فونیکسریمکسبهتام

‌بزرگراه امام علی و تونل نیایش ‌پروژه‌های برتر کشور شناخته شدند

عصر خودرو- هیأت داوران نخستین همایش تقدیر از چهره‌های ماندگار راه و شهرسازی (جایزه دادمان)، پروژه‌های ‌ بزرگراه امام علی و تونل نیایش را به‌عنوان پروژه‌های برتر کشور در بخش ابنیه و ساختمان برگزید.

‌بزرگراه امام علی و تونل نیایش ‌پروژه‌های برتر کشور شناخته شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه نخستین همایش تقدیر از چهره‌های ماندگار راه و شهرسازی (جایزه دادمان)، نتایج ارزیابی هیأت داوران پروژه‌های برتر در 3بخش «ابنیه و ساختمان»، «حمل‌ونقل» و «شهرسازی و معماری» اعلام شد و طی آن بزرگراه امام علی به همراه تونل نیایش به‌عنوان پروژه‌های برتر کشور در بخش ابنیه و ساختمان برگزیده شدند.

    دبیرخانه جایزه دادمان امسال از تمام متخصصان، سازمان‌ها و بنگاه‌های ایرانی که در حوزه راه و شهرسازی فعالیت دارند، دعوت به عمل آورده بود تا در نخستین دوره اهدای این جایزه شرکت کنند. جایزه پروژه‌های برتر بخش ابنیه و ساختمان در حالی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اعطا شد که در مجموع بیش از 100پروژه در این همایش مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته بود.

    گفتنی است؛ همایش تقدیر از چهره‌های ماندگار و کارآفرینان برتر راه و شهرسازی با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد چهره‌های ماندگار، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سازمان نظام مهندسی شورای مرکزی، گروه متخصصین ایران، مجمع مدیران کارآفرین، کمیسیون عمران مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

    در‌حالی‌که طی سال‌های گذشته تنها 9کیلومتر از مسیر بزرگراه امام علی احداث شده ‌بود، ساخت 25کیلومتر دیگر از این بزرگراه شمالی - جنوبی از سال1390 در دستور‌کار شهرداری تهران قرار گرفت. این پروژه طی مدت زمان 22ماه به سرانجام رسید و به این ترتیب طول کل بزرگراه امام‌علی با احتساب مسیر موجود و 3کیلومتر طرح حرم تا حرم که حدفاصل کمربندی شهرری تا حرم‌مطهر امام‌خمینی(ره) احداث شده‌است به 38کیلومتر افزایش یافت.

    همچنین ‌ تونل نیایش‌ به‌عنوان سومین تونل ترافیکی شهر تهران شامل 2تونل شمالی و جنوبی به طول کلی بیش از 6کیلومتر است. درحالی‌که این معبر زیرزمینی وارد پنجمین سال خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی شده است، طراحی و ساخت دوراهی‌های (bifurcation) آن همچنان از پروژه‌های منحصربه‌فرد تونلی کشور محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط