی را در پی دارد که متأسفانه حمایتی هم از سوی استان البرز نمی‌شود و شرکت بهره برداری مترو تهران با کمترین هزینه بلیت و به نوعی رایگان حجم عظیم مسافران این خط را جابجا می‌کند.

    به گزارش ایسنا به نقل از  مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه،بافنده  در پایان خاطرنشان کرد: سالانه 800میلیون سفر در مترو تهران انجام می‌شود و اکنون توانسته‌ایم جز 12مترو برتر در جهان از لحاظ تعداد جابجایی مسافر در روز باشیم .  بدین ترتیب مترو تهران در مقایسه با 10 سال قبل  با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو