فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان استاندارد خبر داد

تدوین استانداردهای جدید برای تولید خودروهای داخلی

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تدوین استانداردهای جدید برای تولیدخودروهای داخلی، گفت: تکلیف خودروهایی که هم اکنون با استانداردهای جدید منطبق نیستند تا پایان امسال مشخص می شود و در آن زمان، حتما تولید چند مدل خودرو متوقف خواهد شد.

تدوین استانداردهای جدید برای تولید خودروهای داخلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، نیره پیروزبخت امروز شنبه  در مورد استاندارد بودن یا نبودن خودروهایی که هم اکنون در کشور تولید می شوند،‌ گفت: بر اساس استانداردهای فعلی، خودروهایی که هم اکنون در ایران تولید می شوند استاندارد هستند؛ بر اساس استانداردهای کنونی، 52 قطعه یا مجموعه خودرو باید استاندارد داشته باشد و خودروساز باید در تامین این قطعات از کالاهای استاندارد استفاده کنند.
    وی ادامه داد: بر اساس برنامه ای که برای تولید خودرو تدوین و به خودروسازان اعلام کرده ایم، استانداردهای خودرو در بخش های قطعه، ‌مجموعه ها و الزامات از 52 استاندارد به 83 استاندارد افزایش پیدا کرده است که خودروسازان امسال باید تولیدات خود را به الزامات جدید منطبق کنند.
    معاون رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش ایرنا که عاقبتِ خودروهایی که با این استانداردها تولید نشود چیست؟ گفت: هر خودرویی با این استانداردها منطبق نباشند، باید از چرخه خارج شود.
    پیروزبخت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا هم اکنون خودرویی در حال تولید است که این استانداردها را نداشته باشند؟ گفت: با توجه به اینکه این استاندارد را سخت گیرانه تر و با مقررات اروپا تدوین کرده ایم، خودروهایی وجود دارند که با استانداردهای جدید منطبق نیستند که تکلیف آنها تا پایان سال 96 روشن می شود. در آن زمان حتما تولید چند مدل خودرو متوقف می شود.
    رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در این ارتباط با وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز هماهنگ هستیم، گفت: برعکس آنچه تصور می شود، وزیر صنعت بسیار تاکید دارد که این استانداردها باید زودتر پیاده شود.
    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا این برنامه شامل خودروهای وارداتی چینی نیز می شود؟ نیز گفت: این برنامه شامل همه خودروهای تولیدی داخلی و وارداتی می شود. در مورد خودروهای چینی، آزمایش مستقیمی بر روی آنها انجام نشده و برای ورود به ایران، مدارک ای.مارک (E_MARK ) اتحادیه اروپا را ارایه می کنند. با این حال، امسال خودروهای داخلی و وارداتی بر اساس استانداردهای جدید کنترل می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو