فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

امکانات خودرویی و تجهیزات هلال احمر در استان زنجان باید تقویت شود

عصر خودرو -مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه امکانات خودرویی این جمعیت با توجه به نیاز استان مطلوب نیست، گفت: امکانات خودرویی و تجهیزات هلال احمر در استان زنجان باید تقویت شود.

امکانات خودرویی و تجهیزات هلال احمر در استان زنجان باید تقویت شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، شهرام میرزایی شامگاه دوشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی استان زنجان بر لزوم آموزش تاکید کردو افزود: بحث سرعت عمل و تحرک در هر دو حوزه نیروی انتظامی و هلال احمر الزامی و انکار ناپذیر است.

    وی تاکید کرد: اگر آموزش های امداد و نجات بصورت دقیق به مردم آموزش داده شود،  مشکلات مواقع بحران و حوادث به حداقل می رسد وحادثه اخیر پلاسکو گواه بر این ادعاست که اگر مردم مانع رسیدن گروه های امداد و نجات نمی شدند تلفات آن به حداقل می رسید.

    میرزایی  با تاکید بر فراگیر شدن آموزش های امداد و نجات و مدیریت بحران، گفت: تقویت آموزش های امداد و نجات از اولویت ها و اهداف هلال احمر بوده و این امر موجب می شود که سایر دستگاه های خدمت رسان از جمله پلیس و اورژانس در حاشیه امنیت و آسایش بیشتری قرار بگیرند.

    مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از آمادگی جمعیت هلال احمر استان برای توسعه آموزش های لازم در همه زمینه های حوادث و بحران بویژه امداد ونجات ، برای سطوح مختلف جامعه خبر داد و افزود: خانواده نیروی انتظامی استان از جمله بخش هایی است که می تواند زیر چتر حمایتی آموزش های لازم در حوزه امداد ونجات قرار گیرد.

    میرزایی با بیان اینکه امکانات خودرویی این جمعیت با توجه به نیاز استان مطلوب نیست، گفت: امکانات خودرویی و تجهیزات هلال احمر در استان زنجان باید تقویت شود.

    وی با بیان اینکه متاسفانه آسیب های اجتماعی، امروزه گریبان گیر جامعه شده است، گفت: شاید جمعیت هلال احمر متولی آموزش در این حوزه نباشد، ولی معاونت جوانان هلال احمر در ساختار این نهاد دیده شده است تا اوقات فراغت مفیدی را برای جوانان فراهم آورد.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان استفاده از فضای کتابخانه هلال احمر را نمونه ای از فراهم سازی بستر مناسب برای اوقات فراغت جوانان اعلام کرد و گفت: در آموزش مدیریت بحران نیازمند مشارکت پلیس هستیم.

    میرزایی با اشاره به مشکلات پایگاه شمالغرب نیز افزود: بر حسب آخرین تصمیمات اتخاذ شده، قرار شد این پایگاه دو منظوره شود که یک بخش آن پایگاه شمالغرب و بخش دیگر سایت آموزش های تخصصی در حوزه مسائل مدیریت بحران شود.

    وی با تاکید بر نقش موثر پلیس در آموزش مدیریت بحران، گفت: در سایت آموزش های تخصصی ، نیازمند مشارکت پلیس هستیم و امکانات ناوگان های خودرویی هلال احمر استان شایسته زنجان نیست

    میرزایی با بیان اینکه استان زنجان با 7 استان دیگر هم مرز است، افزود : با وجود گستردگی مرزهای استان زنجان با سایر استان ها و ملموس بودن نیاز امکانات خودرویی، متاسفانه امکانات خودرویی موجود،  شایسته این استان نیست.

    وی با اشاره به اینکه لازمه سرعت عمل و حضور در صحنه حادثه (که مدنظر پلیس نیز هست) وجود امکانات خودرویی است، گفت: در تلاش هستیم خودروهای امداد و نجات را تقویت کنیم.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از خرید یک دستگاه آمبولانس خبر داد و افزود: در گام اول تقویت ناوگان خودرویی استان توانستیم، یک دستگاه آمبولانس به مجموعه اضافه کنیم که البته از نظر ما بسیار ناچیز است و ناوگان خودرویی باید بیش از این تقویت شود.

    میرزایی با تاکید بر حفظ تعاملات دو سویه گذشته بین نیروی انتظامی و هلال احمر استان،  از علاقه مندی هلال احمر بر گسترش و افزایش همکاری های دو جانبه خبر داد و گفت: طرح همیار امداد و نجات،  همیار امدادگر هلال احمر می شود.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افتتاح و اجرای طرح همیار امداد و نجات را گامی در راستای توسعه آموزش های امداد و نجات عنوان کرد و گفت: آموزش های این طرح در مدارس، با همراهی نیروی انتظامی اثرات مطلوب و شگفت انگیزی در دانش آموزان و پس از آن در خانواده ها و اجتماع خواهد داشت.

    میرزایی افزود: حضور سریع عوامل امداد و نجات برای رهایی در حوادث الزامی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو