فونیکسریمکسبهتام

اخبار ترافیکی نوروز (۹۴)

احتمال بازگشایی جاده هراز تا پایان امروز

عصر خودرو- مسوول عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت:عملیات برف روبی در جاده هراز ادامه دارد و به احتمال زیاد تا پایان امروز (جمعه) این مسیر بازگشایی می شود.

احتمال بازگشایی جاده هراز تا پایان امروز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، یاسر خالدی افزود: بارش برف در محور هراز همچنان ادامه دارد و نمی توان زمان دقیق بازگشایی جاده را تعیین کرد؛ اما مشکل چندان حاد نیست و امیدواریم هر چه زودتر عملیات برف روبی پایان یابد.
    محور هراز در استان های تهران و مازندران به علت بارش برف شدید از ساعت 8 صبح جمعه بسته شده است.
    این مسوول همچنین اعلام کرد: محور کندوان از ساعت 15 امروز به سوی شمال بسته می شود و با توجه به پایان هفته نخست تعطیلات نوروزی تردد تا ساعت 3 بامداد فردا (شنبه) به طور یکطرفه به سوی تهران جریان خواهد داشت.
    همچنین امروز تردد انواع تریلر و کامیون از محور قدیم قزوین- رشت از 12 تا 24 در هر دو مسیر رفت و برگشت ممنوع است.
    در محورهای یزد- طبس از ساعت 8 تا 22 جمعه و همچنین دیهوک- کرمان از ساعت 23 امروز تا 6 صبح شنبه تردد انواع تریلر و کامیون ممنوع اعلام شد.
    همچنین این خودروها نمی توانند در محورهای سلفچگان- قم، جاده قدیم کاشان- قم، آزادراه کاشان- قم و جاده قدیم تهران- قم از ساعت 14 تا 24 جمعه و محورهای اصفهان- بروجن- لردگان- ایذه و لردگان- یاسوج، شیراز- نورآباد- گچساران و شیراز- کازرون- بوشهر از ساعت 8 تا 24 امروز تردد کنند.
    تردد انواع تریلر و کامیون در محورهای نایین- خور- طبس و نایین- جندق- دامغان نیز برای 2 روز آتی- پنجم و ششم فروردین ماه- ممنوع است.

    ** افزایش 2.4 درصدی رفت و آمدها در شبانه روز گذشته
    مرکز مدیریت راه‌های کشور بر اساس اطلاعات 1893 ترددشمار فعال در محورهای برون ‌شهری، از افزایش 2.4 درصدی رفت و آمدها در شبانه روز گذشته نسبت به روز پیش از آن خبر داد.
    به گزارش روزجمعه ایرنا، سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد ثبت ‌شده در شبانه ‌روز گذشته 6.1 درصد، اوج تردد بین ساعت های 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعت چهار تا پنج صبح بود که با آگاهی از این موضوع می‌توان زمان مناسب ‌تری را برای سفر انتخاب کرد.
    در 24 ساعت گذشته آزادراه کرج – قزوین در محدوده استان البرز بیشترین رفت و آمد را با 120هزار و 942 دستگاه وسیله نقلیه ثبت کرد.

    ** محورهای بسته
    پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که همه راه های مواصلاتی کشور به ‌استثنای جاده هراز و راه های زیر، باز است و تردد در آنها به طور عادی ادامه دارد.
    تردد در محور فرعی شمشک- دیزین در استان های تهران و کرج و جاده رامیان- اولنگ- شاهرود در استان های سمنان و گلستان به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی ممنوع است.
    تا اطلاع بعدی به دلیل بارش شدید برف، کولاک و نبود ایمنی کافی در محور پونل- خلخال در استان گیلان، محور سروآباد- پاوه (محدوده گردنه تته) در استان کردستان و محور گنجنامه- تویسرکان در استان همدان امکان رفت و آمد وجود ندارد.
    محور سی سخت- پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از سوم بهمن و محور بستک- خمیر در استان هرمزگان از بیست و سوم بهمن به دلیل بارش بارف و نبود ایمنی کافی بسته شده و تردد از مسیر جایگزین بستک- چاه سرمه- بندرعباس است.
    محور فرعی رودبار- قلعه گنج و رودبار- کهنوج در جنوب استان کرمان از بیست و ششم بهمن تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی بسته است و تردد از مسیر جایگزین شیراز- سروستان- فسا- زاهدشهر- جهرم انجام می شود. ‌
    سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرده که امروز در استان های کردستان، همدان، نواحی کوهستانی استان مرکزی، ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی، مناطق شمالی خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش برف و لغزندگی جاده پدیده غالب است.
    جمعه بارش برف در نواحی کوهستانی لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان و دامنه های البرز در مازندران و تهران نیز ادامه می یابد.
    پیش بینی می شود بارش برف در جاده های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده ها و گردنه های کوهستانی شود.

    ** محدودیت های ترافیکی برای روزهای نوروز
    مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: تردد انواع موتورسیکلت در زمان اجرای طرح نوروزی در همه آزادراه ها و بزرگراه ها و محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.
    در این مدت در همه محورهای برون شهری محدودیت تردد انواع تریلر و کامیون اعمال می شود.
    همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در سیزدهم فروردین ماه در همه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.
    تردد تریلر، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی است.
    عبور و مرور کامیون های حامل کود شیمیایی در جاده های سراسر کشور در تعطیلات نوروز به جز دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه وبه جز محورهای هراز و کندوان بلامانع اعلام شد.
     طرح نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه آغاز شده است و تا پایان چهاردهم فروردین ماه ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو