فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ ۲۳ اسفند

بازگشایی نماد خودرو، مسیر گروه را عوض کرد

عصر خودرو- امروز دوشنبه ۲۳ اسفندماه، گروه خودرو و ساخت قطعات شروعی سبز داشت ولی در میانه بازار نماد خودرو به گردونه معاملات بازگشت و اندکی از سبزی گروه کاست، به این ترتیب شاخص خودرویی ها با ۱۱۲ واحد افت در مدار ۱۷ هزار و ۹ واحد جای گرفت.

بازگشایی نماد خودرو، مسیر گروه را عوض کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، طی معاملات روز جاری سهامداران تعداد 135.6 میلیون سهام از گروه خودرو به ارزش معاملاتی 19.9 میلیارد تومان در 11.8 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در این بین خساپا با 35 میلیون حجم و ارزش معاملاتی 4 میلیارد تومان، بیشترین حجم و ارش معاملات گروه را به خود تخصیص داد، این سهم امروز در قیمت 118.8 تومان پایانی (117 تومان معاملاتی) قرار گرفت.
    امروز هم سایپا در حال گذر از مقاومت مهم 120 تومانی‌اش بود که بازگشایی خودرو ، دوباره این سهم و بقیه هم گروهی ها را به لاک دفاعی فرو برد.
    خساپا با وجود فروش بلوکهای خکاوه و ورنا طی روزهای گذشته، معاملات مثبتی را تجربه نکرد ولی شرکت از زیان انباشته خارج شد.
    خودرو در قیمت  276 تومان بدون محدودیت نوسان پس از توقفی 23 روزه  بدون محدودیت نوسان بازگشایی شد و امروز را با افت 5.3 درصدی در قیمت 265 تومان به پایان برد.
    در این روز، بلوک 2 درصدی خودرو به نمایندگی سرمایه گذاری سمند و به قیمت پایه هر سهم 380 تومان به فروش رفت.
    امروز همچنین 16 درصد از بلوک خگستر به قیمت 700 تومان از طرف ایران خودرو روی میز فروش رفت، نماد خگستر در حاشیه 1 درصد مثبت و قیمت پایانی 364 تومان (قیمت معاملاتی 356 تومان  و 0.97 درصد منفی) به معاملاتش پایان داد.
    نماد خموتور که سهم مورد اقبال گروه شده بود، امروز شاهد 1 درصد رشد قیمت معاملاتی و 1 درصد افت قیمت پایانی سهم بودیم، لذا در قیمت 300 تومان پایانی متعادل و منفی به کار خود خاتمه داد.
    در طرف مقابل نمادهای معاملاتی خاور،خشرق، خزر، خریخت، خفنر و خلنت جزو سبزپوش ترینها بودند که در این بین نماد خاور در آستانه مثبت کامل صف خرید 1.5 میلیونی با قیمت 76 تومان داشت.
    خفنر نیز صف خرید کوچکی در حاشیه 5 درصد مثبت معاملاتی و قیمت 276 تومان تجربه کرد.
    نماد خریخت از بین نمادهای گروه خودرویی افت شدیدی را تاکنون تجربه کرده  این نماد امروز در حاشیه 3 درصد مثبت و قیمت پایانی 118 تومان قرار داشت و از نظر تکنیکالی می تواند صعود شارپی را تجربه کند.
    از طرفی، 3 نماد  خنصیر،خودرو و خاهن نیز جزو سرخ پوش‌ترینها بودند و خاهن صف فروش کوچکی در قیمت 220 تومان  در آستانه منفی کامل تشکیل داده بود.
    نماد خریخت از بین نمادهای گروه خودرویی افت شدیدی را تاکنون تجربه کرده  این نماد امروز در حاشیه 3 درصد مثبت و قیمت پایانی 118 تومان قرار داشت و از نظر تکنیکالی می تواند صعود شارپی را تجربه کند.
    به نظر می رسد تا زمانیکه نمادهای لیدر و مهمی مانند خودرو، خپارس و.. به اصلاحات مورد نظر از منظر تکنیکالی نرسند، افت قیمتی گروه ادامه داشته باشد و فقط نوسان داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو