فونیکسریمکسبهتام

پیش‌بینی تداوم رشد تولید خودرو در سال ۹۶

عصر خودرو- مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین گزارش خود درباره عملکرد رشد اقتصادی در سال ۹۵ با اشاره به اثر صنعت خودرو بر این شاخص، تداوم رشد تولید خودرو در سال ۹۶ را پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی تداوم رشد تولید خودرو در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، مرکز پژوهش‌ها در این گزارش پیش‌بینی کرده که تا پایان سال جاری تولید خودرو همراه با رشد 25 درصدی خواهد بود و اینکه رشد خودروسازی در سال 1396 نیز تداوم خواهد داشت.بر این اساس در حالی این گزارش با پیش‌بینی رشد 25 درصدی سال‌جاری، تداوم رشد خودروسازی در سال آینده را هدف قرار داده است که آمار 11 ماهه تولید خودروهای سواری در سال‌جاری گویای آن است که تولید خودرو توانسته رشد 43 درصدی را ثبت کند.

    این گزارش شرط تداوم رشد صنعت خودرو در سال 96 را افزایش تقاضا و تغییر در ترکیب محصولات تولیدی دانسته است؛ به طوری که در این گزارش تاکید شده «امکان تداوم رشد خودروسازی در سال 1396 وجود دارد، به‌خصوص آنکه به نظر می‌رسد خودروسازان با علم به این موضوع که مساله فعلی خودروسازی کمبود تقاضا است، در پی احیای آن بخش از کاهش تقاضا هستند که به نوع محصولات مرتبط است. بنابراین تغییر در ترکیب و سهم محصولات تولیدی خودروسازان مبین این موضوع است.»

    در شرایطی آینده تولید خودرو در سال 96 طبق پیش‌بینی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس مثبت ارزیابی می‌شود که کارشناسان به عملیاتی شدن برخی از قراردادهای خودرویی در سال آینده اشاره می‌کنند و اینکه عرضه خودروهای جدید در بازار اثر جدی بر افزایش تقاضا و رشد تولید خودرو خواهد داشت. در این میان اما برخی کارشناسان معتقدند الزاماتی برای تداوم رشد تولید خودرو در سال‌‌ آینده وجود دارد. یکی از این الزامات در نظر گرفتن تقاضای مناسب در بازارهای داخلی و خارجی است؛ به اعتقاد آنها خودروسازان در صورتی می‌توانند با عرضه خودروهای جدید، تقاضا در بازار داخل ایجاد کنند که شرایط مناسبی را برای خرید این خودروها در نظر بگیرند که در این میان مولفه قیمت و تناسب آن با قدرت خرید مشتریان نقش مهمی را ایفا می‌کند. از سوی دیگر یکی از تاکیدات آنها صادرات خودروهای جدید به بازارهای هدف است و اینکه خودروسازان از این طریق بتوانند تیراژ خود را افزایش دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو