فونیکسریمکسبهتام

۲ راه حل برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو

عصر خودرو- شرایط رقابتی شدن بازار خودروی داخلی و اصلاح ساختار انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو دو راه حل حمایت از حقوق مشتریان خودروسازان ایرانی است.

۲ راه حل برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ، خودروسازان ایرانی براساس یک تجربه قدیمی و محدودیت هایی که در زمینه واردات خودرو از نظر تعرفه ای برقرار بوده، نسبت به جلب رضایت مشتری کم توجه هستند. این مسئله به یک ویژگی یا بهتر بگویم خصلت برای صنعت خودروسازی ایران تبدیل  شده است و طی سال ها این صنعت توجه کمی به جلب رضایت خریداران خودرو نشان داده است.

    بیشتر مشتریان خودروهای داخلی از خدمات پس از فروش خودرو و کیفیت خودروها ناراضی هستند. این مسئله در مورد خودروهای صفر کیلومتر که از کارخانه تحویل می گیرید، به طور کامل صادق است اما متأسفانه خودروسازان مرتباً بر این مشکل سرپوش می گذارند و این طور تصور می کنند که به دلیل در اختیار داشتن حجم زیادی از بازار داخلی می توانند هر رفتاری با مشتریان داشته باشند.

      چند سالی است که انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو شکل گرفته است اما ترکیب این انجمن دولتی است و براساس دستور وزیر فعالیت می کند. این انجمن به خودروسازانی که همیشه مورد حمایت وزارت صنعت بودند کمتر ایراد می گیرد و این وضعیت تاکنون ادامه پیدا کرده است.

    اگر قرار به رعایت حقوق مصرف کننده باشد، باید تعداد قابل توجهی از خودروهای تولید داخل به کارخانه بازگردد و پس از اصلاحات به مشتری تحویل داده شود. متأسفانه انجمن حمایت از مصرف کنندگان خودرو کارکرد مناسبی ندارد. خودروسازان توجهی به نیازهای مصرف کنندگان ندارند و انجمن که باید قاعدتاً از حقوق مصرف کنندگان حمایت و آن را پیگیری کند، این وظیفه را دنبال نمی کند.

    تنها راه حل در این شرایط رقابتی شدن بازار خودروی داخلی است و اصلاح ساختار انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو است. زمانی که رقبای جدیدی وارد بازار شوند، خودروسازان با توجه به محدود شدن سهم قطعی شان در بازار داخل به حقوق مصرف کنندگان توجه بیشتری نشان می دهند.

    خودروسازان در شرایط فعلی در مقابل انتقادات این مسئله را مطرح می کنند که اگر میزان فروش آنها کاسته شود، تعداد زیادی از کارکنان شان بیکار می شوند و این مسئله به اغتشاشات اجتماعی می انجامد. نه قیمت خودروسازان ایرانی مناسب است و نه کیفیت محصول شان اما زمانی که رقبای جدید وارد عرصه شوند، به طور حتم خودروسازان به رضایت مشتری اهمیت بیشتری می دهند.

    رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو