فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار آذربایجان غربی:

ارومیه دومین شهر کشور از نظر تردد خودروهای فاقد استاندارد

الزام معاینه دقیق فنی راهکار بهبود وضعیت است

عصر خودرو- معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ارومیه دومین شهر کشور از نظر تردد خودروهای فاقد استاندارد در کشور به شمار می رود که همه ما باید تلاش کنیم وضعیت شهر بهبود یابد و در این خصوص توجه به معاینه دقیق فنی ضروری است.

ارومیه دومین شهر کشور از نظر تردد خودروهای فاقد استاندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، تقی کهوریان روز سه شنبه در جلسه مدیران مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی افزود: این وضعیت نابهنجار موجب شده که شهر ارومیه به شهری آلوده تبدیل شود به طوری که بیش از 60 درصد سهم آلودگی این شهر به دود خودروها مربوط است.
    وی اضافه کرد: مهمترین عاملی که می تواند شهر ارومیه را از این وضع نجات دهد، افزایش سهم خودروهای استاندارد و معاینه فنی دقیق با ارجاع به موقع برای رفع نقص فنی است.
    وی اظهار کرد: دارا بودن برگه معاینه فنی و بررسی خودروها از لحاظ برخورداری از این برگه توسط پلیس باید مورد توجه قرار گیرد و با خودروهایی که فاقد این برگه هستند، باید بدون اغماض برخورد شود.
    وی ادامه داد: هدف اصلی ما کاهش آلودگی و مشکلات سلامتی ناشی از آن و کاهش تصادفات است که باید با همراهی همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط به این مهم دست یابیم.
    مدیر حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو در استان گفت: در حال حاضر 23 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در استان فعال است و در 11 ماه گذشته از ابتدای سال حدود 22 هزار برگه معاینه فنی از سوی این مراکز صادر شده است.
    وی افزود: در حال حاضر قیمت معاینه فنی خودروهای سبک 220 هزار ریال است که شامل بیمه و مالیات نمی شود.
    به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیران مراکز معاینه فنی در خصوص الزامات فعالیت بهتر این مراکز نظرات خود را ارائه کردند.
    در حال حاضر شهر ارومیه یکی از شهرهای آلوده کشور به شمار می رود و در هفته های مختلف شاهد صدور هشدارهای سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو