فونیکسریمکسبهتام

تعیین تکلیف پلتفرم های قدیمی؛ چالش صنعت خودرو در سال جاری

عصر خودرو- سال ۹۵ با تمام فراز و نشیب هایش با خوبی و خوشی در صنعت خودروسازی به پایان رسید. حجم تولید با افزایش ۳۰درصدی، تقریبا به حد مطلوب بازگشته و بسیاری از قول هایی که مدیران این صنعت داده بودند به سرانجام رسید. کیفیت محصول و خدمات بهبود یافت و تنوع به تعدادی رسید که در بیشتر بخش های بازار مردم با سردرگمی در انتخاب روبه رو شدند. سال ۹۵ یک شروع بود و سال ۹۶ سال بهتری خواهد بود.

تعیین تکلیف پلتفرم های قدیمی؛ چالش صنعت خودرو در سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، بسیاری از قول های داده شده، به خصوص قراردادهای بزرگ خارجی امسال به طور جدی به نتیجه می رسند. خودروسازان بزرگ و کوچک در زمینه خودروی سواری تولید مشترک شان با خودروسازان بین المللی مانند پژو، رنو، سیتروئن، کیا و سوزوکی، و خودروسازان معتبر چینی مانند جک، چری، دانگفنگ، چانگان و...  به نتایج مطلوبی رسیده است و امسال خودروهای به نسبت به روز دنیا در ایران به تولید انبوه می رسند.

    همچنین طراحی خودروهای ایرانی مانند دنای جدید و کوییک و ساینا به نتیجه رسیده است که اواخر سال گذشته به بازار معرفی شده اند. البته دو سه مدل خودروی جدید ایرانی هم تا اواسط امسال به بازار عرضه خواهد شد.  امسال صنعت خودرو با چند چالش بزرگ روبه رو است. تعیین تکلیف خروج محصولاتی با بیش از 10 سال سابقه تولید، به عنوان نخستین چالش مطرح است.

    به عنوان مثال پژو 405 و پراید معمولی دو خودروی اصلی با بالاترین تیراژ و تقریبا ارزان ترین خودروی موجود در بازار، تحت فشار سنگین دولتی، با جوسازی رسانه ها، به رغم وجود مشتریان پر و پا قرص، باید از دور تولید خارج شوند. همچنین به روزرسانی استانداردهای ایمنی و آلایندگی و مصرف سوخت امسال یک تحول اساسی پیدا می کند. نتیجه مشخص و واضح این چالش ها در صنعت خودرو، بالا رفتن حداقل قیمت های خودروهای ارزان قیمت، خواهد بود.

    نوآوری و استفاده از فناوری های جدید در محصول بدون استفاده از نوآوری و استفاده از فناوری های جدید در فرآیند تولید و همچنین بدون تصحیح ساختار تامین مالی، عملا همیشه به معنای افزایش قیمت است. با توجه به اوضاع کشور و عدم امید به تصحیح نظام بانکی کشور در کوتاه مدت و همچنین عدم سرمایه گذاری جدی در فناوری های جدید تولید، به  راحتی مانند گذشته، می توان افزایش قیمت ها و به طور خاص افزایش قیمت های خودروهای ارزان قیمت را پیش بینی کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو