فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای شهر اصفهان:

۷۰ هزار خودرو فرسوده در اصفهان تردد می‌کند

عصر خودرو- رئیس کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار خودروی فرسوده در اصفهان تردد دارد، گفت: باید اقدامات برای حذف این خودروها در دستور باشد.

۷۰ هزار خودرو فرسوده در اصفهان تردد می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، فتح‌الله معین پیش از ظهر شنبه در یکصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست اولویت اول مدیریت شهری است، اظهار داشت: شهر اصفهان به دلیل موقعیت خاص خود و داشتن شرایط اقلیمی ویژه در حالت شکننده‌ای از نظر شرایط اکولوژیکی و زیست‌محیطی قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه بارندگی ناچیز سالیانه، همجواری با کویر و خطر بیان‌زدائی، سکونت هوا در بسیاری از روزهای سال،همجواری با تعداد زیادی از صنایع سنگین و یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های کشور و دو نیروگاه بزرگ، تعداد فزاینده خودروهای موجود در سطح شهر و عبوری و وجود ریزگردها از منابع مختلف حالت شکننده اقلیم اصفهان را رقم زده است، تصریح کرد: در این وضعیت به نظر می‌رسد که پرداختن به ارتقاء کیفیت محیط زیست در شهر اصفهان برای حفظ سلامتی مردم و شهروندان و حفاظت از ارزشمندترین میراث فرهنگ ایرانی اسلامی از اولویت ویژه برخوردار باشد.

    رئیس کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان احیای مجدد رودخانه زاینده‌رود و پیگیری قطع برداشت‌های غیر مجاز بالادست برای تامین حق‌آبه‌داران زاینده رود در پایین دست را یکی از راهکارهای حل مشکلات اقلیمی در اصفهان دانست و ابراز داشت: امروز نیز که بودجه 96 کشور در حال تصویب است امید می‌رود که نمایندگان اصفهان با همت جمعی اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبی انتقال آب به فلات مرکزی را در بودجه نهادینه سازند.

    برخی شهرداران نسبت به تغییر کاربری زمین‌های فضای سبز بی‌توجه‌اند

    وی جلوگیری جدی از تغییر کاربری و تبدیل زمین‌ها با کاربری فضای سبز در سطح شهر  اصفهان را امری مهم دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که با کاهش درآمد شهر تغییر کاربری‌های سیر صعودی به خود گرفته و برخی از شهرداران مناطق نیز نسبت به واگذاری زمین‌های در نظر گرفته شده با کاربری فضای اقدام می‌کنند.

    معین قطار شهری را اولویت اول شورای شهر اصفهان عنوان کرد و بیان  داشت: باید در این زمینه اعتبار مورد نیاز از سوی شهرداری و دولت مورد توجه جدی باشد و نباید تحقق وظایف یکی موجب بی توجهی بخش دیگر در زمینه تامین اعتبار باشد.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 70 هزار خودروی فرسوده در شهر اصفهان تردد دارد، اضافه کرد: باید اقدامات مورد نیاز برای حذف این خودروها در دستور کار قرار گیرد.

    رئیس کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به لزوم آموزش به شهروندان در خصوص استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز خانگی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح اط محل کمیته فرهنگ شهروندی تامین و اجرایی شود.

    وی با اشاره به لزوم استفاده از روش‌های آبیاری نوین در فضای سبز شهر اصفهان و تخصیص اعتبار برای این بخش ابراز داشت:انجام این کار روشی تاثیرگذار در صرفه‌جویی در مصرف آب و امکان تامین آب در تمام سطح فضای سبز شهری است که امید است مورد توجه جدی و پیگیری معاونت خدمات شهری شهردرای قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو