فونیکسریمکسبهتام

این خوراکی‌ها نمی‌گذارد هنگام رانندگی خوابتان بگیرد

عصر خودرو- رانندگی به مدت طولانی در حین سفر می‌تواند باعث احساس خستگی و خواب آلودگی شود اما با ترفندهایی می توان این مشکل را برطرف کرد.

این خوراکی‌ها نمی‌گذارد هنگام رانندگی خوابتان بگیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محققان دانشگاه Wheeling Jesuit University در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف خوراکی‌های حاوی دارچین و یا نعناء می‌تواند سبب افزایش سطح هوشیاری، تمرکز، رفع خستگی و خواب آلودگی در راننده و حتی مسافران در حین مسافرت‌های طولانی مدت شود.

    متاسفانه یکی از دلایل اصلی بروز تصادفات رانندگی در سراسر جهان به دلیل کاهش تمرکزراننده و خواب آلودگی او است و همه ساله باعث مرگ میلیون‌ها انسان می‌شود، به همین دلیل کارشناسان در سراسر دنیا از انواع فناوری‌ها و سیستم‌ها برای برطرف کردن این مشکل استفاده می‌کنند.

    از جمله سیستم آلارم در خودرو یا نصب ضربه گیر در کف جاده‌ها، اما مهمترین راه تمرکز خود راننده از طریق خوردن مواد غذایی مقوی و تقویت کننده تمرکز و نیز استراحت کافی قبل و در حین رانندگی طولانی است.

    کارشناسان براین اساس توصیه می‌کنند راننده‌ها به عنوان یک نوشیدنی حین سفر چای دارچین یا چای نعناء بنوشند، همچنین جویدن آدامس نعنایی یا دارچینی و نیز خوردن شیرینی یا خوراکی حاوی دارچین نیز می‌تواند سبب افزایش سطح تمرکز در راننده‌ها شود.

    خوردن غذاهای ساده و برانرژی و نه غذاهای چرب و شور همگی می‌تواند باعث افزایش سطح تمرکز در راننده شود، همچنین توقف و استراحت‌های کوتاه در حین رانندگی، کمی پیاده روی و خوردن مواد غذایی بویژه مایعات، پایین کشیدن پنجره‌ها و تنفس هوای تازه، گوش کردن به موسیقی و صحبت با اطرافیان به شرطی که تمرکز راننده به هم نخورد همگی می‌تواند از بروزحوادث جاده‌ای و تصادفات مرگبار جلوگیری کند.

    راننده هنگام رانندگی باید کاملاً راحت باشد، پوشیدن البسه یا کفش نامناسب، همچنین عدم تنظیم صندلی راننده و یا نقص فنی در خودرو همگی می‌تواند باعث خطرات شدید برای فرد و سایر سرنشینان ماشین شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو