فونیکسریمکسبهتام

دادستان سمنان خبر داد

برخورد قانونی با عوامل تصادف های صوری و ساختگی

عصر خودرو- دادستان عمومی و انقلاب سمنان گفت: با افرادی که اقدام به تصادف های صوری و ساختگی به منظور گرفتن خسارت از بیمه ها می کنند، برخورد خواهد شد.

برخورد قانونی با عوامل تصادف های صوری و ساختگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، حیدر آسیابی دادستان سمنان با مجرم خواندن افرادی که با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه سازی صوری تصادف،تعویض خودرو و یا خسارت عمدی به خودرو از شرکت های بیمه خسارت دریافت می کنند گفت: مطابق ماده 61 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب 20/2/1395 مجلس شورای اسلامی این افراد قابل تعقیب کیفری هستند و در صورت اثبات جرم به حبس از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم خواهند شد.

    آسیابی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با واحدهای اجرای احکام کیفری دادسراهای استان، شرکت های بیمه، پزشکی قانونی و پلیس نسبت به شناسایی و برخورد با این افراد اقدام می شود.

    وی از اختصاص شعبه ویژه در دادسراهای سمنان جهت رسیدگی دقیق به این موضوع خبر داد و تاکید کرد: حضور به موقع کارشناسان بیمه در پرونده های تصادفات، دقت افسران کاردان در بررسی صحنه های تصادف،معاینه دقیق توسط پزشکان قانونی و به ویژه ذکاوت قضات نقش اساسی در شناسایی و برخورد قانونی با این مجرمان دارد.

    دادستان سمنان همچنین گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی برای این دسته از مجرمان موجب تسهیل در شناسایی و تعقیب آنها خواهد شد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط