فونیکسریمکسبهتام

عرضه‌کنندگان خودرو چقدر درآمد داشته‌اند؟

عصر خودرو- بنابر آمار سهم بازار خودروهای سواری کشور، از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه مجموع عرضه‌کنندگان خودرو کشور شامل ایران خودرو، سایپا، وارد‌کنندگان و خصوصی‌ها درآمدی بالغ‌بر ۴۹ هزار و ۹۰۹ میلیارد تومان داشته‌اند.

عرضه‌کنندگان خودرو چقدر درآمد داشته‌اند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر این اساس درآمد دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی (ایران خودرو و سایپا) طی این مدت 33 هزار و 219 میلیارد تومان بوده است. در این بین ایران خودرو که با تولید 577 هزار و 48 دستگاه خودرو رتبه اول پرفروش‌ترین خودروساز کشور را به خود اختصاص داده با سهم 1/ 39 درصدی از کل ارزش بازار خودرو، از فروش محصولات خود طی این مدت 19 هزار و 536 میلیارد تومان درآمد را ثبت کرده است. شرکت سایپا نیز با 4/ 27 درصد سهم ارزشی بازار توانسته در جایگاه دوم این جدول بنشیند. این شرکت طی 11 ماه گذشته، حدود 290 هزار و 658 دستگاه خودرو تولید کرده که درآمد حاصل از فروش محصولات این شرکت نیز طی این مدت 13 هزار و 683 میلیارد تومان بوده است.

    رتبه سوم این جدول را اما واردکنندگان خودروهای سواری از آن خود کرده‌اند؛ به‌طوری که آنها با 3/ 21 درصد سهم توانسته‌اند از فروش محصولات خود، درآمد 10 هزار و 624 میلیارد تومانی داشته باشند. در حالی واردکنندگان چنین درآمدی را ثبت کرده‌اند که بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در 11 ماه سال جاری در مجموع 61 هزار و 77 دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده که ارزش دلاری این خودروها طی این مدت یک میلیارد و 597 میلیون دلار بوده است.

    در این بین، تولیدکنندگان بخش خصوصی با سهم 1/ 12درصدی توانستند رتبه چهارم جدول سهم بازار ارزشی خودروهای سواری از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه امسال را از آن خود کنند. درآمد خصوصی‌ها که بیشتر به تولید خودروهای چینی می‌پردازند، طی مدت زمان مذکور 6 هزار و 48 میلیارد تومان بوده است. این موضوع در حالی است که این خودروسازان توانسته‌اند 91 هزار و 297 دستگاه خودرو طی این مدت تولید کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو