فونیکسریمکسبهتام

رونق موتورسواری در بازار کم‌رونق شب عید+عکس

عصر خودرو- آخر سال، هرکس بیکار هم باشد، برای خود شغلی دست و پا می کند، دستفروش،کارگر نظافت چی،کارگرچرخی بازار و... اما در میان ترافیک ماشین ها در هیاهوی شب عید شاهد فعالیت موتورسیکلت های باربر هستیم که این روزها بیشتر از سایر روزهای سال بازارشان رونق دارد.

رونق موتورسواری در بازار کم‌رونق شب عید+عکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، با افزایش تقاضا برای بازار کار، امکان داشتن شغل برای همه وجود ندارد و از آنجا که داشتن شغل و درآمدزایی از اصول اولیه زندگی به شمارمی رود،افراد از طرق مخلتف با مشاغل عجیب اما درآمدزا زندگی می گذرانند.

    حمل بار با موتورسیکلت از جمله مشاغلی است که از سال های گذشته مرسوم شده است.اما این روزها که به ایام شب عید نزدیک می شویم تعداد این افراد در جامعه بیشتر شده است تا جایی که حتی در طول روز و رفت و آمدهای عادی شاهد تعداد زیادی از موتورسیکلت های باربر هستیم.

    نوع شغل این افراد شباهت زیادی به شغل پیک موتوری ها دارد. پیک موتوری از مشاغل‌ پرخطری است که به گفته خودشان بیشتر این افراد تحت پوشش بیمه نیستند و داشتن گواهی‌نامه موتورسیکلت و سفته های میلیونی جهت ضمانت از جمله مدارکی است که افراد شاغل در این عرصه باید داشته باشند.

    پیک موتوری ها در رستوران یا شرکتی استخدام می شوند که ماهیانه حدود 900 هزارتومان درآمد دریافت می کنند اما موتورسیکلت هایی که حمل بار می کنند هیچ حقوق ثابتی ندارد و صرفاً برای فرار از بیکاری به سمت این مشاغل رجوع کرده اند. اشتغال با موتور سیکلت سختی های خاص خود را دارد، خطر های فراوان مانند تصادف، واژگونی بارهای سنگین، عدم کنترل موتورسوار به دلیل سنگینی بار و جریمه از سوی موتور سیکلت باصاحبان این مشاغل همراه است.

    علیرغم اینکه این نوع شغل بارها  از سوی پلیس مورد نقد و حتی منجر به جریمه برای بسیاری از صاحبان این مشاغل شده است اما مشاهده می  کنیم با روند رو به رشد بیکاری ، تعداد این شغل هر روز بیشتر از روز گذشته می شود.

    خلاصه اینکه روزهای آخر سال، هر کس بیکار هم باشد، برای خود شغلی  دست و پا می کند، دستفروش،کارگر نظافت چی،کارگرچرخی بازارو... اما در میان ترافیک ماشین ها در هیاهوی شب عید شاهد فعالیت موتورسیکلت های باربرهستیم که  این روزها بیشتر از سایر روزهای سال بازارشان رونق دارد.

    افزایش مشاغل کاذب در شهری مانند تهران بیشتر از سایر شهرهای کشور به چشم بخورد، شاید به همین دلیل است که آمارها حکایت از این دارد که"تهران، در ظاهرکمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد". اما نگاهی به گسترش مشاغل کاذب حکایت از واقعیتی دارد و آن این است که اگر در کلان شهری مانند تهران نرخ بیکاری پایین است ناشی از افزایش مشاغل کاذب و پنهان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو