فونیکسریمکسبهتام

بهترین انتخاب در بازار خودرو

دنا بخریم یا ام‌وی‌ام ۳۱۵؟

عصر خودرو- انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست.

دنا بخریم یا ام‌وی‌ام ۳۱۵؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد ، در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌ به‌‌گونه‌ای‌که در نهایت خواننده بتواند دید کلی درباره خودروهای کلاس‌های مختلف پیدا کند. در همین راستا سعی شده در هر شماره تنوع کلاس‌های قیمتی مختلف مدنظر قرار بگیرد تا صفحه «حق‌انتخاب» برای طیف بیشتری از مخاطبان کاربرد داشته باشد.


    برلیانس H320 یا دانگ فنگ H30 کراس

    برلیانس H320 یا <a href=دانگ فنگ H30 کراس" data-="" data-async="1" src="http://cdn.iranjib.ir/images/9jqb7liizphhwbgz2ir5.jpg" title="برلیانس H320 یا دانگ فنگ H30 کراس" />

    این دو خودرو چینی در جاده مخصوص تولید می‌شوند. خودرو‌هایی هم حجم که البته در این میان موتور دانگ فنگ پرقدرت‌تر است. ظاهرا هر دو هاچ‌بک هستند اما دانگ فنگ را با نام کراس اوور می‌شناسند. این دو خودرو در بازار ایران پر اقبال بوده‌اند اما در بازار دست دوم افت قیمت زیادی دارند. دلیلش هم این است که خرید صفرکیلومتر آنها کار دشواری نیست. ظاهر هر دو خودرو مناسب بوده و قابل قبول است. نقطه قوت هر دو خودرو آپشن‌هایی است که خریدار در برابر قیمت آنها می‌گیرد. از نظر کیفیت سواری و هندلینگ کفه ترازو به سود برلیانس سنگینی می‌کند. در مقابل در شیب‌ها دانگ فنگ کشش بهتری دارد. فضای کابین هر دو خودرو طراحی به‌روزی دارد شاید با نگاهی سختگیرانه بتوان کابین برلیانس را چشم‌نوازتر دید. در مقابل شتاب بیشتر دانگ فنگ می‌تواند علاقه‌مندان به رانندگی تهاجمی را راضی‌تر کند. خدمات پس از فروش هر دو خودرو به دلیل تحت پوشش خودروسازان داخلی بودن خوب است و تا دور‌افتاده‌ترین نقاط کشور هم نمایندگی دارند. با این حال وضعیت تامین قطعه در دانگ فنگ هنوز به سطح مطلوب نرسیده است. برلیانس برای اسپورت کردن خودرو خوش رکابی است و در مقابل دانگ فنگ برای زمین‌هایی که کمی ناهمواری دارند جلوبندی بهتری دارد.


    هیوندای i10 یا کیا پیکانتو
    هیوندای i10 یا <a href=کیا پیکانتو" data-="" data-async="1" src="http://cdn.iranjib.ir/images/y37ecqjs630zaasjwror.jpg" title="هیوندای i10 یا کیا پیکانتو" />

    کیا پیکانتو برای سال‌های طولانی در بازار ایران تقریبا رقیب هم کلاس مستقیم نداشت. اما با تولید هیوندای i10 اکنون یک رقابت جدی بین این دو آغاز شده است. به خصوص که i10 قیمت کمتری هم دارد. هر دو خودرو مدل‌های روز دنیا به حساب می‌آیند. از نظر فضای داخلی هر دو خودرو برای خانواده‌های کم جمعیت مناسب هستند. با این حال پیکانتو در قسمت عقب جا‌دارتر است. از نظر مصرف سوخت هر دو خودرو اقتصادی هستند. در بحث مربوط به سواری دو وضعیت کاملا متفاوت دارند. پیکانتو خودرو چابک‌تری است و رانندگی اسپورتی ارائه می‌کند. در مقابل هیوندای i10 بسیار نرم بوده و این نرمی را در هم صندلی‌ها و هم در سیستم تعلیق آن می‌توان مشاهده کرد. از نظر آپشن وضعیت پیکانتو بهتر است. از نظر قدرت موتور هر دو خودرو بسیار نزدیک به هم هستند و حدود 86 اسب بخار قدرت دارند. کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کابین هر دو خودرو خوب است. از نظر خدمات پس از فروش هم هر دو در سطح قابل قبولی قرار دارند اما هنوز قطعات هیوندای i10 در بازار به راحتی پیدا نمی‌شود. به‌طور کلی اگر خودرویی شهری با رانندگی نرم و کم استهلاک می‌خواهید هیوندای i10 می‌تواند یک گزینه مناسب باشد و اگر به دنبال خودرویی جمع و جور با خصوصیات رانندگی اسپورت هستید، کیا پیکانتو احتمالا راضی‌کننده‌تر است.


    دنا  یا ام‌وی‌ام 315
    ایران خودرو <a href=دنا یا ام‌وی‌ام 315" data-="" data-async="1" src="http://cdn.iranjib.ir/images/xf17xkryxhrw67iy09e.jpg" title="ایران خودرو دنا یا ام‌وی‌ام 315" />

    این دو خودرو در یک کلاس نیستند؛ دنا خودرویی بزرگ‌تر از ام‌‌وی‌ام بوده و فضای بیشتری را در خود جای داده است.در همین ابتدا باید گفت که دنا خودرویی قوی‌تر و با حجم موتور بیشتر هم هست و البته آن را می‌توان به مراتب با کیفیت‌تر از 315 دانست. با این حال از نظر قیمتی در بازار ایران رقبای هم به حساب می‌آیند. از نظر ظاهری هر دو خودرو زیبا هستند، اما دنا با توجه به طراحی هجومی که دارد جذاب‌تر جلوه می‌کند. در مقابل فیس لیفت جدید 315 می‌تواند برای کسانی که خودروهای اسپورت را می‌پسندند در این بازه قیمتی گزینه قابل ملاحظه‌ای باشد. قدرت موتور دنا موجب می‌شود تا کشش بهتری داشته باشد. در مقابل ام‌‌وی‌ام 315 هندلینگ بهتری از دنا دارد که قدرت مانور بیشتری به آن می‌دهد. از نظر خدمات پس از فروش دنا در وضعیت بهتری قرار دارد و قطعات آن نیز با توجه به مشترک بودن با سمند از نظر قیمتی ارزان‌تر و البته در دسترس‌ترند. فضای داخلی هر دو خودرو طراحی خوبی دارد اما مواد به کار رفته درون آنها می‌توانست بهتر باشد. اما در این میان باز هم می‌توان دنا را کمی بهتر دانست؛ امکانات هر دو خودرو مناسب بوده و فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند، اما دنا با توجه به داشتن اتاقی بزرگ‌تر و البته صندوقی جادار‌تر برای خانواده‌های پر‌جمعیت مناسب است.


    کیا سورنتو یا نیسان ایکس تریل
    taq4gt5f8a49hh0d2e4.jpg

    کیا سورنتو و نیسان ایکس تریل دو گزینه وارداتی در بازار جذاب شاسی بلندها هستند. سورنتو عقبه خوبی در بازار ایران دارد و نیسان با مدل ماکسیما خاطرات خوبی برای رانندگان ایرانی گذاشته است. از نظر حجم موتور با هم برابرند اما موتور سورنتو قدرت بیشتری تولید می‌کند. از نظر مصرف سوخت هر دو خودرو زیر 9 لیتر در 100 کیلومتر ترکیبی مصرف دارند و از این نظر برتری خاصی بر هم ندارند. این دو خودرو اگر چه همچنان کراس اوور هستند اما خصوصیات شاسی بلندهای کامل را هم می‌توانند بروز دهند. با هر دو خودرو می‌توان آفرودهای سبک رفت. اما در اینجا عملکرد نیسان ایکس تریل بهتر است. از نظر فضای داخلی سورنتو جادارتر است. در زمینه استهلاک برنده مقایسه نیسان است و زمانی که صحبت از تنوع آپشن به میان می‌آید سورنتو در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. در بازار دست دوم هنوز ایکس تریل با توجه به تازه‌وارد بودن فعالیتی ندارد اما سورنتو به نسبت قیمتی که دارد راحت نقد می‌شود. از نظر خدمات پس از فروش باز هم به دلیل قدمت حضور در بازار ایران سورنتو شرایط بهتری دارد اما روند توسعه خدمات نیسان نیز شتاب خوبی دارد. در کل اگر خودروی شاسی‌بلند آپشنال می‌خواهید سورنتو و اگر به دنبال یک نیمه لوکس آفرود هستید نیسان ایکس تریل گزینه قابل بررسی است.


    ام‌جی GT یا کیا ریو
    ام‌جی GT یا <a href=کیا ریو" data-="" data-async="1" src="http://cdn.iranjib.ir/images/zgl7oauavm8w134hgrm6.jpg" title="ام‌جی GT یا کیا ریو" />

    این دو خودرو در یک کلاس قرار داشته و رقبایی جدی برای یکدیگر به حساب می‌آیند. با این تفاوت که ام‌جی از موتوری پر حجم‌تر برخوردار است و با توجه به استفاده از توربوشارژ قدرت بیشتری هم تولید می‌کند که آن را کاملا برای رانندگی‌ها اسپورت مناسب جلوه می‌دهد. در شتاب‌گیری عملکرد خوبی داشته و ریو را به راحتی جا می‌گذارد. طراحی هر دو خودرو زیبا بوده اما ام‌جی کمی تهاجمی‌تر و البته اسپورت‌تر است. رانندگی پرشتاب و اسپورت همیشه هزینه‌برتر است و در اینجا هم ام‌جی استهلاک بیشتری از کیاریو که یک خودروی کاملا اقتصادی است، دارد. طراحی کابین هر دوخودرو نیز زیباست اما کیفیت مواد به کار رفته درون کابین کیا بهتر است. هر چند هر دو می‌توانستند بهتر از این هم باشند. از نظر امکانات هر دو خودرو در سطح خوبی قرار دارند اما در بازار ریو موفق‌تر عمل کرده و بیشتر می‌فروشد. این در حالی است که خدمات پس از فروش کیا نیز گسترده‌تر از ام‌جی است. از نظر سیستم تعلیق، کیاریو نرم‌تر است در مقابل ام‌جی GT گیربکس بهتری دارد. در بازار دست دوم فعلا کفه ترازو به سود کیاریو سنگینی می‌کند. هر چند ریو نیز مانند دیگر محصولات کیا آن قدرت نقدشوندگی را که انتظار داریم هنوز ندارد.


    رنو سیمبل یا سراتو سایپا
    رنو سیمبل یا سراتو سایپا

    این دو خودرو موتورهای هم حجمی دارند. یکی پر اقبال‌تر از دیگری است چرا‌که سراتو در سایپا تولید می‌شود و همین مصرف‌کننده را در مورد خدمات آن مطمئن می‌کند. البته سراتوی تولید داخل با آپشن‌های حداقلی عرضه می‌شود. این در حالی است که سیمبل به‌صورت وارداتی روانه بازار ایران شده و در خدمات پس از فروش نمی‌تواند از پس سراتو بر‌آید، اما از نظر آپشن کاملا برتری دارد. هر دو خودرو ازموتورهای 1.6 لیتری بهره می‌برند.

    اما سراتو قدرت بیشتری داشته و در شتاب‌گیری نیز بسیار سریع‌تر است. این در حالی است که سراتو از گیربکس دستی برخوردار بوده و سیمبل دارای گیربکس اتوماتیک است که همین امر یک برگ برنده برای آن به حساب می‌آید. هر دو خودرو از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و کم مصرف نیز هستند اما این سراتو است که در دراز مدت استهلاک کمتری نسبت به سیمبل دارد. در بازار خرید و فروش نیز نمی‌توان گفت که یکی از این دو خودرو پر اقبال است اما وضعیت سراتو بهتر است هر چند که گیربکس اتوماتیک سیمبل شاید در آینده بتواند نتیجه را عوض کند. به‌طور کلی هر دو خودرو انتخاب‌های خوبی به شمار می‌روند اما اگر امکانات بیشتر به همراه راحتی در راندن را می‌خواهید سیمبل را بخرید چراکه این خودرو گیربکس اتوماتیک دارد و اگر شتاب، سرعت و استهلاک کم مد نظر شماست سراتو می‌تواند انتخابی خوب باشد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو