فونیکسریمکسبهتام

مهندس نعمت‌زاده خطاب به خودروسازان:

باید دنبال ساخت خودرو کاملا داخلی با تیراژ بالا باشید

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان داخلی کشور باید از سال جدید مونتاژ خودروهای خارجی را کنار بگذارند و به سمت خودروسازی کاملاً داخلی با تیراژ بالا حرکت کنند تا اعلاوه بر ایجاد اشتغال ، از توان مهندسی بومی نیز حداکثر استفاده را ببریم.

باید دنبال ساخت خودرو کاملا داخلی با تیراژ بالا باشید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شاتا،  محمدرضا نعمت‌زاده در نشست خود با مدیران عامل خودروسازی،  قطعه‌سازان خودرو، بازرسان کیفیت خودرو با بیان این مطلب افزود: باید چهره خودرودر کشور عوض شود و این موضوع میسر نمی‌شود مگر با جدی گرفتن کیفیت ساخت قطعات مورد نیاز خودروسازان که راه طولانی از طراحی تا خدمات پس از فروش را طی می‌کند.
    به گفته مهندس نعمت‌زاده باید نتیجه و اثربخشی آموزش‌های انجام شده برای بازرسان کیفی خودرو همچنین قطعه‌سازان برای مشتریانی که سرمایه‌ خود را برای خرید خودرو اختصاص می‌دهند به خوبی احساس شود و اثربخشی در بازرسی و فرایندهای مربوطه آن مهم تلقی شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: به جای اینکه فرایندهای بازرسی را افزایش دهیم باید نتیجه آن را در قطعات ساخته شده به طور محسوس مشاهده کنیم.
    وزیر صنعت، معدن وتجارت با  تاکید براینکه صنعت خودرو صنعتی پیشران است ،‌افزود :‌خودروسازان باید از قطعه سازان حمایت همه جانبه کنند که در این صورت هم به سهم خود اشتغال زا ست و هم از توان تکنسین و طراحان داخلی استفاده شایان می شود.
    وی در ادامه گفت: صنایع  ریخته گری ، قالب سازی ، پلاستیک  مربوط به قطعات خودرو ، ارتقاء یابد.
    وی با بیان اینکه شرکت‌های قطعه‌سازی در تعامل با شرکت‌های خارجی باید به شفافیت قراردادها و طولانی نشدن آنها توجه ویژه داشته باشند افزود: به طور معمول شرکت‌های قطعه‌سازی خارجی و حتی خودروسازان آنها در صدد هستند تا مدت قرارداد را طولانی کنند که این موضوع نباید اتفاق بیفتد و درگزارش هایتان به من اطلاع دهید تا پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهم.
    مهندس نعمت‌زاده افزود: کارفرما که همان خودروسازان هست می‌بایست سرمایه لازم برای تهیه ابزار مخصوص و مورد نیاز قطعه‌سازان را در اختیار آنها قرار دهد و در صورت نبود رضایت پس از اتمام کار آن قالب و ابزار مربوطه را در اختیار قطعه‌ساز دیگری قرار دهد که در دنیا نیز این روش معمول است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بدعت‌های غلط گذشته در صنعت خودروسازی باید فراموش شود، افزود: اتخاذ روش‌های معمول در تولید خودرو و قطعات می‌بایست پس از بومی‌سازی در کشور پیاده‌سازی شود.
    وی با بیان اینکه بحث خدمات پس از فروش همواره باید مهم تلقی شود، افزود: تنها در این میان بازرسی کافی نبوده بلکه باید در صورت نبود کیفیت و نقص قطعه خودرو خط تولید مربوطه را تا زمان بازیابی و نوسازی متوقف کرد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: داشتن انضباط کاری شرط کار بوده و پیگیری مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و سایر کارفرمایان می‌بایست مستمر بوده چرا که در انتهای سال مشکلات بازار سرمایه مانع از وصول مطالبات در زمان تعیین شده می‌شود.
    وی با بیان اینکه جلسه یاد شده می‌بایست با تشکیل کارگروه‌های مختلف استمرار داشته باشد افزود: توجه به بهبود و کیفیت، نوآوری، سرمایه‌گذاری، نوسازی، کیفیت، بازرسی، صادرات و خدمات پس از فروش از موضوعاتی هستند که می‌بایست بدان توجه خاص شود.
    مهندس نعمت‌زاده در پایان گفت: قطعه‌سازان می‌بایست توجه داشته باشند که چه چیزی را می‌توانند جایگزین قطعه خارجی نموده که حتی عملکرد آن از مشابه خارجی بهتر باشد.
    بر پایه این گزارش، محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: در سالی که در آن قرار داریم شاخص‌های کیفی صنعت خودرو شرایطی را طی می‌کند که با یک رضایت نسبی روبرو است.
    وی افزود: صادرات خودرو نسبت به سال گذشته رضایت‌بخش نبوده و در این جلسه که مختص به موضوعات قطعه‌سازان و برنامه‌های آتی آنهاست، مواردی نظیر میزان تولید، میزان بدهی‌ها، انعقاد قرارداد محصولات جدید، بحث نظارت کیفی شرکت‌های بازرسی همچنین وضعیت صادرات و پیش‌بینی سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.
    این گزارش می‌افزاید: نجفی‌منش رییس انجمن قطعه‌سازان خودروی کشور نیز یادآور شد: جامعه قطعه‌سازان ایرانی متأثر است از تحریم‌ها شده و توان اقتصادی هم خودروسازان و هم قطعه‌سازان مانع از بروزرسانی دانش فنی و افزایش سخت‌افزاری شده است.
    به گفته نجفی‌منش اگر رشد 40 درصدی را در تولید خودرو در سال جاری محقق نمی‌شد متناسب آن 40 درصد قطعه‌سازان نیز از بین می‌رفتند.
    وی با بیان اینکه امسال پرداخته‌ها و آنالیز مربوطه قطعه‌سازان را درگیر کار خود نموده است، افزود: دو مشابه از خارج از کشور را به همکاری دعوت نموده‌ایم تا رخدادهای بین‌المللی ساخت قطعه‌ خودرو را رصد نموده اما این قول را می‌دهیم که از سال آینده جامعه قطعه‌سازان با برنامه و هدف مشخص روبه جلو حرکت خواهند کرد.
    گفتنی است : در این جلسه گزارش عملکرد جداگانه شرکت ساپکو و شرکت سازه گستر سایپا ( معاونت کیفیت ) ، پروژه خوکفایی محصولات ایکاپ و شرکت های خدمات مهندسی مربوطه در سال جاری ارایه شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو