فونیکسریمکسبهتام

برای پرداخت خسارت آلایندگی

فولکس واگن با آمریکایی ها توافق کرد

عصر خودرو- خودروساز آلمانی فولکس واگن با ۱۰ ایالت آمریکا برای جبران خسارات محیط زیستی و همچنین خسارت مصرف کنندگان ناشی از رسوایی آلایندگی به توافق رسید.

فولکس واگن با آمریکایی ها توافق کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این شرکت موافقت کرد 157.5 میلیون دلار به 10 ایالت از جمله نیویورک، ماساچوست و پنسیلوانیا پرداخت کند و شکایت این ایالتها علیه فولکس واگن بابت نقض استانداردهای آلایندگی را حل کند.

    فولکس واگن همچنانکه تلاش می کند اعتماد مصرف کنندگان، رگولاتورها و اذهان عمومی را دوباره جلب کند، در بیانیه ای اعلام کرد توافق مذکور از شکایات حقوقی پرهزینه و طولانی اجتناب می کند.

    این خودروساز تاکنون موافقت کرده است بیش از 20 میلیارد دلار در آمریکا به مقامات ایالتی و فدرال و همچنین مصرف کنندگان و واسطه‌های فروش برای حل و فصل رسوایی تقلب در آلایندگی دیزلی پرداخت کند.

    رگولاتورهای آمریکا کشف کردند خودروهای دیزلی فولکس واگن که به عنوان خودروهای پاک به فروش رفته اند، در حقیقت 40 برابر سطح مجاز، اکسید نیتروژن منتشر می کنند اما سیستم آنها به شکلی دستکاری شده تا در زمان تست آلایندگی، این مسئله را پنهان کند.

    حداکثر 11 میلیون خودروی دیزلی فولکس واگن در سراسر جهان به فروش رفته اند که برای پنهان کردن آلایندگی بیش از حد مجاز دستکاری شده بودند.

    این شرکت در ژوئن سال 2016 با 44 ایالت آمریکا، منطقه کلمبیا و پورتوریکو برای حل ادعاهای حمایت از مصرف کننده، به توافقی به ارزش 603 میلیون دلار رسید اما این توافق شامل ادعاهای مربوط به خودروهای آلاینده دارای موتور سه لیتری نبود.

    فولکس واگن با وجود این بحران، عملکرد قوی داشت و پس از اینکه حدود دو میلیارد دلار ضرر در سال 2015 متحمل شد، 5.4 میلیارد دلار سود در سال میلادی گذشته ثبت کرد.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، 10 ایالتی که در توافق اخیر با فولکس واگن هستند، استانداردهای آلایندگی مشابه کالیفرنیا را دارند که بسیار سخت گیرانه‌تر از قانون فدرال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو